Siirry suoraan sisältöön

Markkinasegmentointi matkailu- ja ravitsemisalalla (5op)

Toteutuksen tunnus: C-10118-CO00FV10-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2025 - 31.10.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
19.01.2026 - 31.12.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, E-kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 100
Opintojakso
C-10118-CO00FV10

Toteutukselle Markkinasegmentointi matkailu- ja ravitsemisalalla C-10118-CO00FV10-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Kurssin arvosteluasteikko on hyväksytty/hylätty.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Kurssin toteutuksen osat: - Segmentoinnin perusteet - 20% - Oikeiden segmenttien suunnittelu ja tavoittaminen - 50% - Segmentoinnin vaikuttavuuden arviointi - 30%

Tavoitteet

You are able to find, study and critically evaluate multidisciplinary information about the market segmentation in hospitality. You can use key market segmentation methods. You are able to describe the benefits and limitations of different market segmentation strategies and methods. You are able to utilize information about the market segmentation in hospitality and in decision-making situations.

Sisältö

What are the foundational principles of market segmentation? Which steps are involved in developing a segmentation strategy - from identifying segments to evaluating their potential? How do you use demographic, geographic, psychographic, and behavioral factors to divide the hospitality market into meaningful segments? What communication channels could you use to reach the right segment of customers? Which KPI’s will help you test and refine effectiveness of potentially profitable customer segments?

Oppimateriaalit

Opintojaksolla käytettävä kirjallisuus: - Philip Kotler, et. al., 2017 Marketing for Hospitality and Tourism - Meyer C., André Schwager A., 2021 Understanding Customer Experience - Dolnicar, et.al., 2018 Market Segmentation Analysis: Understanding It, Doing It, and Making It Useful (eBook) - Baines, Paul, et. al., 2021 Fundamentals of marketing Opettaja tarjoaa myös opiskelumateriaalit Learnin kautta.

Opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan kokonaan aikataulun ulkopuolella verkko-opiskeluna. Kurssin voi suorittaa itsenäisesti, eikä se sisällä ryhmätyöskentelyä tai aikataulun mukaisia ​​oppitunteja. Edistyminen tapahtuu tekemällä tehtäviä itsenäisesti. Arvioitavat tehtävät suoritetaan itsenäisesti. Tehtävät on palautettava annettuihin määräaikoihin mennessä. Henkilökohtaista palautetta ei anneta. Opinnot suoritetaan Learn-alustalla. Learn-sivusto on käytettävissä kurssin aloituspäivänä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tehtävät perustuvat kenttätyöntekijöiden tarpeisiin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssi suoritetaan tehtävien avulla, jotka arvioidaan määriteltyjen kriteerien mukaisesti. Kurssilla ei ole tenttiä. Kurssilla on aikataulutettuja tehtäviä. Opiskelijan on palautettava kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja täytettävä kaikki muut kurssin hyväksytylle suoritukselle asetetut ehdot. Hylätyn kurssin tai minkä tahansa tehtävän voi uusia kurssin päättymisen jälkeen, mutta hyväksyttyä loppuarvosanaa ei voi parantaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Todellinen työmäärä riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t.

Siirry alkuun