Palvelutuotannon suunnittelu (10op)
Toteutuksen tunnus: MMPD2200-4K0A3
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.01.2014 - 31.07.2014
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelma (AMK)
- Opettajat
- Kimmo Aho
- Ryhmät
-
MPA12SM1Palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjel
- Opintojakso
- MMPD2200
Toteutukselle Palvelutuotannon suunnittelu MMPD2200-4K0A3 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
•Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa ravintoloiden liikeidean mukaisia asiakaslähtöisiä palvelujärjestelmiä ja -prosesseja kannattavasti. Hän kykenee osallistumaan yrityksen keskijohdon työskentelyyn ja jalkauttamaan johtoryhmässä tehdyt operatiivista toimintaa koskevat päätökset. Hän johtaa palveluhenkilöstöä asiakaslähtöiseen ja tehokkaaseen toimintaa sekä huolehtii henkilöstönsä hyvinvoinnista ja osaamisesta. Hän seuraa alan muutostrendejä sekä kansainvälistä että kotimaista kehitystä.
Sisältö
•MaraPlan
•Palvelutuotteiden, -tuotantojärjestelmien ja -kulttuurin suunnittelu ja johtaminen
•Kannattavuuden seuranta
•Henkilöstösuunnittelu
Oppimateriaalit
•Davis, B. , Lockwood, A. & Stone, S. 1998. Food and Beverage Management. Third Edition. Butterworth Heinemann. • Wiskari, J.,2009. Totuuden hetki. Talentum:Helsinki •Heikkinen, P. ja Saranpää, T. 2008. Ravintola-alan sisäinen laskentatoimi. Restamark: Helsinki.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
•Projektitöihin osallistuminen ja niiden hyväksytty raportointi •Oppimispäiväkirja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontakti- ja ryhmäoppiminen 81 h Projektioppiminen 162 h Itsenäinen työskentely 27 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 opiskelijalla on näkemys eri liikeideoiden mukaisista palvelujärjestelmistä ja -prosesseista, erilaisista johtamistyyleistä ja alan trendeistä.Hän ei kykene hyödyntämään osaamistaan käytännön työssä eikä omaa yrittäjämäistä työtapaa.
2 opiskelijalla on näkemys eri liikeideoiden mukaisista palvelujärjestelmistä ja -prosesseista, erilaisista johtamistyyleistä ja alan trendeistä.Hän kykenee jossain määrin hyödyntämään osaamistaan käytännön työssä ja osoittaa vähäistä yrittäjähenkisyyttä.
3 opiskelijalla on osaaminen eri liikeideoiden mukaisista palvelujärjestelmistä ja -prosesseista, erilaisista johtamistyyleistä ja alan trendeistä.Hän kykenee hyödyntämään osaamistaan mainittujen asioiden johtamisen suhteen osana omaa esimiestyötään. Opiskelija osoittaa selvästi yrittäjämäistä asennetta.
4 opiskelijalla on syvällinen osaaminen eri liikeideoiden mukaisista palvelujärjestelmistä ja -prosesseista, erilaisista johtamistyyleistä ja alan trendeistä.Hän pystyy hyödyntämään osaamistaan omatoimisesti ja yrittäjämäisesti toiminnan kehittämisessä.
5 opiskelijalla on edellisten tasojen osaamisten lisäksi kriittinen tarkastelutapa omaan alaansa, kilpailutilanteeseen ja omaan johtamistapaansa.
Esitietovaatimukset
•Opiskelija hallitsee ravintolayrityksen palveluprosessit ja osaa toimia niissä asiakaslähtöisesti. Opiskelija hallitsee liiketoiminnan perusteet ja ymmärtää myynti- ja palvelutyön merkityksen.
Lisätiedot
-