International Marketing (5op)
Toteutuksen tunnus: HB00CJ50-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.11.2025 - 08.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 09.02.2026 - 20.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 55
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business (AMK)
- Opettajat
- Jay Panjwani
- Vastuuopettaja
- Alison Doolittle
- Ryhmät
-
HBI26VKDDBachelor’s degree in International Business (Double Degree studies, Bachelor level)
-
HBI23S1Bachelor's Degree Programme in International Business
-
HBI26VKKBachelor’s degree in Business Administration, Kedge Business School
-
HBI26VKTMBachelor’s degree in Business Administration (Take Me up, Bachelor's)
-
HBI26VKBachelor's Degree Programme in International Business, vaihto-opiskelu/Exchange studies
-
ZJA26KHAvoin amk, lita
-
HBI24S1Bachelor's Degree Programme in International Business
- Opintojakso
- HB00CJ50
Toteutukselle International Marketing HB00CJ50-3004 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Pääasialliset käsiteltävät osa-alueet sisältävät (mutta eivät rajoitu näihin):
Kansainvälistymisvalmiuksien ymmärtäminen
Kansainvälistymisen motiivien ymmärtäminen
Kansainvälinen markkinointitutkimus
Globaali kauppaympäristö
Guerilla-markkinointikampanja
Kansainvälisen markkinoinnin teoriat
Kansainvälisen markkinoinnin valintaprosessi
Sosiokulttuurinen ympäristö ja PESTLE-analyysi
Kansainvälisen markkinoillemenon strategiat
Kansainvälisen promootion ja viestinnän strategiat
Tavoitteet
Tämä kurssi johdattaa sinut kansainvälisen markkinoinnin peruskäsitteisiin ja -periaatteisiin, kuten markkinoiden segmentointiin, kohdentamiseen, asemointiin, brändäykseen, jakeluun, viestintään, hinnoitteluun ja tutkimukseen. Opit myös erilaisista tekijöistä, jotka vaikuttavat kansainvälisiin markkinointipäätöksiin, kuten kulttuuri, politiikka, lainsäädäntö, talous ja alueellinen integraatio. Lisäksi tutkit kansainvälisen markkinoinnin mahdollisuuksia ja haasteita globalisaation, digitalisaation ja kestävän kehityksen kontekstissa. Kurssilla sinun tulee lanseerata oma tuote/palvelu JAMKin tiloissa hyödyntäen guerilla-markkinoinnin tekniikoita.
Kurssin lopussa sinulta odotetaan:
ymmärrystä kansainvälisen markkinoinnin toiminnasta glokaalissa (paikallinen + globaali) kontekstissa
tärkeiden kansainvälisen markkinoinnin käsitteiden sekä päätöksiin vaikuttavien tekijöiden hallintaa
ymmärrystä siitä, miten yritykset voivat menestyä kilpaillussa kansainvälisessä ympäristössä
erilaisten tapausesimerkkien ymmärtämistä eri konteksteista ja osallistumista aktiivisiin oppimismenetelmiin
kykyä kehittää strategioita ja käydä kriittistä keskustelua kansainvälisen markkinoinnin teoreettisista ja käytännön näkökulmista useista eri näkökulmista
kokemusta tuote-/palvelulanseerauksesta guerilla-markkinoinnin avulla
Kurssi tähtää seuraavien OSAAMISTEN kehittämiseen:
Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen: Kehität älyllisiä valmiuksiasi etsiä johtopäätöksiä ja tehdä päätelmiä kansainvälisessä ympäristössä tullaksesi vastuulliseksi johtajaksi. Kehität luovia ja oivaltavia ratkaisuja monimutkaisten liiketoimintaongelmien ratkaisemiseksi sekä nykyhetkessä että tulevaisuudessa, painottaen paikallisia ja kansainvälisiä eettisiä, vastuullisuus- ja kestävän kehityksen standardeja sekä niiden vaikutuksia eri sidosryhmiin.
Tämän osaamisen saavuttamiseksi:
työskentelet huolellisesti tiimisi kanssa ja tarkastelet heidän näkökulmiaan markkinatilanteen arvioimisessa
ehdotat omaa päätöstäsi ja tarkastelet sitä yhdessä tiimin kanssa
toimit vastuullisena tiimin jäsenenä
perehdyt huolellisesti kohdemarkkinoiden kulttuureihin ja suunnittelet guerilla-markkinointikampanjan sen mukaisesti
Proaktiivinen kehittäminen: Kehität ratkaisuja sekä nykyisiin että odotettavissa oleviin liiketoimintatilanteisiin ja -haasteisiin soveltamalla tietoa, kriittistä ajattelua ja analyyttisiä taitoja. Varmistat, että ratkaisut ovat toteuttamiskelpoisia, merkityksellisiä, luovia, käyttäjäystävällisiä ja kestäviä sekä edistävät aktiivista yhteistyötä eri toimijoiden välillä.
