Siirry suoraan sisältöön

International Marketing (5op)

Toteutuksen tunnus: HB00CJ50-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.11.2025 - 08.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
09.02.2026 - 20.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 55
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in International Business (AMK)
Opettajat
Jay Panjwani
Vastuuopettaja
Alison Doolittle
Ryhmät
HBI26VKDD
Bachelor’s degree in International Business (Double Degree studies, Bachelor level)
HBI23S1
Bachelor's Degree Programme in International Business
HBI26VKK
Bachelor’s degree in Business Administration, Kedge Business School
HBI26VKTM
Bachelor’s degree in Business Administration (Take Me up, Bachelor's)
HBI26VK
Bachelor's Degree Programme in International Business, vaihto-opiskelu/Exchange studies
ZJA26KH
Avoin amk, lita
HBI24S1
Bachelor's Degree Programme in International Business
Opintojakso
HB00CJ50

Toteutukselle International Marketing HB00CJ50-3004 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Pääasialliset käsiteltävät osa-alueet sisältävät (mutta eivät rajoitu näihin):

Kansainvälistymisvalmiuksien ymmärtäminen

Kansainvälistymisen motiivien ymmärtäminen

Kansainvälinen markkinointitutkimus

Globaali kauppaympäristö

Guerilla-markkinointikampanja

Kansainvälisen markkinoinnin teoriat

Kansainvälisen markkinoinnin valintaprosessi

Sosiokulttuurinen ympäristö ja PESTLE-analyysi

Kansainvälisen markkinoillemenon strategiat

Kansainvälisen promootion ja viestinnän strategiat

Tavoitteet

Tämä kurssi johdattaa sinut kansainvälisen markkinoinnin peruskäsitteisiin ja -periaatteisiin, kuten markkinoiden segmentointiin, kohdentamiseen, asemointiin, brändäykseen, jakeluun, viestintään, hinnoitteluun ja tutkimukseen. Opit myös erilaisista tekijöistä, jotka vaikuttavat kansainvälisiin markkinointipäätöksiin, kuten kulttuuri, politiikka, lainsäädäntö, talous ja alueellinen integraatio. Lisäksi tutkit kansainvälisen markkinoinnin mahdollisuuksia ja haasteita globalisaation, digitalisaation ja kestävän kehityksen kontekstissa. Kurssilla sinun tulee lanseerata oma tuote/palvelu JAMKin tiloissa hyödyntäen guerilla-markkinoinnin tekniikoita.

Kurssin lopussa sinulta odotetaan:

ymmärrystä kansainvälisen markkinoinnin toiminnasta glokaalissa (paikallinen + globaali) kontekstissa

tärkeiden kansainvälisen markkinoinnin käsitteiden sekä päätöksiin vaikuttavien tekijöiden hallintaa

ymmärrystä siitä, miten yritykset voivat menestyä kilpaillussa kansainvälisessä ympäristössä

erilaisten tapausesimerkkien ymmärtämistä eri konteksteista ja osallistumista aktiivisiin oppimismenetelmiin

kykyä kehittää strategioita ja käydä kriittistä keskustelua kansainvälisen markkinoinnin teoreettisista ja käytännön näkökulmista useista eri näkökulmista

kokemusta tuote-/palvelulanseerauksesta guerilla-markkinoinnin avulla

Kurssi tähtää seuraavien OSAAMISTEN kehittämiseen:

Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen: Kehität älyllisiä valmiuksiasi etsiä johtopäätöksiä ja tehdä päätelmiä kansainvälisessä ympäristössä tullaksesi vastuulliseksi johtajaksi. Kehität luovia ja oivaltavia ratkaisuja monimutkaisten liiketoimintaongelmien ratkaisemiseksi sekä nykyhetkessä että tulevaisuudessa, painottaen paikallisia ja kansainvälisiä eettisiä, vastuullisuus- ja kestävän kehityksen standardeja sekä niiden vaikutuksia eri sidosryhmiin.
Tämän osaamisen saavuttamiseksi:

työskentelet huolellisesti tiimisi kanssa ja tarkastelet heidän näkökulmiaan markkinatilanteen arvioimisessa

ehdotat omaa päätöstäsi ja tarkastelet sitä yhdessä tiimin kanssa

toimit vastuullisena tiimin jäsenenä

perehdyt huolellisesti kohdemarkkinoiden kulttuureihin ja suunnittelet guerilla-markkinointikampanjan sen mukaisesti

