Logistics Project PlanningLaajuus (3 cr)
Code: TL00CL38
Credits
3 op
Teaching language
- Finnish
Responsible person
- Henri Kervola
Objective
Opiskelija osaa toteuttaa työelämää ja logistiikka-alaa hyödyttävän kehittämisprojektin itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa. Hän osaa viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille. Opiskelija osaa raportoida työnsä tulokset, arvioida niitä ja tuoda esiin kehitysehdotuksen tarkoituksenmukaisella tavalla kirjallisesti, suullisesti ja visuaalisesti.
Content
Opiskelija tekee työelämäprojektin siihen yritykseen, jossa hän on normaalissa työsuhteessa opiskelunsa aikana. Mikäli opiskelija ei ole töissä, hän pyrkii etsimään yhteyden sellaiseen yritykseen tai laitokseen, johon on mahdollista tehdä projektiluonteinen kehittämistehtävä.
Työelämäprojektin aihe voi liittyä mihin tahansa logistiikan alueeseen. Tarkoitus on, että opiskelija perehtyy syvällisesti yrityksen logistiseen toimintaan ja/tai tekee kehittämistyötä jollakin sovitulla alueella.
Työelämäprojektista laaditaan raportit:
- aihe-ehdotus. Lyhyt selvitys projektikohteesta, yritys, yhteyshenkilö, työn aihe ja sisältö, aikataulusuunnitelma ym. Kirjallinen ehdotus toimitetaan koulutus-vastaavalle.
- loppuraportti. Kirjallinen selvitys projektin tavoitteista, toteutuksesta ja tuloksista sekä arviointi projektityön annista ja merkityksestä opiskelijalle.
Raporttien laatimisessa noudatetaan JAMK:n yleisiä raportointiohjeita.
Työelämäprojekti voidaan tehdä myös kahdessa osassa, joko saman yrityksen eri projekteista tai kokonaan eri yrityksiin. Molemmista kohteista on laadittava raportit.
Koulutusvastaava toimii työelämäprojektin valvojana, mutta hän voi tarvittaessa antaa ohjaustehtäviä myös muille opettajille.
Qualifications
Riittävä perehtyneisyys omaan ammattialueeseen ja kehittämismenetelmien hallinta. Opiskelija on osannut laatia hyväksytyn kehittämissuunnitelman.
Assessment criteria, approved/failed
Oppimisen arviointi on ns. kehittävää arviointia. Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista, kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Arvioinnin kohteet on kuvattu ”Suoritukset” - kohdassa.
Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan arvosana-asteikolla hyväksytty (S) / hylätty (0).
Hyväksytty (S)
Opiskelija:
• toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämisprojektin itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa.
• osaa käsitellä ja arvioida oman alansa tietoja, teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti
• osaa raportoida työnsä tulokset, arvioida niitä ja tuoda esiin kehittämisehdotuksia tarkoituksenmukaisella tavalla kirjallisesti, suullisesti ja visuaalisesti.
• osaa viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
• osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja omaa valmiuden jatkuvaan oppimiseen
Opinnäytetyö arvioidaan kokonaisuudessa raportin valmistumisen ja esittämisen jälkeen erillisten opinnäytetyön arviointikriteereiden mukaisesti viisiportaisella arvosana-asteikolla: 5 (erinomainen), 4 (kiitettävä), 3 (hyvä), 2 (tyydyttävä) ja 1 (välttävä). Opinnäytetyön arviointikriteerit on julkaistu jamk.fi –sivustolla.
