Sosiaalinen media liiketoiminnassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: HBD20400-8S0B1
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
01.08.2018 - 31.12.2018
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalous (AMK)
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa, ymmärtää ja osaa soveltaa sosiaalisen median työkaluja niin, että niistä rakentuu organisaation tarpeisiin soveltuvat läsnäolo sosiaalisessa mediassa. Työkalut Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, blogi yms. Opiskelija osaa hyödyntää SoMen mahdollisuuksia asiakasvirtojen ajurina liiketoiminnassa. Ymmärtää ja osaa avustaa sosiaalisen median organisoinnin, ohjeistuksessa järjestämisessä ja integroinnissa yrityksen liiketoimintasuunnitelmaan.
Sisältö
Sosiaalisen median rooli liiketoiminnassa.
Sosiaalinen media osana liiketoimintastrategiaa.
Sosiaalisen median alustat liiketoiminnan apuna: Facebook, LinkedIn, YouTube, blogit, Twitter, Snapchat, Instragram, Pinterest.
Sosiaalisen median analyysimenetelmät.
Sosiaalisen median optimointi.
Miten Some-alustat suunnitellaan yrityksen strategioiden mukaiseksi.
Oppimateriaalit
Kananen, J. 2018. Digimarkkinointi ja sosiaalisen median markkinointi. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.(Kirjan Some-osa) McDonald, J. 2017 (tai uudempi). Social Media Marketing Workbook. Poland: Amazon Fullfilment
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tentti (60 %)tai kehittämistehtävä, harjoitukset (40 %)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Virtuaaliopiskelu 95h, harjoitustyöt 40 h.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
5 Opiskelija osaa käytännössä hyödyntää hyvin sosiaalisen median keinoja liiketoiminnan apuna
4 Opiskelija osaa käytännössä hyödyntää melko hyvin SoMen keinoja liiketoiminnassa.
3 Opiskelija osaa hyödyntää SoMea omassa toiminnassaan hyvin
2 Opiskelija osaa hyödyntää SoMea omassa toiminnassaan tyydyttävästi
1 Opiskelija tunnistaa sosiaalisen median keinot ja ymmärtää niiden toimintaperiaatteet.
Esitietovaatimukset
Yritystoiminnan suunnittelu, yrityksen strateginen suunnittelu, markkinoinnin suunnittelu, digitaalinen markkinointi.
Lisätiedot
Kurssi on verkkototeutus. Jokaisella viikolla on omat tehtävät, jotka ovat avoinna vain kyseisen viikon. Tehtäviä ei voi tehdä omaan tahtiinsa. Tentti on verkkotentti.