Siirry suoraan sisältöön

HarjoitteluLaajuus (15 op)

Tunnus: MZMHW100

Laajuus

15 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Sari-Maarit Peltola,
  • Anne-Maria Raitio,

Osaamistavoitteet

Opiskelija tunnistaa henkilökohtaisen opintosuunnitelman pohjalta ammatillisia osaamistavoitteita. Opiskelijalla on palvelualojen työelämä- ja asiakaspalvelutaidot ja hän on tutustunut yrityksen/organisaation operatiiviseen toimintaan.
Opiskelija osaa kuvata ja analysoida harjoittelupaikkansa palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija saa varmuutta ammatilliseen suuntaamiseen ja osaa asettaa jatkotavoitteita oman osaamisen kehittämiselle urasuunnitelman mukaisesti.

Sisältö

Työnhaun taidot (verkostot, CV, hakemus, kanavat)
Toimialan kansainväliset mahdollisuudet
Harjoittelun hakuprosessi
Harjoittelusuunnitelma
Harjoittelun raportointi
Oman osaamisen reflektointi ja ammatillinen kehittyminen.

Esitietovaatimukset

-

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Oppimisen arviointi on ns. kehittävää arviointia. Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista, kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Arvioinnin kohteet on kuvattu ”Suoritukset” - kohdassa.
Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin. Harjoittelun hyväksiluvusta voidaan sopia HOPSissa ja harjoittelun ohjaajan kanssa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin.

Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 31.12.2024

Ajoitus

28.08.2023 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoimintayksikkö

Toimipiste

Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Palveluliiketoiminta (AMK)
Opettaja
  • Anne-Maria Raitio
  • Sari-Maarit Peltola
Ryhmät
  • MPT22S1
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • MPT23S1
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • MPT22SM
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • MPT23KM
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa henkilökohtaisen opintosuunnitelman pohjalta ammatillisia osaamistavoitteita. Opiskelijalla on palvelualojen työelämä- ja asiakaspalvelutaidot ja hän on tutustunut yrityksen/organisaation operatiiviseen toimintaan.
Opiskelija osaa kuvata ja analysoida harjoittelupaikkansa palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija saa varmuutta ammatilliseen suuntaamiseen ja osaa asettaa jatkotavoitteita oman osaamisen kehittämiselle urasuunnitelman mukaisesti.

Sisältö

Työnhaun taidot (verkostot, CV, hakemus, kanavat)
Toimialan kansainväliset mahdollisuudet
Harjoittelun hakuprosessi
Harjoittelusuunnitelma
Harjoittelun raportointi
Oman osaamisen reflektointi ja ammatillinen kehittyminen.

Opetusmenetelmät

Harjoitteluinfo, oppimistehtävät ja työpaikalla oppiminen.
Yksilöllinen ohjaus harjoittelun aikana sekä työnantajan palaute harjoittelusta. Itsearviointi.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Harjoittelu toteutetaan työelämäyhteistyössä

Kansainvälisyys

Harjoitteluinfossa esitellään kansainvälisen harjoittelun mahdollisuudet sekä apurahan hakuprosessi. Kaikki osallistuvat kv-hajoitteluinfoon.

Vaihtoehtoiset suoritustavat

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Työn opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso vastaa 405 h työskentelyä, joka jakautuu seuraavasti:
Infoihin osallistuminen ja harjoittelupaikan haku (5 h)
Harjoittelussa työskentely (364 h)
Harjoittelun puolivälikeskustelu (1 h)
Harjoittelupäiväkirjan pitäminen ja harjoitteluraportti (30 h)
Esitys harjoitteluseminaarissa (5 h)

Sisällön jaksotus

Marraskuussa harjoitteluinfo sekä helmikuussa kv-harjoitteluinfo. Harjoittelu suoritetaan ensimmäisen lukuvuoden aikana perusopintojen jälkeen.

