International Marketing (5op)
Toteutuksen tunnus: HB00CJ50-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.08.2025 - 21.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.08.2025 - 19.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business (AMK)
- Opettajat
- Jay Panjwani
- Vastuuopettaja
- Alison Doolittle
- Ryhmät
-
HBI25VSNBachelor’s degree in Business Administration, EM Normandie (Bachelor's)
-
HBI25VSTMBachelor’s degree in Business Administration,Take Me Up To Finland (autumn 2025)
-
HBI25VSBachelor's Degree Programme in International Business, vaihto-opiskelu/Exchange studies
-
HBI23S1Bachelor's Degree Programme in International Business
-
HBI25VSIGSBachelor’s degree in Business Administration, IGS Business
-
HBI25VSDDBachelor’s degree in International Business (Double Degree studies, Bachelor level)
-
HBI25VKKBachelor’s degree in Business Administration, Kedge Business School
-
HBI24S1Bachelor's Degree Programme in International Business
- Opintojakso
- HB00CJ50
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 01.09.2025 klo 16:30 - 18:00 (1 t 30 min) |
International Marketing HB00CJ50-3003 |
R35D205
Tulikari Auditorio LIKE/IB
|
Ma 08.09.2025 klo 16:30 - 18:00 (1 t 30 min) |
International Marketing HB00CJ50-3003 |
R35D205
Tulikari Auditorio LIKE/IB
|
Ma 22.09.2025 klo 16:30 - 18:00 (1 t 30 min) |
International Marketing HB00CJ50-3003 |
R35D205
Tulikari Auditorio LIKE/IB
|
Ma 29.09.2025 klo 16:30 - 18:00 (1 t 30 min) |
International Marketing HB00CJ50-3003 |
R35C112
Oppimistila LIKE/IB
|
Ma 20.10.2025 klo 16:30 - 18:00 (1 t 30 min) |
International Marketing HB00CJ50-3003 |
R35D205
Tulikari Auditorio LIKE/IB
|
Ma 27.10.2025 klo 16:30 - 18:00 (1 t 30 min) |
International Marketing HB00CJ50-3003 |
R35D205
Tulikari Auditorio LIKE/IB
|
Ma 17.11.2025 klo 16:30 - 18:00 (1 t 30 min) |
International Marketing HB00CJ50-3003 |
R35D205
Tulikari Auditorio LIKE/IB
|
Ma 24.11.2025 klo 16:30 - 18:00 (1 t 30 min) |
International Marketing HB00CJ50-3003 |
R35D205
Tulikari Auditorio LIKE/IB
|
Ma 01.12.2025 klo 16:30 - 18:00 (1 t 30 min) |
International Marketing HB00CJ50-3003 |
R35D205
Tulikari Auditorio LIKE/IB
|
Ma 08.12.2025 klo 10:30 - 12:30 (2 t 0 min) |
International Marketing HB00CJ50-3003, Exhibition Day |
D-lounge, main campus
|
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
The main areas to be covered include (but not limited to):
Understanding internationalization preparedness
Understanding international motives
International marketing research
The global trade environment
Guerrilla marketing campaign
International marketing theories
International marketing selection process
The socio-cultural environment and PESTLE analysis
International market entry mode strategies
International promotion and communication strategies
Tavoitteet
Tämä kurssi johdattaa sinut kansainvälisen markkinoinnin peruskäsitteisiin ja -periaatteisiin, kuten markkinoiden segmentointiin, kohdentamiseen, asemointiin, brändäykseen, jakeluun, viestintään, hinnoitteluun ja tutkimukseen. Opit myös erilaisista tekijöistä, jotka vaikuttavat kansainvälisiin markkinointipäätöksiin, kuten kulttuuri, politiikka, lainsäädäntö, talous ja alueellinen integraatio. Lisäksi tutkit kansainvälisen markkinoinnin mahdollisuuksia ja haasteita globalisaation, digitalisaation ja kestävän kehityksen kontekstissa. Kurssilla sinun tulee lanseerata oma tuote/palvelu JAMKin tiloissa hyödyntäen guerilla-markkinoinnin tekniikoita.
