Siirry suoraan sisältöön

Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa (5op)

Toteutuksen tunnus: MMZZ2000-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.11.2025 - 08.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
07.01.2026 - 20.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
Opettajat
Jouni Kärkkäinen
Ryhmät
MPT24KM
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
MPT23KM
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
Opintojakso
MMZZ2000

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 10 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 05.02.2026 klo 17:30 - 19:30
(2 t 0 min)
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3011
Webinaari
To 26.02.2026 klo 17:30 - 19:30
(2 t 0 min)
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3011
Webinaari
To 12.03.2026 klo 17:30 - 19:30
(2 t 0 min)
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3011
Webinaari
To 26.03.2026 klo 17:30 - 19:30
(2 t 0 min)
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3011
Webinaari
To 23.04.2026 klo 17:30 - 19:30
(2 t 0 min)
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3011
Webinaari
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.

Sisältö

Digitaalinen transformaatio ja trendit
Digitaalinen strategia
Digimarkkinoinnin perusteet
Käyttäjälähtöisyys ja vuorovaikutus digitaalisessa kehittämisessä
Ekosysteemit ja systeemiajattelu
Ulkoistaminen, partnershipit ja verkostot liiketoimintamalleissa
Tekoälyn perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.

Esitietovaatimukset

Palveluliiketoiminnan perusteet
Services Marketing

Siirry alkuun