Skip to main content

Orchestra Conducting 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: KMZP0703-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

03.08.2020 - 30.08.2020

Ajoitus

31.08.2020 - 21.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

School of Health and Social Studies

Toimipiste

Finnish Music Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 50

Koulutus

  • Bachelor's Degree Programme in Music Pedagogue

Opettaja

  • Rita Varonen

Vastuuopettaja

Rita Varonen

Ryhmät

  • KPD18S1
    Bachelor's Degree Programme in Music
  • KPD20VS
    Bachelor's Degree Programme in Music/Exchange studies

Objectives

Opiskelija perehtynyt orkesterinjohtajan työn eri osa-alueisiin ja tuntee orkesterin instrumenttina ja osaa lukea erilaisia orkesteripartituureja. Hän hallitsee orkesterin johtamiseen ja harjoituttamiseen liittyvät perustaidot ja pystyy itsenäisesti työskentelemään erilaisten kokoonpanojen kanssa. Opiskelija osaa aloittaa ja lopettaa kappaleita. Opiskelija
oppii johtamaan in 1, in 2, in 3 ja in 4.

Content

Johtamis- ja harjoituttamistekniikka
Partituurianalyysi
Transponointi ja soitintuntemus
Ryhmänhallinta
Orkesterinjohtajan sanallinen ja sanaton kommunikaatio
Alustava perehtyminen orkesteriohjelmistoon

Learning materials and recommended literature

Opettajan kanssa sovittu ryhmäkohtainen materiaali, saatavilla olevaa vapaa nuottimateriaali, kirjastosta saatava materiaali

Teaching methods

Luennot, pienryhmätyöskentely, etä-opetus ( pandemian sattuessa ) , osallistuminen kapubändiin , tiedonhankinta siitä mistä nuotit löytyy

Exam dates and retake possibilities

Toukokuu 2021

Alternative completion methods

tietojen ja taitojen näyttö johtamistentissä 60 %, kontaktiopetuksen seuraaminen sekä soittaminen harjoitusorkesterissa 40 %

Student workload

luennot ja workshopit 35-45 t videopalaute ja vertaisarviointi 10-20 t soittaminen harjoitusorkesterissa30-50 titsenäinen työskentely 20-30 tverkkotyöskentely 20-30 tyht.135

Further information for students

-

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

1 Välttävä:
Opiskelija ei osaa kunnolla aloittaa ja lopettaa kappaleita Tempo ja pulssiongelmia esiintyvät jatkuvasti. Opiskelija sekoittaa jatkuvasti johtaessaan 1,2,3,4 kaavat. Opiskelija osaa arvioida osaamistaan suhteellisen heikosti.. Hän on saavuttanut heikosti oppimistulosten tavoitteet. Opiskelija ottaa vain harvoin vastuuta oppimisestaan sekä itsensä kehittämisestä opintojaksolla.

2 Tyydyttävä:
Opiskelija osaa vain osittain aloittaa ja lopettaa kappaleita Tempo ja pulssiongelmia esiintyvät useasti. Opiskelija välillä sotkee johtaessaan 1,2,3,4 kaavat. Opiskelija ei tunnista puutteitaan. Hän on saavuttanut joitakin oppimistulosten tavoitteista. Opiskelija ottaa vain ajoittain vastuuta oppimisestaan sekä itsensä kehittämisestä opintojaksolla.

Evaluation criteria, good (3-4)

3 Hyvä:
Opiskelija osaa aloittaa ja lopettaa kappaleita mutta tempo- ja pulssiongelmia saattaa esiintyä. Opiskelija osaa johtaa 1,2,3,4 kaavat keskivertotasolla. Opiskelija osaa tunnistaa puutteita osaamisessaan. Hän on saavuttanut osittain oppimistulosten tavoitteet. Opiskelija ottaa vaihtelevasti vastuuta oppimisestaan sekä itsensä kehittämisestä opintojaksolla.

4 Kiitettävä:
Opiskelija osaa aloittaa ja lopettaa kappaleita kohtuullisen hyvin. Opiskelija osaa johtaa 1,2,3,4 kaavat kiitettävällä tasolla. Opiskelija osaa arvioida osaamistaan melko hyvin. Hän hallitsee opintojaksoon liittyvät tiedot ja taidot. Hän on saavuttanut melkein kaikki oppimistulosten tavoitteet. Opiskelija ottaa suhteellisen hyvin vastuuta oppimisestaan sekä itsensä kehittämisestä.

Evaluation criteria, excellent (5)

5 Erinomainen:
Opiskelija osaa aloittaa ja lopettaa kappaleita erittäin hyvin. Opiskelija osaa johtaa 1,2,3,4 kaavat. Opiskelija osaa arvioida osaamistaan hyvin.Hän on saavuttanut oppimistuloksissa vaaditut tavoitteet. Opiskelija ottaa esimerkillisesti vastuuta oppimisestaan sekä itsensä kehittämisestä.

Prerequisites

Kehittyvät säveltapailun ja musiikin teorian taidot