Orchestra Conducting 1 (5 op)
Toteutuksen tunnus: KMZP0703-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.08.2020 - 30.08.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 21.05.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
School of Health and Social Studies
Toimipiste
Finnish Music Campus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Music Pedagogue
Opettaja
- Rita Varonen
Vastuuopettaja
Rita Varonen
Ryhmät
-
KPD18S1Bachelor's Degree Programme in Music
-
KPD20VSBachelor's Degree Programme in Music/Exchange studies
Objectives
Opiskelija perehtynyt orkesterinjohtajan työn eri osa-alueisiin ja tuntee orkesterin instrumenttina ja osaa lukea erilaisia orkesteripartituureja. Hän hallitsee orkesterin johtamiseen ja harjoituttamiseen liittyvät perustaidot ja pystyy itsenäisesti työskentelemään erilaisten kokoonpanojen kanssa. Opiskelija osaa aloittaa ja lopettaa kappaleita. Opiskelija
oppii johtamaan in 1, in 2, in 3 ja in 4.
Content
Johtamis- ja harjoituttamistekniikka
Partituurianalyysi
Transponointi ja soitintuntemus
Ryhmänhallinta
Orkesterinjohtajan sanallinen ja sanaton kommunikaatio
Alustava perehtyminen orkesteriohjelmistoon
Learning materials and recommended literature
Opettajan kanssa sovittu ryhmäkohtainen materiaali, saatavilla olevaa vapaa nuottimateriaali, kirjastosta saatava materiaali
Teaching methods
Luennot, pienryhmätyöskentely, etä-opetus ( pandemian sattuessa ) , osallistuminen kapubändiin , tiedonhankinta siitä mistä nuotit löytyy
Exam dates and retake possibilities
Toukokuu 2021
Alternative completion methods
tietojen ja taitojen näyttö johtamistentissä 60 %, kontaktiopetuksen seuraaminen sekä soittaminen harjoitusorkesterissa 40 %
Student workload
luennot ja workshopit 35-45 t videopalaute ja vertaisarviointi 10-20 t soittaminen harjoitusorkesterissa30-50 titsenäinen työskentely 20-30 tverkkotyöskentely 20-30 tyht.135
Further information for students
-
Evaluation scale
0-5
Evaluation criteria, satisfactory (1-2)
1 Välttävä:
Opiskelija ei osaa kunnolla aloittaa ja lopettaa kappaleita Tempo ja pulssiongelmia esiintyvät jatkuvasti. Opiskelija sekoittaa jatkuvasti johtaessaan 1,2,3,4 kaavat. Opiskelija osaa arvioida osaamistaan suhteellisen heikosti.. Hän on saavuttanut heikosti oppimistulosten tavoitteet. Opiskelija ottaa vain harvoin vastuuta oppimisestaan sekä itsensä kehittämisestä opintojaksolla.
2 Tyydyttävä:
Opiskelija osaa vain osittain aloittaa ja lopettaa kappaleita Tempo ja pulssiongelmia esiintyvät useasti. Opiskelija välillä sotkee johtaessaan 1,2,3,4 kaavat. Opiskelija ei tunnista puutteitaan. Hän on saavuttanut joitakin oppimistulosten tavoitteista. Opiskelija ottaa vain ajoittain vastuuta oppimisestaan sekä itsensä kehittämisestä opintojaksolla.
Evaluation criteria, good (3-4)
3 Hyvä:
Opiskelija osaa aloittaa ja lopettaa kappaleita mutta tempo- ja pulssiongelmia saattaa esiintyä. Opiskelija osaa johtaa 1,2,3,4 kaavat keskivertotasolla. Opiskelija osaa tunnistaa puutteita osaamisessaan. Hän on saavuttanut osittain oppimistulosten tavoitteet. Opiskelija ottaa vaihtelevasti vastuuta oppimisestaan sekä itsensä kehittämisestä opintojaksolla.
4 Kiitettävä:
Opiskelija osaa aloittaa ja lopettaa kappaleita kohtuullisen hyvin. Opiskelija osaa johtaa 1,2,3,4 kaavat kiitettävällä tasolla. Opiskelija osaa arvioida osaamistaan melko hyvin. Hän hallitsee opintojaksoon liittyvät tiedot ja taidot. Hän on saavuttanut melkein kaikki oppimistulosten tavoitteet. Opiskelija ottaa suhteellisen hyvin vastuuta oppimisestaan sekä itsensä kehittämisestä.
Evaluation criteria, excellent (5)
5 Erinomainen:
Opiskelija osaa aloittaa ja lopettaa kappaleita erittäin hyvin. Opiskelija osaa johtaa 1,2,3,4 kaavat. Opiskelija osaa arvioida osaamistaan hyvin.Hän on saavuttanut oppimistuloksissa vaaditut tavoitteet. Opiskelija ottaa esimerkillisesti vastuuta oppimisestaan sekä itsensä kehittämisestä.
Prerequisites
Kehittyvät säveltapailun ja musiikin teorian taidot