Siirry suoraan sisältöön

Harjoittelu ILaajuus (5 op)

Tunnus: STTSW181

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Tanja Hilli-Harju,

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa selittää toimintaterapian teoreettiset peruskäsitteet, erityisesti ihmisen toiminnallisen luonteen ja toiminnallisuuden. Hän osaa selittää toimijuuden, terveyden ja hyvinvoinnin väliset suhteet.

Opiskelija osaa työskennellä asiakaslähtöisten periaatteiden mukaisesti tunnistaen ammatillisen vuorovaikutussuhteen merkityksen.

Opiskelija osaa toimia yhteistyössä asiakkaiden kanssa päivittäisten toimintojen näkökulmasta.

Opiskelija arvostaa ja kunnioittaa yksilöllisiä eroja, kulttuurisia uskomuksia, tapoja ja niiden vaikutusta toimintoihin ja osallistumiseen.

Opiskelija osaa tehdä toiminnan analyysiä.

Opiskelija tunnistaa toimintaterapeutin erilaisia työalueita.

Sisältö

Asiakkaan kohtaaminen ja ohjaaminen.
Toimintaterapian toimintaympäristöihin tutustuminen.
Toiminnan analyysi.
Toimintakokonaisuudet.
Päivittäisten toimintojen avustaminen ja ohjaaminen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hyväksytty:
Harjoittelun tilanteissa opiskelija osaa työskennellä asiakaslähtöisesti ja muodostaa myönteisen vuorovaikutussuhteen asiakkaan ja opiskelutovereiden kanssa. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä muiden kanssa ja hän kunnioittaa yksilöllisiä eroja. Opiskelija osaa selittää toimintaterapian peruskäsitteitä ja osaa tehdä toiminnan analyysiä.
Opiskelija ymmärtää ihmisen toiminnallista historiaa ja narratiivisuutta. Opiskelija kuvaa ihmisen toimintaa toimintakokonaisuuksina. Opiskelija tekee opintojakson tehtävät annetussa määräajassa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Harjoittelun tilanteissa opiskelija osaa työskennellä asiakaslähtöisesti ja muodostaa myönteisen vuorovaikutussuhteen asiakkaan ja opiskelutovereiden kanssa. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä muiden kanssa ja hän kunnioittaa yksilöllisiä eroja. Opiskelija osaa selittää toimintaterapian peruskäsitteitä ja osaa tehdä toiminnan analyysiä. Opiskelija ymmärtää ihmisen toiminnallista historiaa ja narratiivisuutta. Opiskelija kuvaa ihmisen toimintaa toimintakokonaisuuksina. Opiskelija tekee opintojakson tehtävät annetussa määräajassa.