Lisätietoja opiskelijoille

Itsearviointi: oman osaamisen arviointi ja osaamisen kehittyminen harjoitteluraportti -tehtävässä sekä harjoitteluseminaarissa
Opettajan palaute harjoittelun aikana harjoittelukeskustelussa
Jatkuva palaute: työpaikan harjoittelun ohjaajalta harjoittelun aikana sekä loppupalaute harjoittelun päättyessä

Katso tarkemmat harjoitteluohjeet Moodlesta: Etsi Harjoittelu (Restonomit) –työtila Moodlesta tai käytä suoraa linkkiä https://moodle.jamk.fi/course/view.php?id=917. Käytä ensimmäisellä kerralla kirjautuessa kurssiavainta harjoittelurestonomi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Oppimisen arviointi on ns. kehittävää arviointia. Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista, kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Arvioinnin kohteet on kuvattu ”Suoritukset” - kohdassa.
Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin. Harjoittelun hyväksiluvusta voidaan sopia HOPSissa ja harjoittelun ohjaajan kanssa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin.

Esitietovaatimukset

-

Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2022 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoimintayksikkö

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 80

Koulutus
  • Palveluliiketoiminta (AMK)
Opettaja
  • Sari-Maarit Peltola
  • Karoliina Väisänen
Vastuuopettaja

Sari-Maarit Peltola

Ryhmät
  • MPT21SM
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • MPT20S1
    Palveluliiketoiminta
  • MPT19SA
    Palveluliiketoiminta
  • MPT21S1
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • MPT19S1M
    Palveluliiketoiminta
  • MPT22S1
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • MPT22SM
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • ZJAMPT22S1
    Avoin AMK, marata, AMK-polut, palveluliiketoiminta, päivätoteutus
  • MPT20SM
    Palveluliiketoiminta- tutkinto-ohjelma (AMK)

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa henkilökohtaisen opintosuunnitelman pohjalta ammatillisia osaamistavoitteita. Opiskelijalla on palvelualojen työelämä- ja asiakaspalvelutaidot ja hän on tutustunut yrityksen/organisaation operatiiviseen toimintaan.
Opiskelija osaa kuvata ja analysoida harjoittelupaikkansa palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija saa varmuutta ammatilliseen suuntaamiseen ja osaa asettaa jatkotavoitteita oman osaamisen kehittämiselle urasuunnitelman mukaisesti.

Sisältö

Työnhaun taidot (verkostot, CV, hakemus, kanavat)
Toimialan kansainväliset mahdollisuudet
Harjoittelun hakuprosessi
Harjoittelusuunnitelma
Harjoittelun raportointi
Oman osaamisen reflektointi ja ammatillinen kehittyminen.

Opetusmenetelmät

Harjoitteluinfo, oppimistehtävät ja työpaikalla oppiminen.
Yksilöllinen ohjaus harjoittelun aikana sekä työnantajan palaute harjoittelusta. Itsearviointi.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Harjoittelu toteutetaan työelämäyhteistyössä

Kansainvälisyys

Harjoitteluinfossa esitellään kansainvälisen harjoittelun mahdollisuudet sekä apurahan hakuprosessi. Kaikki osallistuvat kv-hajoitteluinfoon.

Vaihtoehtoiset suoritustavat

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Työn opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso vastaa 405 h työskentelyä, joka jakautuu seuraavasti:
Infoihin osallistuminen ja harjoittelupaikan haku (5 h)
Harjoittelussa työskentely (364 h)
Harjoittelukeskustelu harjoittelun aikana ( 1 h)
Harjoitteluraportti (30 h)
Vlogi tai blogi (5 h)

Sisällön jaksotus

Marraskuussa harjoitteluinfo sekä helmikuussa kv-harjoitteluinfo. Harjoittelu suoritetaan ensimmäisen lukuvuoden aikana perusopintojen jälkeen.

