Asiakaslähtöiset hankkeet (5 cr)
Code: HTK30101-9K0I1
General information
- Timing
-
01.01.2019 - 31.07.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- School of Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
Evaluation scale
Pass/Fail
Objective
Opintojakson tavoite on, että opiskelija soveltaa oppimiaan asioita työelämän ongelmiin, syventää osaamistaan ja hankkii uutta tietoa asiakaslähtöisten käytännön projektien kautta. Opintojakson aikana toteutetaan erityyppisiä pääasiallisesti tietojärjestelmien kehittämiseen tai hyödyntämiseen liittyviä projekteja. Kyseeseen voivat tulla myös muihin (liike)toiminnan osa-alueisiin liittyvät kehittämistyyppiset tehtävät (esim. markkinointi, tiedonhankinta- ja selvitystyöt).
Content
Keskeisiä asioita ovat asiakkaan vaatimusten ymmärtäminen, ratkaisumallinen ideointi, projektin tuotoksen määrittely ja tuottaminen, oman työn ja koko asiakasprojektin organisointi sekä tuotosten raportointi hankkeen kannalta tarkoituksenmukaisella tavalla.
Materials
-
Completion alternatives
o Projektisuunnitelma o Asiakkaan allekirjoittama raportti toteutetusta työstä (sisältää asiakaspalautteen) o Osallistuminen seminaariin esityksellä tehdystä hankkeesta
Student workload
135
Assessment criteria, satisfactory (1)
Suoritettu, oppilas osaa itsenäisesti toteuttaa hankkeen yhdessä asiakkaan kanssa, oppilas osaa hahmottaa asiakkaan tarpeen
Qualifications
Yritystoiminnan perusteet, www-sovelluskehitysopinnot, työvälineohjelmien peruskäyttö, projektiosaaminen