Proaktiivinen kehittäminen: Kehität ratkaisuja sekä nykyisiin että odotettavissa oleviin liiketoimintatilanteisiin ja -haasteisiin soveltamalla tietoa, kriittistä ajattelua ja analyyttisiä taitoja. Varmistat, että ratkaisut ovat toteuttamiskelpoisia, merkityksellisiä, luovia, käyttäjäystävällisiä ja kestäviä sekä edistävät aktiivista yhteistyötä eri toimijoiden välillä.
Tämän osaamisen saavuttamiseksi:

tarkastelet huolellisesti kohdemarkkinoita

laadit raporttisi perustelemalla päätöksiäsi ja mahdollisia lopputuloksia

keräät primääri- ja sekundaariaineistoa havaintojesi tueksi

keräät muistiinpanoja ja oivalluksia oppimispäiväkirjaasi luokassa ja työpajojen aikana

Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus: Työskentelet monikulttuurisissa ja kansainvälisissä ympäristöissä ja verkostoissa kehittääksesi tietoa ja viestintätaitoja sekä empatiaa ja arvostusta muita kulttuureja kohtaan. Viestit vastuullisesti ja tehokkaasti englanniksi kirjallisesti, suullisesti, nonverbaalisesti ja digitaalisesti sekä yksilönä että tiimin jäsenenä erilaisissa ympäristöissä.
Tämän osaamisen saavuttamiseksi:

ymmärrät tiimin jäsenten taidot ja hyödynnät heidän osaamistaan tarkoituksenmukaisesti

jaat vastuuta

viestit ja otat johtavan roolin projektissa

Toteutustavat

Ensisijainen opetustapa on yhdistelmä lähiopetusta kampuksella. Muutamia luentoja tallennetaan, jotta opiskelijoilla on mahdollisuus oppia joustavasti 24/7. Lähiopetuksen aikana oppimista syvennetään harjoitusten, yksilö- ja ryhmätöiden, reflektoinnin ja ohjauksen kautta.


Opiskelumenetelmät kuvataan alla:




Osallistuminen luentotilaisuuksiin




Webinaarit alan asiantuntijoiden kanssa




Työpajoihin osallistuminen (esim. arviointi ja ohjaus projektiraporttiin sekä lanseeraukseen)




Tapaustutkimusten/artikkelien käsittely ja keskustelut




Oppimispäiväkirjan aktiivinen kirjoittaminen




Tiimityöskentely ja yhteistyö

Sisältö

Pääasialliset käsiteltävät osa-alueet sisältävät (mutta eivät rajoitu näihin):

Kansainvälistymisvalmiuksien ymmärtäminen

Kansainvälistymisen motiivien ymmärtäminen

Kansainvälinen markkinointitutkimus

Globaali kauppaympäristö

Guerilla-markkinointikampanja

Kansainvälisen markkinoinnin teoriat

Kansainvälisen markkinoinnin valintaprosessi

PESTLE-analyysi

Kansainvälisen markkinoillemenon strategiat

Kansainvälisen promootion ja viestinnän strategiat

Aika ja paikka

Luokkien ajankohdat ilmoitetaan Tuudo-sovelluksen kautta, viikoittainen opetuskerta kestää 1 tunti 30 minuuttia.

Oppimateriaalit

Alla mainittu kirja on kurssin perusteellisuuden kannalta keskeinen teos. Lisäksi opettaja toimittaa lisämateriaalia verkko-oppimisympäristöön.

Green, M. C., & Keegan, W. J. (2020). Global Marketing. Pearson.

Opetusmenetelmät

Ensisijainen opetustapa on yhdistelmä lähiopetusta kampuksella. Luentoja tallennetaan, jotta opiskelijoilla on mahdollisuus oppia joustavasti 24/7. Lähiopetuksen aikana oppimista syvennetään harjoitusten, yksilö- ja ryhmätöiden, reflektoinnin ja ohjauksen kautta.

Opiskelumenetelmät kuvataan alla:

Osallistuminen luentotilaisuuksiin

Webinaarit alan asiantuntijoiden kanssa

Työpajoihin osallistuminen (esim. arviointi ja ohjaus projektiin ja tieteelliseen posteriin)

Tapaustutkimusten/artikkelien käsittely ja keskustelut

Oppimispäiväkirjan aktiivinen kirjoittaminen

Tiimityöskentely ja yhteistyö

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssiin sisältyy tehtäviä, löydät tarkemmat tiedot lisäohjeista:

Uusintasuoritus hylätyn arvosanan vuoksi ja arvosanan parantaminen (tutkintosäännön § 18 ja § 21).

