Taidelähtöiset menetelmät hyvinvoinnin edistäjänäLaajuus (4 op)
Tunnus: EK00BS35
Laajuus
4 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Leena Kangastalo
- Riikka Karvonen
Osaamistavoitteet
Opiskelija tiedostaa musiikki- ja taidekasvatuksen merkityksen laaja-alaisesti ajankohtaisista yhteiskunnallisista ja tutkimuksellisista hyvinvoinnin näkökulmista käsin.
Osaat heittäytyä luovaan toimintaan, taiteen tekemisen maailmaan työskennellen eri taiteenlajien kanssa.
Osaat suunnitella ja toteuttaa taidelähtöistä luovaa toimintaa erilaisissa yhteisöissä ja toimintaympäristöissä osallistujien kokonaisvaltaista hyvinvointia tukien.
Opiskelijana tutustut erilaisten ryhmien ohjaamiseen ymmärtäen vuorovaikutustaitojen merkityksen luovan toiminnan ohjaustilanteissa.
Sisältö
Musiikki- ja taidekasvatuksen merkitys hyvinvoinnin tukena.
Luovan toiminnan työtavat ja menetelmät; eri taiteenlajit esim. musiikki, tanssi ja liike, kuvallinen ilmaisu, draama.
Erilaisten ryhmien toimintakulttuuri sekä ohjauksen periaatteet (työharjoittelu).
Syventyminen pienoisprojektin kautta opiskelijoiden valitseman ryhmän ohjaamiseen esim. seniorit, päiväkotilapset, erityisryhmät, sairaala, monikulttuuriset ryhmät.
Ajoitus
21.09.2023 - 07.06.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Suomalainen musiikkikampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Yhteisömuusikon erikoistumiskoulutus
Opettaja
- Riikka Karvonen
- Leena Kangastalo
Ryhmät
-
EKO23SYMYhteisömuusikon erikoistumiskoulutus
Tavoitteet
Opiskelija tiedostaa musiikki- ja taidekasvatuksen merkityksen laaja-alaisesti ajankohtaisista yhteiskunnallisista ja tutkimuksellisista hyvinvoinnin näkökulmista käsin.
Osaat heittäytyä luovaan toimintaan, taiteen tekemisen maailmaan työskennellen eri taiteenlajien kanssa.
Osaat suunnitella ja toteuttaa taidelähtöistä luovaa toimintaa erilaisissa yhteisöissä ja toimintaympäristöissä osallistujien kokonaisvaltaista hyvinvointia tukien.
Opiskelijana tutustut erilaisten ryhmien ohjaamiseen ymmärtäen vuorovaikutustaitojen merkityksen luovan toiminnan ohjaustilanteissa.
Sisältö
Musiikki- ja taidekasvatuksen merkitys hyvinvoinnin tukena.
Luovan toiminnan työtavat ja menetelmät; eri taiteenlajit esim. musiikki, tanssi ja liike, kuvallinen ilmaisu, draama.
Erilaisten ryhmien toimintakulttuuri sekä ohjauksen periaatteet (työharjoittelu).
Syventyminen pienoisprojektin kautta opiskelijoiden valitseman ryhmän ohjaamiseen esim. seniorit, päiväkotilapset, erityisryhmät, sairaala, monikulttuuriset ryhmät.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ajoitus
01.02.2022 - 30.11.2022
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Suomalainen musiikkikampus
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Riikka Karvonen
- Leena Kangastalo
Ryhmät
-
EKO22SYMYhteisömuusikon erikoistumiskoulutus
Tavoitteet
Opiskelija tiedostaa musiikki- ja taidekasvatuksen merkityksen laaja-alaisesti ajankohtaisista yhteiskunnallisista ja tutkimuksellisista hyvinvoinnin näkökulmista käsin.
Osaat heittäytyä luovaan toimintaan, taiteen tekemisen maailmaan työskennellen eri taiteenlajien kanssa.
Osaat suunnitella ja toteuttaa taidelähtöistä luovaa toimintaa erilaisissa yhteisöissä ja toimintaympäristöissä osallistujien kokonaisvaltaista hyvinvointia tukien.
Opiskelijana tutustut erilaisten ryhmien ohjaamiseen ymmärtäen vuorovaikutustaitojen merkityksen luovan toiminnan ohjaustilanteissa.
Sisältö
Musiikki- ja taidekasvatuksen merkitys hyvinvoinnin tukena.
Luovan toiminnan työtavat ja menetelmät; eri taiteenlajit esim. musiikki, tanssi ja liike, kuvallinen ilmaisu, draama.
Erilaisten ryhmien toimintakulttuuri sekä ohjauksen periaatteet (työharjoittelu).
Syventyminen pienoisprojektin kautta opiskelijoiden valitseman ryhmän ohjaamiseen esim. seniorit, päiväkotilapset, erityisryhmät, sairaala, monikulttuuriset ryhmät.
Arviointiasteikko
0-5