Siirry suoraan sisältöön

eSport Coaching (5 op)

Toteutuksen tunnus: HTP20840-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
11.01.2020 - 21.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 50
Opettajat
Niko Kiviaho
Nico Ilkanheimo
Ryhmät
HTK18S1
Tietojenkäsittely
HTK19S1
Tietojenkäsittely
HTK20S1
Tietojenkäsittely
HTG20S1
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
ZJA21KH
Avoin AMK, lita
Opintojakso
HTP20840
Toteutukselle HTP20840-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelijat saavat tietoa ja taitoja:
- Ymmärtää valmennuksen henkilökohtaisen näkökulman (valmennusfilosofia)
- Ymmärtää e-urheilua liiketoimintana
- Ymmärtää fysiologian ja psykologian merkityksen
- Rakentaa joukkueita ja määrittää rooleja (tiimikulttuuri, palaute)
- Ymmärtää säännöt ja määräykset
- Ymmärtää tilastojen merkityksen (analyysi)

Sisältö

Valmennusfilosofioiden perusteet
Liiketoimintamallit, brändäys, sponsorit, markkinointi
Ravitsemus, harjoitusohjelmat, unen merkitys, harjoitukset, ergonomia, mielen hallinta, lyhyen ja pitkän tähtäimen tavoitteiden asettaminen, ryhmittäminen ja henkilökohtainen tuki
Menestyksekäs tiiminrakentaminen. Työkalut henkilökohtaiseen ja tiimin kehitykseen. Merkityksellinen palaute suorittamisen työkaluna.
Kurinalaisuus, sopimukset, käytöstavat, valmistautuminen turnauksiin.
Ottelu-analyysi.
Työkalut virtuaalivalmennuksen tukemiseksi.

Opetusmenetelmät

Online

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä (1): Opiskelija suorittaa kaikki vaaditut tehtävät, mutta materiaalien ja pohdintojen kautta osoitetaan vain vähäinen ymmärrys käsitellyistä keskeisistä aiheista. Portfoliota ei ole valmisteltu hyvin. Verkkotoiminta ei lisää merkittävästi arvoa vertaisopiskelijoille.

Tyydyttävä (2): Opiskelija osoittaa jonkin verran ymmärrystä keskeisistä elementeistä, ja kaikki tehtävät on suoritettu pääasiassa ajallaan. Sisällössä ja muotoilussa saattaa olla joitakin puutteita, jotka eivät osoita syvällistä ymmärrystä käsitellyistä aiheista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3): Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä päävalmennusprosessien ja -menetelmien tärkeimmät näkökohdat, ja pakollisten tehtävien lopputulos on kohtuullisella tasolla. Saattaa olla joitakin puutteita muotoilussa, lopullistamisessa tai suunnitelmien tarkkuudessa, mutta tehdyn työn tutkimus ja pohdinta osoittavat selkeän ymmärryksen käsitellyistä keskeisistä aiheista. Kaikki tehtävät suoritetaan.

Erittäin hyvä (4): Opiskelijan suorituskyky on pääosin poikkeuksellinen, mutta joillakin osa-alueilla työn laatu, ajallaan tapahtuva tehtävien suorittaminen, analyysin tai tutkimuksen syvyys tai luotettavuus tai materiaalien/esitysten luotettavuus ja sisältö jäävät puutteellisiksi. Kaikki tehtävät suoritetaan, ja kokonaisuudessaan suorituskyky on korkea mitä tulee materiaaleihin, esityksiin ja pohdintaan. Valmentaja osallistuu aktiivisesti yhteisiin verkkokeskusteluihin ja tuo lisäarvoa muiden osallistujien keskusteluihin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Opiskelija kykenee osoittamaan valmiuksia valmentaa ja johtaa e-urheilujoukkuetta itsenäisesti. Portfolio osoittaa analyyttisiä taitoja ja henkilökohtaista kasvua valmennuksen merkityksen ja sen onnistuneen toteuttamisen vaatimien taitojen ymmärtämisessä. Kaikki suunnitelmat (mukaan lukien valmennus- ja liiketoimintasuunnitelmat) perustuvat perusteelliseen tutkimukseen ja ovat hyvin perusteltuja. Portfoliossa on syvällistä analyysia ja pohdintaa (henkilökohtainen panos aiheeseen) kaikista käsitellyistä aiheista. Kaikki pakolliset tehtävät suoritetaan ajallaan korkeiden laatuvaatimusten mukaisesti rakenteen, viittauksien, sisällön, ulkoasun ja esityksen osalta. Verkkotoiminnot koetaan hyödyllisiksi vertaisopiskelijoiden keskuudessa.

Esitietovaatimukset

Osallistujalla tulee olla joukkue tai yksittäinen pelaaja, jota valmentaa.

Lisätiedot

Campusonline 30
avoin 10

Siirry alkuun