Tämän osaamisen saavuttamiseksi:
tarkastelet huolellisesti kohdemarkkinoita
laadit raporttisi perustelemalla päätöksiäsi ja mahdollisia lopputuloksia
keräät primääri- ja sekundaariaineistoa havaintojesi tueksi
keräät muistiinpanoja ja oivalluksia oppimispäiväkirjaasi luokassa ja työpajojen aikana
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus: Työskentelet monikulttuurisissa ja kansainvälisissä ympäristöissä ja verkostoissa kehittääksesi tietoa ja viestintätaitoja sekä empatiaa ja arvostusta muita kulttuureja kohtaan. Viestit vastuullisesti ja tehokkaasti englanniksi kirjallisesti, suullisesti, nonverbaalisesti ja digitaalisesti sekä yksilönä että tiimin jäsenenä erilaisissa ympäristöissä.
Tämän osaamisen saavuttamiseksi:
ymmärrät tiimin jäsenten taidot ja hyödynnät heidän osaamistaan tarkoituksenmukaisesti
jaat vastuuta
viestit ja otat johtavan roolin projektissa
Toteutustavat
Ensisijainen opetustapa on yhdistelmä lähiopetusta kampuksella. Muutamia luentoja tallennetaan, jotta opiskelijoilla on mahdollisuus oppia joustavasti 24/7. Lähiopetuksen aikana oppimista syvennetään harjoitusten, yksilö- ja ryhmätöiden, reflektoinnin ja ohjauksen kautta.
Opiskelumenetelmät kuvataan alla:
Osallistuminen luentotilaisuuksiin
Webinaarit alan asiantuntijoiden kanssa
Työpajoihin osallistuminen (esim. arviointi ja ohjaus projektiraporttiin sekä lanseeraukseen)
Tapaustutkimusten/artikkelien käsittely ja keskustelut
Oppimispäiväkirjan aktiivinen kirjoittaminen
Tiimityöskentely ja yhteistyö
Sisältö
Pääasialliset käsiteltävät osa-alueet sisältävät (mutta eivät rajoitu näihin):
Kansainvälistymisvalmiuksien ymmärtäminen
Kansainvälistymisen motiivien ymmärtäminen
Kansainvälinen markkinointitutkimus
Globaali kauppaympäristö
Guerilla-markkinointikampanja
Kansainvälisen markkinoinnin teoriat
Kansainvälisen markkinoinnin valintaprosessi
PESTLE-analyysi
Kansainvälisen markkinoillemenon strategiat
Kansainvälisen promootion ja viestinnän strategiat
Aika ja paikka
Luokkien ajankohdat ilmoitetaan Tuudo-sovelluksen kautta, viikoittainen opetuskerta kestää 1 tunti 30 minuuttia.
Oppimateriaalit
Alla mainittu kirja on kurssin perusteellisuuden kannalta keskeinen teos. Lisäksi opettaja toimittaa lisämateriaalia verkko-oppimisympäristöön.
Green, M. C., & Keegan, W. J. (2020). Global Marketing. Pearson.
Opetusmenetelmät
Ensisijainen opetustapa on yhdistelmä lähiopetusta kampuksella. Luentoja tallennetaan, jotta opiskelijoilla on mahdollisuus oppia joustavasti 24/7. Lähiopetuksen aikana oppimista syvennetään harjoitusten, yksilö- ja ryhmätöiden, reflektoinnin ja ohjauksen kautta.
Opiskelumenetelmät kuvataan alla:
Osallistuminen luentotilaisuuksiin
Webinaarit alan asiantuntijoiden kanssa
Työpajoihin osallistuminen (esim. arviointi ja ohjaus projektiin ja tieteelliseen posteriin)
Tapaustutkimusten/artikkelien käsittely ja keskustelut
Oppimispäiväkirjan aktiivinen kirjoittaminen
Tiimityöskentely ja yhteistyö
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssiin sisältyy tehtäviä, löydät tarkemmat tiedot lisäohjeista:
Uusintasuoritus hylätyn arvosanan vuoksi ja arvosanan parantaminen (tutkintosäännön § 18 ja § 21).