Enrollment
18.11.2024 - 16.11.2025
Timing
13.01.2025 - 17.12.2025
Number of ECTS credits allocated
3 op
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Technology
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Logistics
Teachers
- Henri Kervola
Groups
-
TLS23KMMLogistiikka - tutkinto-ohjelma (AMK)
-
TLS23SMMLogistiikka - tutkinto-ohjelma (AMK)
-
TLS25KMMLogistiikka - tutkinto-ohjelma (AMK)
-
TLS24KMMLogistiikka - tutkinto-ohjelma (AMK)
-
TLS24SMMLogistiikka - tutkinto-ohjelma (AMK)
-
TLS22KMMLogistiikan tutkinto-ohjelma (AMK)
-
TLS22SMMLogistiikka - tutkinto-ohjelma (AMK)
Objectives
Opiskelija osaa toteuttaa työelämää ja logistiikka-alaa hyödyttävän kehittämisprojektin itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa. Hän osaa viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille. Opiskelija osaa raportoida työnsä tulokset, arvioida niitä ja tuoda esiin kehitysehdotuksen tarkoituksenmukaisella tavalla kirjallisesti, suullisesti ja visuaalisesti.
Content
Opiskelija tekee työelämäprojektin siihen yritykseen, jossa hän on normaalissa työsuhteessa opiskelunsa aikana. Mikäli opiskelija ei ole töissä, hän pyrkii etsimään yhteyden sellaiseen yritykseen tai laitokseen, johon on mahdollista tehdä projektiluonteinen kehittämistehtävä.
Työelämäprojektin aihe voi liittyä mihin tahansa logistiikan alueeseen. Tarkoitus on, että opiskelija perehtyy syvällisesti yrityksen logistiseen toimintaan ja/tai tekee kehittämistyötä jollakin sovitulla alueella.
Työelämäprojektista laaditaan raportit:
- aihe-ehdotus. Lyhyt selvitys projektikohteesta, yritys, yhteyshenkilö, työn aihe ja sisältö, aikataulusuunnitelma ym. Kirjallinen ehdotus toimitetaan koulutus-vastaavalle.
- loppuraportti. Kirjallinen selvitys projektin tavoitteista, toteutuksesta ja tuloksista sekä arviointi projektityön annista ja merkityksestä opiskelijalle.
Raporttien laatimisessa noudatetaan JAMK:n yleisiä raportointiohjeita.
Työelämäprojekti voidaan tehdä myös kahdessa osassa, joko saman yrityksen eri projekteista tai kokonaan eri yrityksiin. Molemmista kohteista on laadittava raportit.
Koulutusvastaava toimii työelämäprojektin valvojana, mutta hän voi tarvittaessa antaa ohjaustehtäviä myös muille opettajille.
Teaching methods
The course is based on an individual project. The project will be carried out in the workplace. The project is aimed at distance learning students.
Student workload
One credit is calculated as an average of 27 hours of work.
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Oppimisen arviointi on ns. kehittävää arviointia. Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista, kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Arvioinnin kohteet on kuvattu ”Suoritukset” - kohdassa.
Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan arvosana-asteikolla hyväksytty (S) / hylätty (0).
Hyväksytty (S)
Opiskelija:
• toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämisprojektin itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa.
• osaa käsitellä ja arvioida oman alansa tietoja, teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti
• osaa raportoida työnsä tulokset, arvioida niitä ja tuoda esiin kehittämisehdotuksia tarkoituksenmukaisella tavalla kirjallisesti, suullisesti ja visuaalisesti.
• osaa viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
• osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja omaa valmiuden jatkuvaan oppimiseen
Opinnäytetyö arvioidaan kokonaisuudessa raportin valmistumisen ja esittämisen jälkeen erillisten opinnäytetyön arviointikriteereiden mukaisesti viisiportaisella arvosana-asteikolla: 5 (erinomainen), 4 (kiitettävä), 3 (hyvä), 2 (tyydyttävä) ja 1 (välttävä). Opinnäytetyön arviointikriteerit on julkaistu jamk.fi –sivustolla.
Prerequisites
Riittävä perehtyneisyys omaan ammattialueeseen ja kehittämismenetelmien hallinta. Opiskelija on osannut laatia hyväksytyn kehittämissuunnitelman.