Johdatus peliohjelmointiin (5op)
Toteutuksen tunnus: C-10118-CO00FQ63-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 28.11.2024 - 19.01.2025
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 06.02.2025 - 31.05.2025
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 5 op
 
- Korkeakoulu
 - Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, E-kampus
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 15 - 150
 
- Opintojakso
 - C-10118-CO00FQ63
 
Toteutukselle Johdatus peliohjelmointiin C-10118-CO00FQ63-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta. • Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle. • Opintojakso ei sisällä tenttiä.
                    
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
                    
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusideaan, sekä toteuttaa Unity-pelimoottorin avulla yksinkertaisia 2D-pelimaailmoja ja 2D-pelejä.
                    
Sisältö
• Peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusidea • C#-ohjelmointikielen perusteet • 2D-peliohjelmoinnin perusteet Unity-pelimoottorilla
                    
Oppimateriaalit
Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.
                    
Opetusmenetelmät
Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille. • Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle. • Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä. • Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
                    
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei
                    
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle. • Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä. • Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä.