Siirry suoraan sisältöön

Game Industry and Production (5op)

Toteutuksen tunnus: HG00CF50-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.11.2025 - 08.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
12.01.2026 - 20.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 30
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
Opettajat
Mika Karhulahti
Dmytro Zhovtobryukh
Vastuuopettaja
Teija Koskinen
Ryhmät
HTG25SA
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
ZJAHTG25S1
Avoin AMK, Tiko, amk-väylä, BIT, tradenomi amk
HTG26VK
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology, vaihto-opiskelu/Exchange studies
HTG25S1
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
Opintojakso
HG00CF50

Toteutuksella on 17 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 42 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ke 14.01.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35BP15 Oppimistila
Ke 21.01.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35F305 Oppimistila
Ke 28.01.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35BP15 Oppimistila
Ke 04.02.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35F305 Oppimistila
Ke 11.02.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35F305 Oppimistila
Ke 18.02.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35BP15 Oppimistila
Ke 04.03.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35F305 Oppimistila
Ke 11.03.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35BP15 Oppimistila
Ke 18.03.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35AP10 Projektitila TIKO/BIT
Ke 25.03.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35AP10 Projektitila TIKO/BIT
Ke 01.04.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35BP15 Oppimistila
Ke 08.04.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35AP10 Projektitila TIKO/BIT
Ke 15.04.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35AP10 Projektitila TIKO/BIT
Ke 22.04.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35F305 Oppimistila
Ke 29.04.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35BP15 Oppimistila
Ke 06.05.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35BP15 Oppimistila
Ke 13.05.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Game Industry and Production HG00CF50-3002
R35BP15 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Kurssin tavoite:

Haluatko tietää, mikä on nyt kuumaa pelimaailmassa? Oletko kiinnostunut peliteollisuuden prosesseista kokonaisuutena? Miten tuottaa, valita genrejä tai miten tavoittaa yleisö peleille? Peliteollisuuden ja tuotannon kurssi tarjoaa näkemyksen maailmanlaajuiseen video- ja tietokonepelien maailmaan. Opit tuntemaan ja ymmärtämään nykyisen maailmanlaajuisen peliteollisuuden keskeiset prosessit ja tärkeät elementit. Saat myös johdatuksen siihen, miten aloittaa pelien tuottaminen.

Kurssin osaamiset:
- Liiketoimintaosaaminen: Opiskelija ymmärtää sopimusten, tarjousten, lisenssien ja tekijänoikeuksien merkityksen omassa työssään. Opiskelija voi suunnitella ja toteuttaa koulutuksen tutusta aiheesta.
- Pelituotanto-osaaminen: Opiskelija voi tuottaa ja johtaa pelisuunnittelutiimiä. Opiskelija ymmärtää liiketoimintaan liittyvät näkökohdat, peliteollisuuden ja rahan ansaitsemisen ja voi soveltaa niitä pelituotannossa.

Kurssin oppimistavoitteet:
Kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää peliteollisuuden rakenteen, miten useimmat studiot ja kustantajat toimivat, miten pelejä markkinoidaan, myydään ja rahastetaan. Opiskelija ymmärtää, miten pelikehitysprojektit toteutetaan ja miten ne linkittyvät maailmanlaajuisiin pelimarkkinoihin.

Opiskelija oppii tärkeät tiedot, ominaisuudet ja volyymit tärkeimmistä pelialustoista. Opiskelija ymmärtää parhaat julkaisumenetelmät ja -alustat tietyille peleille. Opiskelija tuntee tärkeimmät kanavat ja periaatteet, kun hän etsii rahoitusta videopeliprojektille.

Sisältö

Kurssilla keskitytään peliteollisuuteen liittyviin peruskäsitteisiin: rahastus, rahoitus, julkaiseminen, eri näkökulmista lähestyvät alustat, peliteollisuuden vetovoimat, volyymit ja alan erityissanasto.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä (1): Sinulla on tietoa videopelialalta. Tunnet keskeiset käsitteet ja niiden merkityksen.

Tyydyttävä (2): Ymmärrät videopelialan käsitteitä ja niiden yhteyden pelikehitykseen ja tiimityöskentelyyn. Ymmärrät erilaiset mekaniikat videopelialalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Good (3): Ymmärrät videopeliteollisuuden käsitteet ja voit soveltaa hankittua tietoa todellisessa kehitysprojektissa. Pystyt analysoimaan ja luokittelemaan erilaiset mekaniikat videopeliteollisuudessa.

Very good (4): Ymmärrät videopeliteollisuuden käsitteet perusteellisesti ja pystyt analysoimaan nykyisiä trendejä pelikehityksessä, alustoissa ja ansaintamalleissa. Pystyt arvioimaan kriittisesti erilaisia mekaniikkoja videopeliteollisuudessa. Ymmärrät, miten suunnitella, toteuttaa ja julkaista videopeli.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Kykenet analysoimaan keskustellen videopeliteollisuuden käsitteitä ja esittelemään sekä puolustamaan (tiedon ja todisteiden perusteella) mielipiteitäsi. Kykenet kyseenalaistamaan esitettyä tietoa ja antamaan päteviä vaihtoehtoja. Pystyt arvioimaan kriittisesti trendejä pelikehityksessä, alustoissa ja rahastuksessa. Voit käyttää tietämystäsi ja taitojasi ratkaisujen löytämiseen erilaisiin mekaniikoihin peliteollisuudessa, erityisesti pelin julkaisuun ja rahoitukseen liittyen. Tiedät, miten suunnitella, toteuttaa ja julkaista videopeli.

Lisätiedot

Paikat vaihto-opiskelijoille: 5

Siirry alkuun