Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK tutkinto-ohjelma: Kliininen asiantuntija
Tunnus: YSY2020SS
Kuntoutuksen ohjaaja (ylempi AMK)
Kätilö (ylempi AMK)
Sairaanhoitaja (ylempi AMK)
Sosionomi (ylempi AMK), sosiaaliala
Toimintaterapeutti (ylempi AMK)
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | Syksy 2020 | Kevät 2021 | Syksy 2021 | Kevät 2022 | Syksy 2022 | Kevät 2023 | 1. / 2020 | 2. / 2021 | 3. / 2021 | 1. / 2021 | 2. / 2022 | 3. / 2022 | 1. / 2022 | 2. / 2023 | 3. / 2023 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YZZZ0Z-1039 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTOIMINTA
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
10 - 15 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
YZZZ0110 | Tutkiva kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YZZZ0120 | Määrällinen tutkimus | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||
YZZZ0130 | Laadullinen tutkimus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YZZZ1Z-1039 |
JOHTAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 10) |
5 - 10 | ||||||||||||||||||
YZZZ0210 | Kehittyvä strategia | 5 | ||||||||||||||||||
YZZZ0220 | Uudistuva johtajuus | 5 | ||||||||||||||||||
YZZZ0230 | Talouden ohjaus | 5 | ||||||||||||||||||
YSLA1Z-1001 |
ASIANTUNTIJUUS KLIINISESSÄ HOITOTYÖSSÄ
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20) |
0 - 20 | 19 | 7 | 12 | 7 | 12 | |||||||||||||
YSMA0510 | Näyttöön perustuva toiminta | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAA0310 | Hoidon tarpeen arviointi ja kliininen tutkiminen | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||||
YSAA0510 | Kansansairauksien ennaltaehkäisy ja hoitotyö | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSLA0110 | Kliinisen hoitotyön erityiskysymykset | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSJA1Z-1005 |
JOHTAMINEN SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUISSA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20) |
0 - 20 | ||||||||||||||||||
YSJA0101 | Johtamisen asiantuntijuus sosiaali- ja terveyspalveluissa | 5 | ||||||||||||||||||
YSJA0102 | Sosiaali- ja terveydenhuollon hallinto- ja päätöksenteko | 5 | ||||||||||||||||||
YSJA0103 | Henkilöstön ja työhyvinvoinnin johtaminen | 5 | ||||||||||||||||||
YSJA0104 | Tieto- ja laatujohtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa | 5 | ||||||||||||||||||
YSMA0Z-1010 |
MONIALAISEN KUNTOUTUKSEN ASIANTUNTIJUUS
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20) |
0 - 20 | ||||||||||||||||||
YSMA0510 | Näyttöön perustuva toiminta | 5 | ||||||||||||||||||
YSMA0100 | Kuntoutuksen monitieteinen tietoperusta | 5 | ||||||||||||||||||
YSMA0200 | Monialaisen kuntoutuksen asiakastyön menetelmät | 5 | ||||||||||||||||||
YSMA0300 | Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä | 5 | ||||||||||||||||||
YSEA0Z-1016 |
TERVEYDEN EDISTÄMISEN ASIANTUNTIJATOIMINTA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20) |
0 - 20 | ||||||||||||||||||
YSMA0510 | Näyttöön perustuva toiminta | 5 | ||||||||||||||||||
YSEA0300 | Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit | 5 | ||||||||||||||||||
YSTK0100 | Terveyden edistämisen menetelmät | 5 | ||||||||||||||||||
YSEA0200 | Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen | 5 | ||||||||||||||||||
YSZY1Z-1124 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
30 | 3 | 17 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | |||||||
YZZON100 | Opinnäytetyö, Ylempi AMK | 30 | 3 | 17 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | 3 | 7 | 10 | 10 | |||||||
YZ00BB05 | Kypsyysnäyte, ylempi AMK | 0 | ||||||||||||||||||
YZZT1Z-1026 |
TÄYDENTÄVÄ OSAAMINEN
(Valitaan opintopisteitä: 25) |
20 - 25 | 20 | 5 | 5 | 15 | 5 | 5 | 15 | 5 | ||||||||||
YSZY0210 | Professional Ethics | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSZY0820 | Sexual Health Promotion and Human Rights | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSZY0510 | Digiosaajana sosiaali- ja terveysalalla | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YS00BD47 | Digiosaajana kuntoutus- ja liikunta-alalla | 5 | ||||||||||||||||||
YHIHV320 | JAMK Leadership Programme in Silicon Valley, USA | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSJZV100 | Yritystoimintaa kehittävät opinnot | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||
YSZY0930 | Monikulttuurinen asiakastyö | 5 | ||||||||||||||||||
YSZZV320 | Sosiaali- ja terveyspalvelut terveystaloustieteen näkökulmasta | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSZZV700 | Talouden johtaminen ja arviointi sosiaali- ja terveyspalveluissa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YS00BP81 | Seksuaaliterveyden edistäminen ja ihmisoikeudet | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||
YZZT1Z-1042 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 25) |
20 - 25 | ||||||||||||||||||
YZZA1000 |
Oppiminen ja osaamisen kehittyminen (YAMK-opiskelijalle) 2020-2021
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 21) |
0 - 21 | ||||||||||||||||||
YZZA1000-1001 |
Kasvatustieteelliset opinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 16) |
0 - 16 | ||||||||||||||||||
AJ00BA18 | Oppiminen ja elämänkulku | 8 | ||||||||||||||||||
AJ00BA19 | Koulutuksen tulevaisuus | 8 | ||||||||||||||||||
YZZA1000-1002 |
Pedagogisen osaamisen kehittäminen
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 | ||||||||||||||||||
AJ00BA21 | Monipuoliset verkko-oppimistehtävät | 5 | ||||||||||||||||||
AJ00BA20 | Verkko osaksi opetusta | 5 | ||||||||||||||||||
AJ00BA22 | Video pedagogisena työkaluna | 5 | ||||||||||||||||||