Lisätietoja opiskelijoille

Itsearviointi: oman osaamisen arviointi ja osaamisen kehittyminen harjoitteluraportti -tehtävässä sekä vlog/blogi
Opettajan palaute harjoittelun aikana harjoittelukeskustelussa
Jatkuva palaute: työpaikan harjoittelun ohjaajalta harjoittelun aikana sekä loppupalaute harjoittelun päättyessä

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Oppimisen arviointi on ns. kehittävää arviointia. Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista, kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Arvioinnin kohteet on kuvattu ”Suoritukset” - kohdassa.
Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin. Harjoittelun hyväksiluvusta voidaan sopia HOPSissa ja harjoittelun ohjaajan kanssa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin.

Esitietovaatimukset

-

Ilmoittautumisaika

03.08.2021 - 31.07.2022

Ajoitus

01.08.2021 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoimintayksikkö

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Palveluliiketoiminta (AMK)
Opettaja
  • Niko Kiviaho
  • Ani Lietonen
  • Karoliina Väisänen
Ryhmät
  • MPT21SM
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • MPT20S1
    Palveluliiketoiminta
  • MPT19SA
    Palveluliiketoiminta
  • MPT21S1
    Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
  • MPT19S1M
    Palveluliiketoiminta
  • MPT20SM
    Palveluliiketoiminta- tutkinto-ohjelma (AMK)

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa henkilökohtaisen opintosuunnitelman pohjalta ammatillisia osaamistavoitteita. Opiskelijalla on palvelualojen työelämä- ja asiakaspalvelutaidot ja hän on tutustunut yrityksen/organisaation operatiiviseen toimintaan.
Opiskelija osaa kuvata ja analysoida harjoittelupaikkansa palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija saa varmuutta ammatilliseen suuntaamiseen ja osaa asettaa jatkotavoitteita oman osaamisen kehittämiselle urasuunnitelman mukaisesti.

Sisältö

Työnhaun taidot (verkostot, CV, hakemus, kanavat)
Toimialan kansainväliset mahdollisuudet
Harjoittelun hakuprosessi
Harjoittelusuunnitelma
Harjoittelun raportointi
Oman osaamisen reflektointi ja ammatillinen kehittyminen.

Opetusmenetelmät

Harjoitteluinfo, oppimistehtävät ja työpaikalla oppiminen.
Yksilöllinen ohjaus harjoittelun aikana sekä työnantajan palaute harjoittelusta. Itsearviointi.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Harjoittelu toteutetaan työelämäyhteistyössä

Kansainvälisyys

Harjoitteluinfossa esitellään kansainvälisen harjoittelun mahdollisuudet sekä apurahan hakuprosessi. Kaikki osallistuvat kv-hajoitteluinfoon.

Vaihtoehtoiset suoritustavat

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Työn opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso vastaa 405 h työskentelyä, joka jakautuu seuraavasti:
Infoihin osallistuminen ja harjoittelupaikan haku (5 h)
Harjoittelussa työskentely (364 h)
Harjoittelukeskustelu harjoittelun aikana ( 1 h)
Harjoitteluraportti (30 h)
Vlogi tai blogi (5 h)

Sisällön jaksotus

Marraskuussa harjoitteluinfo sekä helmikuussa kv-harjoitteluinfo. Harjoittelu suoritetaan ensimmäisen lukuvuoden aikana perusopintojen jälkeen.

Lisätietoja opiskelijoille

Itsearviointi: oman osaamisen arviointi ja osaamisen kehittyminen harjoitteluraportti -tehtävässä sekä vlog/blogi
Opettajan palaute harjoittelun aikana harjoittelukeskustelussa
Jatkuva palaute: työpaikan harjoittelun ohjaajalta harjoittelun aikana sekä loppupalaute harjoittelun päättyessä

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Oppimisen arviointi on ns. kehittävää arviointia. Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista, kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Arvioinnin kohteet on kuvattu ”Suoritukset” - kohdassa.
Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin. Harjoittelun hyväksiluvusta voidaan sopia HOPSissa ja harjoittelun ohjaajan kanssa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin.

Esitietovaatimukset

-