Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä (5op)
Toteutuksen tunnus: YSMA0300-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 01.11.2021 - 09.01.2022
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 10.01.2022 - 20.05.2022
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 5 op
 
- Lähiosuus
 - 0 op
 
- Virtuaaliosuus
 - 5 op
 
- Toteutustapa
 - Verkko-opetus
 
- Yksikkö
 - Hyvinvointiyksikkö
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 15 - 30
 
- Koulutus
 - Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK
 
- Opettajat
 - Asta Suomi
 - Aila Pikkarainen
 
- Vastuuopettaja
 - Asta Suomi
 
- Ryhmät
 - 
                        ZJA21SSYMAvoin AMK, sote, monialainen kuntoutus, YAMK-polku
 - 
                        YSY21SMSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, monialainen kuntoutus
 
- Opintojakso
 - YSMA0300
 
Toteutukselle Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä YSMA0300-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
                    
Tavoitteet
Opintojakson tarkoituksena on, että hallitset monialaisen kuntoutumisen osallistavia kehittämistapoja ja osaat hyödyntää tätä osaamista omassa työssäsi 
Opintojakson osaamiset 
Monialaisen kuntoutuksen asiantuntijaosaaminen
Opintotavoitteet:
 -  Osaat suunnitella, toteuttaa ja arvioida monialaisen     
     kuntoutuksen asiakaskonsultaatioita ja valmennusprosesseja
 -Hallitset  verkostokonsultaation sekä verkostotyön perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä asiakaskonsultaatioissa
 - Osaat kumppanuustyön perusperiaatteet ja osaat rakentaa työelämälähtöisiä kehittämisprosesseja
                    
Sisältö
Couching/valmentaja, kehittäjä- osaaminen 
 Verkostokonsultaatio, prosessikonsultaatio: periaatteita, työtapoja
 Verkostoituminen ja kumppanuus, laajojen toimijaverkostojen rakentaminen ja monitoimijuus
 Innovointi, toimijatahojen osallistaminen
                    
Oppimateriaalit
Konsultointi keskusteluna - vuorovaikutuksen vivahteita ja tilanneherkkää tasapainoilua. 2015. Toim. R. Puutio & V.-L. Kykyri. Oulu: Metanoia insituutti. ISBN:78-952-67406-7-6	
Sabatino, C., H 2014. Consultation Theory and Practice: A Handbook for School Social Workers. USA: Oxford University Press. ISBN:9780-19-993462-1	
Muu materiaali sovitaan opintojakson alussa
                    
Opetusmenetelmät
Kontakti- ja etäopetus, oppimistehtävät ja ohjauskeskustelut.
Case-esimerkit, ongelma-/projektiperusteinen oppiminen
Webinaarit
Positiivinen pedagogiikka, ratkaisukeskeisyys
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetus, 20 h Itsenäiset tehtävät, 90 h, webinaarit 3 h, verkkokeskustelu 12, materiaaliin perehtyminen 10 
Yhteensä 135 h
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1:Opiskelija tietää konsultaation/valmennuksen mahdollisuudet osana monialaista kuntouksen kehittämistyötä ja hallitsee prosessi- ja konsultaatiotyön alkeet omassa työssään
Tyydyttävä 2: 
 Opiskelija osaa konsultaation/valmennuksen  mahdollisuudet osana monialaista kuntouksen kehittämistyötä ja hän hallitsee prosessi- ja konsultaatiotyön alkeet.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3 
Opiskelija  ymmärtää  ja pystyy perustelemaan työotteessaan konsultatiivisen/valmentavan työtavan. Opiskelija osaa prosessi-ja substanssikonsultaation sekä käytäntöpainotteisen kehittämistyön sekä innovoinnin 
Kiitettävä 4
Opiskelija  ymmärtää  ja pystyy monipuolisesti/ teoreettisesti perustelemaan työotteessaan konsultatiivisen/valmentavan työtavan. Opiskelija osaa prosessi-ja substanssikonsultaation sekä käytäntöpainotteisen kehittämistyön sekä innovoinnin
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5 
Opiskelija on osoittanut vertaisparrauksen ja kirjallisuutehtävänäytön kautta, että hallitsee sekä prosessikonsultaation että substanssikonsultaation sekä innovaatiotoiminnan perusteet ja pystyy soveltamaan joustavasti osaamistaan erilaissa moniammatillisen kuntoutustoiminnan tilanteissa
                    
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
0 (hylätty). Opiskelija pysty suoriutumaan opintojakson tehtävistä, eikä ole osallistunut riittävästi kontaktiopetukseen.
                    
Esitietovaatimukset
AMK tutkinto