Digimarkkinoinnin strategiatLaajuus (5 op)
Tunnus: HTLD2001
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Ymmärrät ostetun, omistetun ja ansaitun median roolit sekä osaat analysoida ja kehittää liiketoimintaa ja palveluita hyödyntäen erilaisia digitaalisia työvälineitä ja sosiaalista mediaa.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin merkityksen yrityksen strategisessa markkinoinnin suunnittelussa ja kehittämisessä.
Ymmärrät verkkoasiakkaan ostokäyttäytymistä ja osaat ohjata organisaation tai yrityksen tuotteiden ja palveluiden markkinointitoimenpiteitä digitaalisessa ympäristössä muuttuvien tarpeiden ja kysynnän mukaisesti.
Sisältö
Opiskelija saa laajan tieto- ja taitoperustan omistetun, ansaitun ja ostetun median osalta mm. digitaalisen myyntiputken suunnittelu ja inbound, CPI, CPC, konversiot, display mainonta, affeliate mainonta, hakukonemarkkinointi- ja optimointi, markkinointi sosiaalisessa mediassa, liidien keruu, toimintokehotteet ja uutiskirjeet sekä suosittelu- ja sisältömarkkinointi.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusosaaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 (välttävä)
Tunnet digitaalisen markkinoinnin perustermit. Kykenet tunnistamaan ja arvioimaan erilaisten asiakkaiden ja asiakasryhmien tarpeita ja ongelmia digitaalisessa markkinoinnissa. Tiedät miten verkkoanalytiikkaa voidaan hyödyntää markkinoinnin päätöksenteossa. Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin roolin organisaation muuttuvien tarpeiden kehittämisessä.
2 (tyydyttävä)
Osaat itsenäisesti analysoida yrityksen tai organisaation digitaalista markkinointiviestintää. Osaat tuottaa digitaalisia markkinointikampanjoita erilaisille kohderyhmille.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 (hyvä)
Osaat kehittää yrityksen digitaalista markkinointia. Osaat kriittisesti arvioida kehittämistarpeita, tehdä parantamisehdotuksia sekä viestiä niistä työympäristössään ja myös kansainvälisessä toimintaympäristössä.
4 (kiitettävä)
Pystyt kriittisesti analysoimaan ja kehittämään markkinointia digitaalisessa ympäristössä. Kykenet ohjaamaan markkinointia digitaalisissa kanavissa kokonaisvaltaisesti. Osoitat sen, että kykenet kehittämään yrityksen markkinointistrategiaa digitaalisia kanavia hyödyntäen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 (erinomainen)
Pystyt kehittämään organisaation digitaalista markkinointia ja kanavia kokonaan uusien kohderyhmien, tuotteiden tai palveluiden osalta. Osoitat hallitsevasi digitaalisen markkinoinnin strategisen kytkennän siten että kehittämistyölle pystytään osoittamaan analysointityökaluilla mitattaessa näyttöä organisaation liiketoiminnan laajentumisesta ja kehittämisestä.
Oppimateriaalit
Chaffey.D., Ellis-Chadwick, F. 2016. Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice (6th Edition). Pearson Education Canada.