Skip to main content

Opettaja moniammatillisissa verkostoissa (3cr)

Code

General information


Timing
01.08.2025 - 31.07.2026
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Professional Teacher Education
Campus
Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 350
Degree programmes
School of Professional Teacher Education
Teachers
Piia Kolho
Mika Loponen
Minna Markkanen
Henna Pernu
Hanna Frilander
Kati Jokio
Virpi Koskelo
Siru Lehto
Mari Petäjä
Hanna Laitinen
Maarit Miettinen
Anu Mustonen
Essi Silvennoinen
Mikael Viitasaari
Ari Hyyryläinen
Jarkko Blomqvist
Groups
AJA25SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA25SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA25SJC
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA25SJP
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA25SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA25SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA25SJB
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA25SJA
Ammatillinen opettajankoulutus
Course
AJ00CY05

Unfortunately, no reservations were found for the realization Opettaja moniammatillisissa verkostoissa AJ00CY05-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Pass/Fail

Objective

Course Purpose:
In this course, you will examine learning and competence development within various collaborative networks. The goal is to understand how networks support both students’ and teachers’ learning and professional growth. The course also introduces group dynamics and how groups can serve as a resource for learning. This course supports the teacher’s professional identity and readiness to actively and purposefully participate in various learning and development networks.

Competences Promoted in the Course:
- Interpersonal competence
- Networking and collaboration competence
- Working life competence

Learning Outcomes
- You identify different networks in vocational education and their significance.
- You understand the role of networking in teaching and in the development of education.
- You are able to assess and develop your competence in relation to learning and collaboration within networks.
- You understand the impact of group dynamics and group development phases on learning.
- You are able to use groups and networks as resources for learning and competence development.

Content

Course Content

- Networks in vocational education and their functions
- The teacher’s role in multidisciplinary collaboration
- Group dynamics and group development phases
- The potential of groups and networks in supporting learning and professional development

Materials

Oppimateriaalit ovat löydettävissä Moodle-oppimisympäristössä.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja perustuu itsenäiseen työskentelyyn ja vuorovaikutteiseen vertaisoppimiseen opiskelijan oman aikataulun mukaisesti ensimmäisen lukukauden aikana.

Completion alternatives

Voit tunnistuttaa tämän opintojakson osaamistavoitteisiin liittyvää osaamista, jota olet hankkinut työelämässä tai muissa yhteyksissä. Osaamisen tunnustamiseen ei riitä vain todistus suoritetusta koulutuksesta, vaan osaamisesta tarvitaan muunlainen näyttö ja monipuolinen arviointiaineisto. Osaamisesi tunnistamiseksi arvioit, kuvaat ja osoitat osaamisesi erillisen ohjeen mukaisesti.

Student workload

Opintojakson laajuus on 3 op, mikä vastaa 81 h opiskelijan työtä.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment Criteria
- You demonstrate an understanding of the role of networks in learning and are able to apply theoretical knowledge to practical situations.
- You identify phenomena related to group dynamics and are able to utilize them to support learning.
- You demonstrate the ability to assess and further develop your competence within collaborative networks.
- You understand the importance of internal and external networking in teaching and educational development.
- You can assess and improve your competence in learning and collaboration within networks.

Further information

Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista ja kriteeriperusteista. Arviointiaineiston muodostavat opintojakson oppimistehtävät ja itsearviointitehtävä. Arviointipäätöksen tekee opettajakorkeakoulun kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty.

Go back to top of page