Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat (3op)

Toteutuksen tunnus: C-02469-SS10008-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2025 - 16.06.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
19.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Korkeakoulu
Karelia-ammattikorkeakoulu, Verkossa
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 80
Opintojakso
C-02469-SS10008

Toteutukselle Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat C-02469-SS10008-3008 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty -arviointiasteikolla. Arviointikriteerit ovat tehtäväkohtaisia. Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien tekemistä tehtävän kriteerien mukaan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen: • Tiedät asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat, lainsäädännön ja erilaiset toimintamallit. • Osaat selittää keskeiset asiakas- ja palveluohjaukseen liittyvät käsitteet ja tiedät niiden merkitykset. • Tunnistat monitoimijaisen ja moniammatillisen työskentelyn merkityksen asiakas- ja palveluohjauksessa. • Osaat arvioida palvelujen soveltuvuutta, käytettävyyttä, oikea-aikaisuutta, saatavuutta ja saavutettavuutta asiakkaan näkökulmasta.

Sisältö

Tule vahvistamaan osaamistasi asiakas – ja palveluohjauksen ajankohtaisessa teemassa. Opintokokonaisuus antaa tietoa ja ymmärrystä työskennellä tavoitteellisesti sosiaali – ja terveydenhuollon toimintaympäristöissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Koulutuksen sisältö: • Palveluohjauksen perusteet ja lähtökohdat • Palveluohjausprosessi, hoito- ja palvelupolut sekä palvelukokonaisuudet • Moniammatillisuus palveluohjauksessa • Hoidon/palvelutarpeen arviointi: palvelujen toimivuus, oikea-aikaisuus, käytettävyys ja saatavuus • Digitaalinen palveluohjaus

Aika ja paikka

Nonstop-verkkokurssi, jonka voit toteuttaa oman aikataulusi mukaisesti suoritusajankohdan aikana.

Oppimateriaalit

Monipuolinen materiaali on saatavissa opintojakson verkkoalustalla (Moodlessa).

Opetusmenetelmät

Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdat -opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan. Opintojakson suositeltu suoritusaika on kaksi kuukautta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kolmen opintopisteen laajuinen opintojakso vastaa noin 81 tunnin työmäärää. Opintojakson suositeltu suoritusaika on n. kaksi kuukautta.

Siirry alkuun