Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu (3 op)

Toteutuksen tunnus: HTLM2002-9S0B1

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalous (AMK)
Opettajat
Tanja Shemeikka
Ryhmät
HTL18IY
Liiketalous
HTL18S1
Liiketalous
Opintojakso
HTLM2002
Toteutukselle HTLM2002-9S0B1 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija tuntee markkinoinnin strategiseen suunnitteluun liittyvät keskeiset teoriat, mallit ja käsitteet. Opiskelija ymmärtää toimintaympäristöön liittyvien analyysien merkityksen yrityksen strategisessa suunnittelussa ja johtamisessa. Opiskelija tuntee strategiseen suunnitteluun liittyvät erilaiset analyysit sekä työkalut ja osaa hyödyntää niitä markkinoinnin strategisessa suunnittelussa. Opiskelija osaa tulkita ja soveltaa markkinnoinnin suunnittelun työkaluja.

Sisältö

Toimiala-analyysit; markkinoiden, kilpailun ja asiakkaiden analysointi, markkinointistrategia. Markkinointisuunnitelman toteuttaminen käytännössä.

Oppimateriaalit

Hooley, G., Nicoulaud, B. & Piercy, N.2012. Marketing Strategy and Competitive Positioning, Financial Times Press. Raatikainen, L. 2010: Tavoitteellinen markkinointi - Markkinoinnin tutkimus ja suunnittelu. Edita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Projektityö 100% Muut tehtävät hyv/hyl

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 16h, itsenäinen opiskelu 30h, itsenäinen ryhmätyöskentely 35h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

5(erinomainen)- Opiskelijalla on edistyneet tiedot markkinoinnin suunnittelun teorioista ja käsitteistä. Opiskelija osaa kerätä, yhdistää ja soveltaa tietoa tutkiakseen ja ratkaistakseen analyyttisesti erilaisia päätöksenteon vaihtoehtoja. Opiskelija osoittaa erinomaisia ongelman ratkaisun ja päätöksenteon kykyjä. Opiskelija osaa tehdä luovan ja ammatillisesti päteviä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja osaa tehdä markkinoinnin päätöksiä, jotka perustuvat selkeisiin ja hyvin perusteltuihin tavoitteisiin sekä perusteelliseen tilanneanalyysiin.
4(kiitettävä)- Opiskelija hallitsee markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuden hyvin. Opiskelija kykenee keräämään, soveltamaan ja välittämään tietoa itsenäisesti hyödyntäen monipuolisesti lähteitä ja muodostaen teoriasta synteesiä. Opiskelija osaa tehdä toimivia strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa sekä kykenee tekemään luotettavia markkinoinnin päätöksiä, jotka perustuvat selkeästi muodostettuihin tavoitteisiin. Opiskelija osaa ratkaista markkinoinnin päätöksenteon ongelmia soveltaen lähteistä tekemäänsä synteesiä käytännön tilanteeseen ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisu- sekä päätöksentekokykyä.
3(hyvä)- Opiskelija hallitsee markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuden ja siihen liittyvät käsitteet sekä teoriat hyvin. Opiskelija osaa tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa sekä osaa tehdä tavoitteisiin perustuvia markkinointipäätöksiä. Opiskelija osaa ratkaista markkinointiin liittyviä ongelmia hyödyntämällä teoreettisia lähteitä ja osoittaa ongelmanratkaisu- sekä päätöksentekokykyä.
2(tyydyttävä)- Opiskelija hallitsee markkinoinnin suunnittelun perusteet ja tuntee peruskäsitteet. Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa sekä osaa tehdä yksinkertaisia, osittain tavoitteisiin perustuvia markkinointipäätöksiä. Opiskelija osaa esittää tuloksia, mutta päätelmät ovat osittain pinnallisia.
1(välttävä)- Opiskelija tuntee markkinoinnin suunnittelun perusteet. Opiskelija kykenee tekemään yksinkertaisia strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa sekä tekemään yksinkertaisia, osittain tavoitteisiin perustuvia markkinointipäätöksiä.
0(hylätty) – Opiskelija ei hahmota markkinoinnin suunnittelun perusteita. Opiskelija ei kykene tekemään yksinkertaisia strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa. Opiskelija ei kykene tekemään yksinkertaisia, osittain tavoitteisiin perustuvia markkinointipäätöksiä.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet

Lisätiedot

Opintojakso kuuluu pakollisena brändiosaajan kärkiopintoihin.

Siirry alkuun