Arvosanan parantaminen on mahdollista vain, jos opiskelija on palauttanut tehtävän. Mikäli haluat parantaa arvosanaasi, sinun tulee sopia asiasta opettajan kanssa. Huomioithan, että jos et palauttanut tehtävää ajoissa, sinulla ei ole mahdollisuutta parantaa arvosanaasi. Lisäksi opettaja arvioi suoritustasi moodle-oppimisympäristössä käytetyn ajan lokitietojen ja keskustelufoorumiin osallistumisen perusteella. Jos opettaja ei ole tyytyväinen, sinulle ei myönnetä mahdollisuutta parantaa arvosanaa. Mikäli ryhmän jäsenet eivät ole tyytyväisiä panokseesi, ryhmä voi vetää sinut pois jo varhaisessa vaiheessa, jolloin menetät myös oikeuden arvosanan parantamiseen.
Kansainvälisyys
Tällä kurssilla kohtaat opiskelijoita eri maista, mikä tarjoaa laajat mahdollisuudet verkostoitumiseen ja tulevaan yhteistyöhön.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sinulla on oikeus hakea opintojesi hyväksilukua, jos sinulla on aiempaa oppimista (esim. muualla suoritettuja korkeakouluopintoja), joka voidaan lukea hyväksi suorittamaasi tutkintoon.
Aiemman oppimisen tunnistaminen ja tunnustaminen on mahdollista kolmella pääasiallisella tavalla: hyväksiluku (korvaaminen tai sisällyttäminen), epävirallisen oppimisen tunnustaminen ja opinnollistaminen. Tarkemmat tiedot: JAMKin tutkintosääntö, § 17.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste = 27 tuntia opiskelua, joten tämän kurssin suorittaminen arvosanalla 5 vaatii yhteensä 135 tunnin opiskelun.
Arvosteluasteikko:
Arvosana 0 = 0–44 pistettä = Hylätty
Arvosana 1 = 45–54 pistettä
Arvosana 2 = 55–64 pistettä
Arvosana 3 = 65–74 pistettä
Arvosana 4 = 75–84 pistettä
Arvosana 5 = 85–100 pistettä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Ryhmätyö
A. Projektiraportti (20 %)
B. Datan keruu, primääri ja sekundääri (15 %)
C. Video-projekti guerilla-markkinoinnin pohjalta (15 %)
Yksilötyö
D. Reflektio / Oppimispäiväkirja (35 %)
E. Keskustelufoorumi ja aktiivinen osallistuminen luokassa (15 %)
Saat arvosanan ”yksi” tai ”kaksi”, jos pystyt osoittamaan perustason osaamista seuraavissa kompetensseissa:
Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen
Proaktiivinen kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Ryhmätyö
A. Projektiraportti (20 %)
B. Datan keruu, primääri ja sekundääri (15 %)
C. Video-projekti guerilla-markkinoinnin pohjalta (15 %)
Yksilötyö
D. Reflektio / Oppimispäiväkirja (35 %)
E. Keskustelufoorumi ja aktiivinen osallistuminen luokassa (15 %)
Saat arvosanan ”kolme” tai ”neljä”, jos pystyt osoittamaan hyvän tason osaamista seuraavissa kompetensseissa:
Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen
Proaktiivinen kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ryhmätyö
A. Projektiraportti (20 %)
B. Datan keruu, primääri ja sekundääri (15 %)
C. Video-projekti guerilla-markkinoinnin pohjalta (15 %)
Yksilötyö
D. Reflektio / Oppimispäiväkirja (35 %)
E. Keskustelufoorumi ja aktiivinen osallistuminen luokassa (15 %)
Saat arvosanan ”viisi”, jos pystyt osoittamaan erinomaisen tason osaamista seuraavissa kompetensseissa:
Vastuullinen kansainvälisen liiketoiminnan johtaminen
Proaktiivinen kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot suoritettu, mukaan lukien peruskurssin onnistunut suorittaminen markkinoinnissa.
Lisätiedot
1 opintopiste = 27 tuntia opiskelua, joten tämän kurssin suorittaminen arvosanalla 5 vaatii yhteensä 135 tunnin opiskelun.
Arvioinnin osat:
Projektikonsepti (Hyväksytty/Hylätty) (10 pistettä) – myöhästyneestä palautuksesta 0 %
Luentoihin liittyvä reflektio (40 pistettä) – myöhästyneestä palautuksesta 0 %
Tieteellinen posteri (30 pistettä) – myöhästyneestä palautuksesta 0 %
Näyttelyvideo (Hyväksytty/Hylätty) (10 pistettä) – myöhästyneestä palautuksesta 0 %
Yhteensä: 100
Arvosana-asteikko:
Arvosana 0 = 0–44 pistettä = Hylätty
Arvosana 1 = 45–54 pistettä
Arvosana 2 = 55–64 pistettä
Arvosana 3 = 65–74 pistettä
Arvosana 4 = 75–84 pistettä
Arvosana 5 = 85–100 pistettä