Skip to main content

Daily Management of Restaurant and Catering Services (10 op)

Toteutuksen tunnus: MMPD2500-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

03.08.2020 - 30.08.2020

Ajoitus

02.09.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Verkko-opetus

Yksikkö

School of Business

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business

Opettaja

  • Kaisa Kokko
  • Tarja Viitanen

Ryhmät

  • MRE18S1M
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta
  • ZJA20SM
    Avoin AMK, marata

Objectives

Opintojakson tavoite
Sinä osaat kehittää ja kriittisesti arvioida omia vuorovaikutus -ja johtamistaitojasi. Tunnistat yrityksen strategian merkityksen esimiestyössäsi. Sinä osaat määrittää asiakkuuksia teoriaa soveltaen ja toteuttaa itsenäisesti myynti- tai tiedotuskampanjan. Sinä tunnistat ja osaat soveltaa ruoka- ja ravintolapalvelun seurantajärjestelmiä sekä tunnuslukuja ruoka-ja ravintolapalveluiden liiketoiminnoissa. Tiedostat alan tulevaisuuden osaamistarpeet. Opit käyttämään videota oman oppimisen reflektoinnissa ja työskentelemään osana asiantuntijatiimiä. Opit tarkastelemaan itseäsi esimiesroolissa ja saat palautetta vahvuuksistasi ja kehittämiskohteistasi. Hallitset työyhteisöön ja työhyvinvointiin liittyvät osa-alueet ja niiiden merkityksen toimintaympäristössä.

Content

Itsensä ja tiimin johtaminen

Asiakkuuksien johtaminen yrityksessö

Työhyvinvointi ja työntekijöiden motivointi

Time and location

Verkko-opiskelu oppimisympäristössä (Optima). Työtila aukeaa viikolla 36.

Opintojakso esitellään ja startataan yhdessä kontaktipäivässä 10.9.2020 klo 13:00.

Muut webinaarit maanantaisin klo 17-19 seuraavasti:
5.10.2020
9.11.2020
7.12.2020

Learning materials and recommended literature

Johtamisen aihealueen mukaan opiskelijan itse suosituslistalta valitsemia teoksia yhteensä 2 kpl
Verkko-opiskelumateriaali
Suositellaan myös luettavaksi: Vepsäläinen, J. 2016. Ruokaketjun osaamistarpeet tulevaisuudessa. Opetushallitus.

Teaching methods

Tiimityöskentely oppimispiireissä
Videointitehtävät opiskelijan valitsemassa kohdeyrityksessä päivittäisjohtamisen osa-alueilla Palautekeskustelut oppimispiireissä webinaareissa
Kirja-analyysi lukupiirissä x 2
Reflektoiva yksilötehtävä
Portfolio

Practical training and working life connections

Opintojakson tehtävien suorittamista varten opiskelija valitsee itselleen case-yrityksen palveluliiketoiminnan toimialalta.

Exam dates and retake possibilities

Opintojakson suoritus (hyväksytty / hylätty) arvioidaan yksilö- ja ryhmätehtävien perusteella.
Opintojaksolla ei ole erillistä tenttiä.

Alternative completion methods

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Student workload

10 op = 270 opiskelijan työtuntia
Webinaareihin osallistuminen (3 x 2 h)
Päivittäisjohtamisen osa-alueiden havainnointi ja raportointi videomuodossa case-yrityksessä
Ryhmätyöskentely oppimispiirissä
Portfolion työstäminen yksilötyönä
Itsereflektointi

Content scheduling

Opintojakso jakautuu kolmeen päivittäisjohtamisen alateemaan:
1. Itsensä johtaminen
2. Tunnusluvut johtamisessa
3. Asiakkuuksien johtaminen

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Evaluation criteria, pass/failed

Opiskelija tuntee operatiivisen johtamisen osa-alueet ja osaa hahmottaa niiden suhteen toisiinsa. Opiskelija tunnistaa operatiivisen johtamisen työvälineitä ja osaa hyödyntää niitä päätöksenteossa.

Prerequisites

Opintojaksot Services Marketing, taloushallinto, Johtaminen ja Operatiivinen johtaminen