Arvosanan parantaminen on mahdollista vain, jos opiskelija on palauttanut tehtävän. Mikäli haluat parantaa arvosanaasi, sinun tulee sopia asiasta opettajan kanssa. Huomioithan, että jos et palauttanut tehtävää ajoissa, sinulla ei ole mahdollisuutta parantaa arvosanaasi. Lisäksi opettaja arvioi suoritustasi moodle-oppimisympäristössä käytetyn ajan lokitietojen ja keskustelufoorumiin osallistumisen perusteella. Jos opettaja ei ole tyytyväinen, sinulle ei myönnetä mahdollisuutta parantaa arvosanaa. Mikäli ryhmän jäsenet eivät ole tyytyväisiä panokseesi, ryhmä voi vetää sinut pois jo varhaisessa vaiheessa, jolloin menetät myös oikeuden arvosanan parantamiseen.

Kansainvälisyys

Tällä kurssilla kohtaat opiskelijoita eri maista, mikä tarjoaa laajat mahdollisuudet verkostoitumiseen ja tulevaan yhteistyöhön.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sinulla on oikeus hakea opintojesi hyväksilukua, jos sinulla on aiempaa oppimista (esim. muualla suoritettuja korkeakouluopintoja), joka voidaan lukea hyväksi suorittamaasi tutkintoon.

Aiemman oppimisen tunnistaminen ja tunnustaminen on mahdollista kolmella pääasiallisella tavalla: hyväksiluku (korvaaminen tai sisällyttäminen), epävirallisen oppimisen tunnustaminen ja opinnollistaminen. Tarkemmat tiedot: JAMKin tutkintosääntö, § 17.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste = 27 tuntia opiskelua, joten tämän kurssin suorittaminen arvosanalla 5 vaatii yhteensä 135 tunnin opiskelun.

Arvosteluasteikko:

Arvosana 0 = 0–44 pistettä = Hylätty

Arvosana 1 = 45–54 pistettä

Arvosana 2 = 55–64 pistettä

Arvosana 3 = 65–74 pistettä

Arvosana 4 = 75–84 pistettä

Arvosana 5 = 85–100 pistettä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ryhmätyö
A. Projektiraportti (20 %)
B. Datan keruu, primääri ja sekundääri (15 %)
C. Video-projekti guerilla-markkinoinnin pohjalta (15 %)

Yksilötyö
D. Reflektio / Oppimispäiväkirja (35 %)
E. Keskustelufoorumi ja aktiivinen osallistuminen luokassa (15 %)

Saat arvosanan ”yksi” tai ”kaksi”, jos pystyt osoittamaan perustason osaamista seuraavissa kompetensseissa:

Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen

Proaktiivinen kehittäminen

Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ryhmätyö
A. Projektiraportti (20 %)
B. Datan keruu, primääri ja sekundääri (15 %)
C. Video-projekti guerilla-markkinoinnin pohjalta (15 %)

Yksilötyö
D. Reflektio / Oppimispäiväkirja (35 %)
E. Keskustelufoorumi ja aktiivinen osallistuminen luokassa (15 %)

Saat arvosanan ”kolme” tai ”neljä”, jos pystyt osoittamaan hyvän tason osaamista seuraavissa kompetensseissa:

Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen

Proaktiivinen kehittäminen

Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ryhmätyö
A. Projektiraportti (20 %)
B. Datan keruu, primääri ja sekundääri (15 %)
C. Video-projekti guerilla-markkinoinnin pohjalta (15 %)

Yksilötyö
D. Reflektio / Oppimispäiväkirja (35 %)
E. Keskustelufoorumi ja aktiivinen osallistuminen luokassa (15 %)

Saat arvosanan ”viisi”, jos pystyt osoittamaan erinomaisen tason osaamista seuraavissa kompetensseissa:

Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen

Proaktiivinen kehittäminen

Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Esitietovaatimukset

Ensimmäisen vuoden opinnot suoritettu, mukaan lukien peruskurssin onnistunut suorittaminen markkinoinnissa.

Lisätiedot

1 opintopiste = 27 tuntia opiskelua, joten tämän kurssin suorittaminen arvosanalla 5 vaatii yhteensä 135 tunnin opiskelun.

Arvioinnin osat:

Projektikonsepti (Hyväksytty/Hylätty) (10 pistettä) – myöhästyneestä palautuksesta 0 %

Luentoihin liittyvä reflektio (40 pistettä) – myöhästyneestä palautuksesta 0 %

Tieteellinen posteri (30 pistettä) – myöhästyneestä palautuksesta 0 %

Näyttelyvideo (Hyväksytty/Hylätty) (10 pistettä) – myöhästyneestä palautuksesta 0 %

Yhteensä: 100

Arvosana-asteikko:

Arvosana 0 = 0–44 pistettä = Hylätty

Arvosana 1 = 45–54 pistettä

Arvosana 2 = 55–64 pistettä

Arvosana 3 = 65–74 pistettä

Arvosana 4 = 75–84 pistettä

Arvosana 5 = 85–100 pistettä

Siirry alkuun