Facilitating Learning and Assessment (5cr)
Code
General information
- Enrollment
- 01.12.2025 - 31.12.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 16.01.2026 - 20.03.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- School of Professional Teacher Education
- Campus
- Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 50
- Degree programmes
- AJM OPETTAJAKORKEAKOULU (AOKK)
- Teachers
- Virpi Koskelo
- Groups
-
AJM24KPSNOpett. pedag. opinnot, musiikki ja tanssi, Kuopio
- Course
- AJMA1006
Unfortunately, no reservations were found for the realization Facilitating Learning and Assessment AJMA1006-3007. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
Opintojakson tarkoitus:
Opintojakson tarkoitus on, että saat välineitä ohjata ja arvioida omia opiskelijoitasi sekä yksilö- että ryhmäopetuksessa. Opit suunnittelemaan opetusta ja arvioimaan tavoitteiden saavuttamista. Perehdyt arvioinnin periaatteisiin ja erilaisiin arviointimenetelmiin ja kehität omaa ohjausajatteluasi.
Opintojakson osaamiset:
Oppimisen ja tiedonhallinnan osaaminen
Eettinen osaaminen
Pedagoginen osaaminen
Digipedagoginen osaaminen
Yhteistyö- ja vuorovaikutusosaaminen
Opintojakson osaamistavoite:
Tavoitteena on, että osaat suunnitella oppimistavoitteiden kannalta mielekkäitä oppimistilanteita ja arvioimaan niiden saavuttamista. Osaat ohjata ja arvioida yksilöllisiä oppimisprosesseja yksilö- ja ryhmätilanteissa ja kykenet reflektoimaan omaa toimintaasi opettajana.
Content
Opettajan arviointiosaaminen ja arviointiajattelu
Oma ohjausajattelu ja oppimisen ohjauksen käytänteet
Opetuksen suunnittelu
Digipedagoginen osaaminen
Digitaalisten välineiden hyödyntäminen oppimisen ohjaamisessa ja arvioinnissa
Ryhmäohjaus ja yksilöohjaus
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee oppimisen ohjaamisen ja arvioinnin lähtökohdat ja menetelmät ja osaa tuoda esille, mitä ne tarkoittavat hänen omassa opetuksessaan.
Opiskelija kykenee eettisesti vastuulliseen ja oppimistavoitteiden kannalta myönteiseen vuorovaikutukseen.
Opiskelija arvioi realistisesti toimintaansa oppimisen ohjaajana ja asettaa itselleen uusia tavoitteita.
Opiskelija arvioi digitaalisten välineiden soveltuvuutta oppimisen ohjaamisessa ja arvioinnissa.