Kurssin lopussa sinulta odotetaan:
ymmärrystä kansainvälisen markkinoinnin toiminnasta glokaalissa (paikallinen + globaali) kontekstissa
tärkeiden kansainvälisen markkinoinnin käsitteiden sekä päätöksiin vaikuttavien tekijöiden hallintaa
ymmärrystä siitä, miten yritykset voivat menestyä kilpaillussa kansainvälisessä ympäristössä
erilaisten tapausesimerkkien ymmärtämistä eri konteksteista ja osallistumista aktiivisiin oppimismenetelmiin
kykyä kehittää strategioita ja käydä kriittistä keskustelua kansainvälisen markkinoinnin teoreettisista ja käytännön näkökulmista useista eri näkökulmista
kokemusta tuote-/palvelulanseerauksesta guerilla-markkinoinnin avulla
Kurssi tähtää seuraavien OSAAMISTEN kehittämiseen:
Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen: Kehität älyllisiä valmiuksiasi etsiä johtopäätöksiä ja tehdä päätelmiä kansainvälisessä ympäristössä tullaksesi vastuulliseksi johtajaksi. Kehität luovia ja oivaltavia ratkaisuja monimutkaisten liiketoimintaongelmien ratkaisemiseksi sekä nykyhetkessä että tulevaisuudessa, painottaen paikallisia ja kansainvälisiä eettisiä, vastuullisuus- ja kestävän kehityksen standardeja sekä niiden vaikutuksia eri sidosryhmiin.
Tämän osaamisen saavuttamiseksi:
työskentelet huolellisesti tiimisi kanssa ja tarkastelet heidän näkökulmiaan markkinatilanteen arvioimisessa
ehdotat omaa päätöstäsi ja tarkastelet sitä yhdessä tiimin kanssa
toimit vastuullisena tiimin jäsenenä
perehdyt huolellisesti kohdemarkkinoiden kulttuureihin ja suunnittelet guerilla-markkinointikampanjan sen mukaisesti
Proaktiivinen kehittäminen: Kehität ratkaisuja sekä nykyisiin että odotettavissa oleviin liiketoimintatilanteisiin ja -haasteisiin soveltamalla tietoa, kriittistä ajattelua ja analyyttisiä taitoja. Varmistat, että ratkaisut ovat toteuttamiskelpoisia, merkityksellisiä, luovia, käyttäjäystävällisiä ja kestäviä sekä edistävät aktiivista yhteistyötä eri toimijoiden välillä.
Tämän osaamisen saavuttamiseksi:
tarkastelet huolellisesti kohdemarkkinoita
laadit raporttisi perustelemalla päätöksiäsi ja mahdollisia lopputuloksia
keräät primääri- ja sekundaariaineistoa havaintojesi tueksi
keräät muistiinpanoja ja oivalluksia oppimispäiväkirjaasi luokassa ja työpajojen aikana
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus: Työskentelet monikulttuurisissa ja kansainvälisissä ympäristöissä ja verkostoissa kehittääksesi tietoa ja viestintätaitoja sekä empatiaa ja arvostusta muita kulttuureja kohtaan. Viestit vastuullisesti ja tehokkaasti englanniksi kirjallisesti, suullisesti, nonverbaalisesti ja digitaalisesti sekä yksilönä että tiimin jäsenenä erilaisissa ympäristöissä.
Tämän osaamisen saavuttamiseksi:
ymmärrät tiimin jäsenten taidot ja hyödynnät heidän osaamistaan tarkoituksenmukaisesti
jaat vastuuta
viestit ja otat johtavan roolin projektissa
Toteutustavat
Ensisijainen opetustapa on yhdistelmä lähiopetusta kampuksella. Muutamia luentoja tallennetaan, jotta opiskelijoilla on mahdollisuus oppia joustavasti 24/7. Lähiopetuksen aikana oppimista syvennetään harjoitusten, yksilö- ja ryhmätöiden, reflektoinnin ja ohjauksen kautta.
Opiskelumenetelmät kuvataan alla:
Osallistuminen luentotilaisuuksiin
Webinaarit alan asiantuntijoiden kanssa
Työpajoihin osallistuminen (esim. arviointi ja ohjaus projektiraporttiin sekä lanseeraukseen)
Tapaustutkimusten/artikkelien käsittely ja keskustelut
Oppimispäiväkirjan aktiivinen kirjoittaminen
Tiimityöskentely ja yhteistyö
Sisältö
Pääasialliset käsiteltävät osa-alueet sisältävät (mutta eivät rajoitu näihin):
Kansainvälistymisvalmiuksien ymmärtäminen
Kansainvälistymisen motiivien ymmärtäminen
Kansainvälinen markkinointitutkimus
Globaali kauppaympäristö
Guerilla-markkinointikampanja
Kansainvälisen markkinoinnin teoriat
Kansainvälisen markkinoinnin valintaprosessi
PESTLE-analyysi
Kansainvälisen markkinoillemenon strategiat
Kansainvälisen promootion ja viestinnän strategiat
Aika ja paikka
The class timing would be communicated via Tuudo app, the weekly session is of 1h 30m .
