Siirry suoraan sisältöön

Valikoimasuunnittelu (4 op)

Toteutuksen tunnus: HTLR2001-7S0B1

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2017 - 31.12.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalous (AMK)
Opettajat
Kaisa Partanen
Ryhmät
HTL16S1
Liiketalous
Opintojakso
HTLR2001
Toteutukselle HTLR2001-7S0B1 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija
- hahmottaa strategialähtöisen valikoimasuunnittelun periaatteet sekä niiden merkityksen erilaisissa myymäläkonsepteissa ja verkkokaupassa.
- harjaantuu valikoimasuunnittelussa ja tavararyhmien hallinnassa

Sisältö

Vähittäiskaupan valikoimasuunnittelu ja tavararyhmänhallinta

Oppimateriaalit

Clodfelter, R. 2008. Retail buying from basics to fashion. New York: Fairchild Books. Connell, D. 2010. A Buyer`s Life. A Concise Guide to Retail Planning and Forecasting. Hübner, A. 2011. Retail Category Management. New York: Springer. Jacobsen, M. 2009. The art of retail buying: An insider’s guide to the best practices from the industry. Singapore: John Wiley & Sons. Erilaiset trenditietokannat Luentomateriaali

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Harjoitustyöt ja niihin liittyvät esitykset 100%

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 24 tuntia, itsenäinen työskentely 84 tuntia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

5 (erinomainen): Opiskelija osaa etsiä asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisesti kannattavia valikoimaratkaisuja. Hän osoittaa valikoimasuunnittelussa ja siihen liittyvässä raportoinnissa analyyttistä ja kriittistä työskentelyotetta.
4 (kiitettävä)
Opiskelija ymmärtää valikoimasuunnittelun keskeiset periaatteet ja niiden vaikutuksen yrityksen toimintaan. Hän osaa huomioida erilaisten myymälöiden/verkkokauppojen tarpeet esillepanoissa ja osoittaa osaamisensa monipuolisesti valikoimasuunnitteluun liittyvässä raportoinnissa.
3 (hyvä)
Opiskelija tunnistaa ajankohtaisia ilmiöitä valikoimasuunnitteluun liittyen. Hän osaa tehdä asiakaslähtöisiä suunnitelmia yksittäisten kauppojen valikoimiin liittyen ostotoiminnassa ja pystyy suunnittelemaan pienten liikkeiden esillepanoja. Raportointi osoittaa perehtyneisyyttä keskeisiin valikoimasuunnittelun periaatteisiin.
2 (tyydyttävä)
Opiskelija tietää valikoimasuunnittelun periaatteita, mutta ei pysty soveltamaan niitä asiakaslähtöisesti. Hän tunnistaa esillepanoon liittyviä asioita ja ymmärtää niiden vaikutuksen yrityksen toimintaan. Aihealueen osaamiseen liittyvät näytöt ovat vähäisiä.
1 (välttävä)
Opiskelijalla on aloittelijan tiedot valikoimasuunnittelusta ja esillepanoista ja hän ymmärtää jossakin määrin niiden vaikutuksen yrityksen toimintaan. Opiskelija ei pysty soveltamaan tietoja asiakaslähtöisesti, jolloin näytöt osaamisesta ovat suppeita ja pinnallisia.

0 (hylätty)
Opiskelijan tiedot valikoimasuunnittelusta ja esillepanoista ovat hyvin puutteellisia. Opiskelija ei tunne valikoimasuunnittelun periaatteita eikä hän ole tehnyt kaikkia vaadittavia suorituksia.

Siirry alkuun