Siirry suoraan sisältöön

Energiamurros ja biotalous (2op)

Toteutuksen tunnus: C-02469-IE10045-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2025 - 25.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
02.02.2026 - 31.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
2 op
Korkeakoulu
Karelia-ammattikorkeakoulu, Verkossa
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Opintojakso
C-02469-IE10045

Toteutukselle Energiamurros ja biotalous C-02469-IE10045-3007 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Koulutuksen sisällöissä käydään läpi sitä, onko energiamurros biotalousalalle uhka vai mahdollisuus. Teemaa tarkastellaan ratkaisukeskeisesti ja etsien energiamurroksen tarjoamia mahdollisuuksia biotalousalalle. Koulutuksessa perehdytään muun muassa: • Energian merkitykseen biotaloudessa • Reiluun ja kestävään energiamurrokseen • Energiamurroksen mahdollisuuksiin biotaloussektorille • PESTE-analyysin hyödyntämiseen tulevaisuuden ennakoinnin työkaluna

Sisältö

Opintojakson aiheita ovat: - Ymmärrät energiamurroksen käsitteen ja sen taustalla vaikuttavia yhteiskunnallisia mekanismeja. - Tunnistat energian ja energiamurroksen merkityksen osana biotaloutta. - Osaat kuvata bioenergian roolia osana energiamurrosta. - Pystyt hyödyntämään oppimaasi osana energiahuollon uudistamista.

Aika ja paikka

Verkko-opintoina, itsenäisesti ja omaan tahtiin

Oppimateriaalit

Oppimateriaali on koottuna Moodle-alustalle

Opetusmenetelmät

Opiskelet verkossa omaan tahtiin joustavasti hyödyntämällä Moodle-alustalle koottuja monipuolisia materiaaleja. Osaamista syvennetään tekemällä oppimistehtäviä. Koulutuksen sisällöissä käydään läpi sitä, onko energiamurros biotalousalalle uhka vai mahdollisuus. Teemaa tarkastellaan ratkaisukeskeisesti ja etsien energiamurroksen tarjoamia mahdollisuuksia biotalousalalle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 opintopisteen toteutus vastaa keskimäärin 54 tunnin ajankäyttöä opiskelijalle, joka jakautuu materiaalien läpikäyntiin sekä oppimistehtävien toteuttamiseen.

Siirry alkuun