Oppimateriaalit
Below mention is the book which is core to the rigour aspect of the course. However, additional course material will be provided by the lecturer in an online workspace.
Green, M. C., & Keegan, W. J. (2020). Global marketing. Pearson.
Opetusmenetelmät
The primary mode of delivery is a combination of in-class activities on campus. The lectures will be recorded to support opportunities for 24/7 learning. The in-class activities deepen the learning in the forms of tutorials, individual and group work, reflection and guidance.
Study methods are described below;
Participating in the lecture session
Webinars with industry experts
Engagement in the workshops (i.e., assessment and guidance on project and scientific poster )
Case studies/articles discussions and debates
Actively writing the learning diary
Team engagements and collaborations
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
There are assignments on the course, please find the details in further information:
To resit the course due to failed grade and improve the passing grade (degree regulations paragraphs 18 and 21)
The grade improvement is only possible if the candidate has submitted the assignment, if you are willing to improve the grade, you have to agree with the teacher. Please, remember, if you did not submit the assignment on time, you will not have the opportunity to improve your grades. Besides, the teacher in this course will review your performance based on the time logs spent on moodle workspace and on discussion forum participation, if the teacher remains not satisfied, you will not be granted a chance for improvement. If the group members remain dissatisfied with your efforts, the group may recall in the early stages, in such a situation you also lose the right to improve grades.
Kansainvälisyys
In this course, you will encounter students from various countries, providing extensive opportunities for networking and future collaborations.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
You have the right to apply for recognition of your studies if you have prior learning (e.g. university studies completed elsewhere) that can be accredited towards the degree you are currently completing.
The recognition of prior learning is possible in three primary ways: accreditation (replacement or inclusion), recognition of informal learning and studification. More precise info: JAMK Degree Regulations, section 17.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 ECT = 27 hours of study, therefore, this course requires a total of 135 hours of study in order to qualify with grade 5
Grade 0 = 0-44 points = Fail
Grade 1 = 45-54 points
Grade 2 = 55-64 points
Grade 3 = 65-74 points
Grade 4 = 75-84 points
Grade 5 = 85-100 points
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Ryhmätyö
A. Projektiraportti (20 %)
B. Datan keruu, primääri ja sekundääri (15 %)
C. Video-projekti guerilla-markkinoinnin pohjalta (15 %)
Yksilötyö
D. Reflektio / Oppimispäiväkirja (35 %)
E. Keskustelufoorumi ja aktiivinen osallistuminen luokassa (15 %)
Saat arvosanan ”yksi” tai ”kaksi”, jos pystyt osoittamaan perustason osaamista seuraavissa kompetensseissa:
Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen
Proaktiivinen kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Ryhmätyö
A. Projektiraportti (20 %)
B. Datan keruu, primääri ja sekundääri (15 %)
C. Video-projekti guerilla-markkinoinnin pohjalta (15 %)
Yksilötyö
D. Reflektio / Oppimispäiväkirja (35 %)
E. Keskustelufoorumi ja aktiivinen osallistuminen luokassa (15 %)
Saat arvosanan ”kolme” tai ”neljä”, jos pystyt osoittamaan hyvän tason osaamista seuraavissa kompetensseissa:
Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen
Proaktiivinen kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ryhmätyö
A. Projektiraportti (20 %)
B. Datan keruu, primääri ja sekundääri (15 %)
C. Video-projekti guerilla-markkinoinnin pohjalta (15 %)
Yksilötyö
D. Reflektio / Oppimispäiväkirja (35 %)
E. Keskustelufoorumi ja aktiivinen osallistuminen luokassa (15 %)
Saat arvosanan ”viisi”, jos pystyt osoittamaan erinomaisen tason osaamista seuraavissa kompetensseissa:
Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen
Proaktiivinen kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot suoritettu, mukaan lukien peruskurssin onnistunut suorittaminen markkinoinnissa.
Lisätiedot
1 ECT = 27 hours of study, therefore, this course requires a total of 135 hours of studies in order to qualify with grade 5
The assessment parts are:
Project concept (Pass/Fail) (10 marks)- late submission 0%
Reflection on Lectures (40 marks)- late submission 0%
Scientific Poster (30 marks)- late submission 0%
Exhibition Video (Pass/Fail) (10 marks)- late submission 0%
Total: 100
Below is mention grading schema;
Grade 0 = 0-44 points = Fail
Grade 1 = 45-54 points
Grade 2 = 55-64 points
Grade 3 = 65-74 points
Grade 4 = 75-84 points
Grade 5 = 85-100 points
Exchange students: 10