Kuntoutuspalveluiden kehittäminen (2 op)
Toteutuksen tunnus: SZ00BC71-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2021 - 30.04.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
23.05.2022 - 31.07.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Hyvinvointiyksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 10
- Koulutus
- Fysioterapeutti (AMK)
- Kuntoutuksen ohjaaja (AMK)
- Sosionomi (AMK)
- Toimintaterapeutti (AMK)
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija osaa perustellen kuvata ja analysoida kuntoutujan elämänkulun, arjen ja toimijuuden merkityksellisyyttä kuntoutumisen lähtökohtana. Opiskelija soveltaa ICF-luokitusta toimintakyvyn kuvaajana monialaisessa tiimissä sekä osaa kuvata toimintakykyä dynaamisena ja vuorovaikutuksellisena käsitteenä. Opiskelija kehittää kuntoutujan osallisuutta ja toimintakykyä edistäviä palveluita hyödyntämällä palvelumuotoilun menetelmiä.
Sisältö
Opintojaksolla keskeistä on kuntoutuksen teoreettisten lähtökohtien soveltaminen työelämän kehittämiseen. Kuntoutujan toimijuutta ja toimintakykyä sekä kuntoutuksen moniammatillisuutta ja asiakaslähtöisyyttä käsitellään kehittämisorientaatiosta lähtien eli tarkastelun kohteena on kuntoutuksen teorioiden ja menetelmien soveltaminen kuntoutuspalveluiden kehittämisessä. Opintojaksolla tutustutaan palvelumuotoilun perusteisiin osana kuntoutuspalvelujen kehittämistä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvata pääpiirteittäin kuntoutujan elämänkulun, arjen ja toimijuuden merkityksellisyyttä kuntoutumisen lähtökohtana.Opiskelija kuvaa suppeasti ICF-luokitusta toimintakyvyn kuvaajana monialaisessa tiimissä sekä osin tuottaa kuvausta toimintakyvystä dynaamisena ja vuorovaikutuksellisena käsitteenä. Opiskelija tietää mahdollisuuksia kuntoutujan osallisuutta ja toimintakykyä edistävien palveluiden kehittämiseen ja nimeää jonkin palvelumuotoilun menetelmän.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata kuntoutujan elämänkulun, arjen ja toimijuuden merkityksellisyyttä kuntoutumisen lähtökohtana. Opiskelija hyödyntää ICF-luokitusta toimintakyvyn kuvaajana monialaisessa tiimissä sekä kuvaa kattavasti toimintakykyä dynaamisena ja vuorovaikutuksellisena käsitteenä. Opiskelija osoittaa hallitsevansa kuntoutujan osallisuutta ja toimintakykyä edistävien palveluiden kehittämistä hyödyntäen joitakin palvelumuotoilun menetelmiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laajasti perustellen kuvata ja analysoida kuntoutujan elämänkulun, arjen ja toimijuuden merkityksellisyyttä kuntoutumisen lähtökohtana.Opiskelija soveltaa monipuolisesti ICF-luokitusta toimintakyvyn kuvaajana monialaisessa tiimissä ja
kuvaa selkeästi ja kattavasti toimintakykyä dynaamisena ja vuorovaikutuksellisena käsitteenä.
Opiskelija kehittää kuntoutujan osallisuutta ja toimintakykyä edistäviä palveluita hyödyntämällä monipuolisesti palvelumuotoilun menetelmiä.
Lisätiedot
Edu Futura 20 paikkaa