AJ00BA23 | Yrittäjyyskasvatus opettajan osaamisena | 5 | ||||||||||||||||||
YSAP0Z-1007 |
KLIININEN ASIANTUNTIJUUS PALLIATIIVISESSA HOIDOSSA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 35) |
0 - 35 | 25 | 10 | 10 | 15 | 10 | 10 | 15 | 10 | ||||||||||
YSAP0101 | Palliatiivisen hoidon kliinisenä asiantuntijana kehittyminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0103 | Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0104 | Laajavastuinen hoitotyö palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0105 | Ihmislähtöinen palliatiivinen hoito | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0106 | Monitieteinen tietoperusta ja moniammatillinen yhteistyö palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0107 | Moninaiset vuorovaikutustilanteet palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSAP0108 | Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSYSLZ-1003 |
SAIRAANHOITAJAN LÄÄKKEENMÄÄRÄÄMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20) |
0 - 20 | 20 | 9 | 11 | 9 | 11 | |||||||||||||
YSYSL100 | Lääkehoidon eettinen ja juridinen tietoperusta | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSYSL200 | Kliininen hoitotyö sairaanhoitajan lääkkeenmääräämisessä | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||
YSYSL300 | Farmakologia | 11 | 11 | 11 | 11 | |||||||||||||||
YSSK1Z-1004 |
ASIANTUNTIJUUS MIELENTERVEYS- JA PÄIHDETYÖSSÄ
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20) |
0 - 20 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||||
YSSK0101 | Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössä | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSSK0102 | Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSSK0103 | Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen I | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSSK0104 | Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen II | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
YSY2020SS-1002 |
CAMPUSONLINE YAMK
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25) |
0 - 25 | 5 | 10 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
YSY2020SS-1005 |
METODIOPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 10) |
0 - 10 | ||||||||||||||||||
YS00BB91 | Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) | 2 | ||||||||||||||||||
YS00BB92 | Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 3 | ||||||||||||||||||
YS00BB93 | Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 5 | ||||||||||||||||||
Yhteensä | 90 | 45.5 | 89.5 | 45 | 13 | 32.5 | 42 | 47.5 | 34 | 11 | 13 | 32.5 | 0 | 42 | 45 | 2.5 | 34 | 11 | 0 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Opintojen tyyppi (YAMK)
YAMK: JAMKin yhteiset työelämäosaamiset 2020-2022
YAMK: Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK 2020-2022
Kliinisen hoitotyön asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
Näyttöön perustuva toiminta |
Hoidon tarpeen arviointi ja kliininen tutkiminen |
Kansansairauksien ennaltaehkäisy ja hoitotyö |
Kliinisen hoitotyön erityiskysymykset |
Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
Palliatiivisen hoidon kliinisenä asiantuntijana kehittyminen |
Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa |
Laajavastuinen hoitotyö palliatiivisessa hoidossa |
Ihmislähtöinen palliatiivinen hoito |
Monitieteinen tietoperusta ja moniammatillinen yhteistyö palliatiivisessa hoidossa |
Moninaiset vuorovaikutustilanteet palliatiivisessa hoidossa |
Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa |
Lääkehoidon eettinen ja juridinen tietoperusta |
Kliininen hoitotyö sairaanhoitajan lääkkeenmääräämisessä |
Farmakologia |
Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössä |
Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminen |
Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen I |
Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen II |
Monialaisen kuntoutuksen asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
Näyttöön perustuva toiminta |
Kuntoutuksen monitieteinen tietoperusta |
Monialaisen kuntoutuksen asiakastyön menetelmät |
Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä |
Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
Sosiaali- ja terveysalan johtamisosaaminen
Opiskelija |
Johtamisen asiantuntijuus sosiaali- ja terveyspalveluissa |
Sosiaali- ja terveydenhuollon hallinto- ja päätöksenteko |
Henkilöstön ja työhyvinvoinnin johtaminen |
Tieto- ja laatujohtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa |
Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
Terveyden edistämisen asiantuntijuusosaaminen
Opiskelija |
Näyttöön perustuva toiminta |
Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit |
Terveyden edistämisen menetelmät |
Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen |
Opinnäytetyö, Ylempi AMK |
Luokittelemattomat |
Tutkiva kehittäminen |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Kehittyvä strategia |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Professional Ethics |
Sexual Health Promotion and Human Rights |
Digiosaajana sosiaali- ja terveysalalla |
Digiosaajana kuntoutus- ja liikunta-alalla |
JAMK Leadership Programme in Silicon Valley, USA |
Yritystoimintaa kehittävät opinnot |
Monikulttuurinen asiakastyö |
Sosiaali- ja terveyspalvelut terveystaloustieteen näkökulmasta |
Talouden johtaminen ja arviointi sosiaali- ja terveyspalveluissa |
Seksuaaliterveyden edistäminen ja ihmisoikeudet |
Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) |
Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |
Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) |