Management of Accessible Tourism ServicesLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: MT00CK85
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
- Vastuuhenkilö
- Petra Blinnikka
Osaamistavoitteet
Tämän opintojakson tarkoituksena on syventää ymmärrystäsi esteettömästä matkailusta. Opit, kuinka esteettömyyttä toteutetaan asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä ja henkilöstöhallinnassa. Tämän opintojakson jälkeen ymmärrät, kuinka tärkeää on palvelu- ja asenneympäristö on esteettömien palveluiden ja palvelutuotannon johtamisessa, sekä tunnet erilaisia menetelmiä, joilla voidaan arvioida esteettömyyttä fyysisessä ympäristössä.
Osaamiset: Matkailuliiketoiminta, Eettisyys, Kestävä kehitys
Oppimistulokset: Osaat tunnistaa, kuinka esteettömyys voidaan ottaa huomioon sekä asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä että henkilöstöhallinnassa. Ymmärrät palvelu- ja asenneympäristön merkityksen esteettömien palveluiden ja palvelutuotannon johtamisessa. Tunnistat menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Osaat hyödyntää ymmärrystäsi esteettömien matkailupalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa.
Sisältö
Palveluprosessit ja saavutettavuus
Esteetön palvelu- ja asennekulttuuri
Esteettömien palvelujen kehittäminen
Esteettömyyden arviointi
Esteettömien matkailupalvelujen johtaminen
Esitietovaatimukset
Opiskelija ymmärtää esteettömään matkailuun liittyvät käsitteet. Hän tunnistaa esteettömien palveluiden asiakkaiden erityispiirteet ja tarpeet.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1: Ymmärrät, miten esteettömyys voidaan ottaa huomioon sekä asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä että henkilöstöhallinnossa. Ymmärrät palvelu- ja asennekulttuurin tärkeyden esteettömien palvelujen ja palveluntuotannon johtamisessa. Tunnistat menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Osaat hyödyntää ymmärrystäsi esteettömien matkailupalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa.
Tyydyttävä 2: Ymmärrät, miten esteettömyys voidaan ottaa huomioon sekä asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä että henkilöstöhallinnossa. Osaat selittää palvelu- ja asennekulttuurin tärkeyden esteettömien palvelujen ja palveluntuotannon johtamisessa. Luokittelet menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Osaat hyödyntää ymmärrystäsi esteettömien matkailupalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3: Löydät ratkaisuja siihen, kuinka esteettömyys voidaan ottaa huomioon sekä asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä että henkilöstöhallinnossa. Voit selittää palvelu- ja asennettakulttuurin merkityksen esteettömien palvelujen ja palvelutuotannon hallinnassa. Näytät menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Hyödynnät esteettömyyden ymmärrystäsi esteettömien matkailupalvelujen kehittämisessä ja hallinnassa.
Kiitettävä 4: Voit verrata erilaisia ratkaisuja esteettömyyden parantamiseen asiakaspalvelussa, tuotantoprosesseissa, tuotekehityksessä ja henkilöstöhallinnossa. Voit selittää palvelu- ja asennettakulttuurin merkityksen esteettömien palvelujen ja palvelutuotannon hallinnassa. Näytät menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Sovellat esteettömyyden ymmärrystäsi esteettömien matkailupalvelujen kehittämisessä ja hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5: Voit kriittisesti analysoida erilaisia ratkaisuja parantaaksesi asiakaspalvelun, tuotantoprosessien, tuotekehityksen ja henkilöstöhallinnan esteettömyyttä. Sovellat palvelun ja asennekulttuurin merkitystä esteettömien palveluiden ja palvelutuotannon johtamisessa. Sovellat menetelmiä fyysisen esteettömyyden arvioimiseksi. Sovellat esteettömyyden ymmärrystäsi matkailupalveluiden kehittämisessä ja johtamisessa
Lisätiedot
Tämä kurssi kuuluu Jyväskylän ammattikorkeakoulun tarjoamaan esteettömän matkailun koulutuskokonaisuuteen (15 op). Tämä kokonaisuus sisältää verkkokursseja Esteetön matkailu (5 op), Saavutettavuus matkailun markkinointiviestinnässä (5 op) ja Esteettömien matkailupalvelujen johtaminen (5 op).