Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalinen media liiketoiminnassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: HBD20400-8S0B1

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2018 - 31.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalous (AMK)
Opettajat
Jorma Kananen
Ryhmät
HTL17S1
Liiketalous
Opintojakso
HBD20400
Toteutukselle HBD20400-8S0B1 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa, ymmärtää ja osaa soveltaa sosiaalisen median työkaluja niin, että niistä rakentuu organisaation tarpeisiin soveltuvat läsnäolo sosiaalisessa mediassa. Työkalut Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, blogi yms. Opiskelija osaa hyödyntää SoMen mahdollisuuksia asiakasvirtojen ajurina liiketoiminnassa. Ymmärtää ja osaa avustaa sosiaalisen median organisoinnin, ohjeistuksessa järjestämisessä ja integroinnissa yrityksen liiketoimintasuunnitelmaan.

Sisältö

Sosiaalisen median rooli liiketoiminnassa.
Sosiaalinen media osana liiketoimintastrategiaa.
Sosiaalisen median alustat liiketoiminnan apuna: Facebook, LinkedIn, YouTube, blogit, Twitter, Snapchat, Instragram, Pinterest.
Sosiaalisen median analyysimenetelmät.
Sosiaalisen median optimointi.
Miten Some-alustat suunnitellaan yrityksen strategioiden mukaiseksi.

Oppimateriaalit

Kananen, J. 2018. Digimarkkinointi ja sosiaalisen median markkinointi. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.(Kirjan Some-osa) McDonald, J. 2017 (tai uudempi). Social Media Marketing Workbook. Poland: Amazon Fullfilment

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tentti (60 %)tai kehittämistehtävä, harjoitukset (40 %)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Virtuaaliopiskelu 95h, harjoitustyöt 40 h.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

5 Opiskelija osaa käytännössä hyödyntää hyvin sosiaalisen median keinoja liiketoiminnan apuna
4 Opiskelija osaa käytännössä hyödyntää melko hyvin SoMen keinoja liiketoiminnassa.
3 Opiskelija osaa hyödyntää SoMea omassa toiminnassaan hyvin
2 Opiskelija osaa hyödyntää SoMea omassa toiminnassaan tyydyttävästi
1 Opiskelija tunnistaa sosiaalisen median keinot ja ymmärtää niiden toimintaperiaatteet.

Esitietovaatimukset

Yritystoiminnan suunnittelu, yrityksen strateginen suunnittelu, markkinoinnin suunnittelu, digitaalinen markkinointi.

Lisätiedot

Kurssi on verkkototeutus. Jokaisella viikolla on omat tehtävät, jotka ovat avoinna vain kyseisen viikon. Tehtäviä ei voi tehdä omaan tahtiinsa. Tentti on verkkotentti.

Siirry alkuun