Näyttöön perustuva toimintaterapia (3 op)
Toteutuksen tunnus: STTS1507-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.11.2020 - 30.11.2020
Ajoitus
15.03.2021 - 21.05.2021
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Toimintaterapeutti (AMK)
Opettaja
- Mari Kantanen
- Liisa Mattila
Vastuuopettaja
Mari Kantanen
Ryhmät
-
STT18S1Toimintaterapeutti
-
STT18SMToimintaterapeutti
-
STT19SMToimintaterapeutti
-
STT19S1Toimintaterapeutti
Tavoitteet
Opiskelija tuntee asiantuntijuusalueensa tietoperustaa ja kykenee pohtimaan sen soveltamista käytännön työhön. Opiskelija ymmärtää ja osaa selittää toimintaterapian näyttöön perustuvan prosessin vaiheet. Opiskelija osaa hakea ajankohtaista tietoa toimintaterapiasta. Opiskelija kykenee arvioimaan näytön laatua.
Sisältö
-Näyttöön perustuvan työn prosessi
-Toimintaterapian vaikuttavuusnäyttö ja hyvät käytännöt
-Toimintaterapian tutkimusten kriittiinen tarkastelu
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Alnervik, A. & Linddah,l I. Value of occupational therapy –about evidence-based occupational therapy. The Swedish Association of Occupational Therapists (FSA). 2011.
Opetusmenetelmät
webinaari
itsenäiset tehtävät
ryhmätehtävät
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Vaihtoehtoiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
webinaarit ja niihin valmistavat itsenäiset tehtävät 1,5 op
ryhmätehtävä 1,5 op
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
HYV:
Opiskelija hallitsee perustiedot näyttöön perustuvan työskentelyn prosessista toimintaterapiassa. Hän kykenee tunnistamaan toiminaterapian kohteena olevan haasteen/ongelman. Opiskelija muodostaa ongelman pohjalta hakusanat ja hakee vähintään yhdestä tietokannasta toimintaterapiaa käsittelevän tutkimuksen. Opiskelija osaa käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa tietojen hankinnassa, muokkaamisessa, tuottamisessa ja välittämisessä muille opiskelijoille. Opiskelijan kirjallinen ja suullinen toteutus vastaa annettuja tehtävien ohjeita. Hän osoittaa kykenevänsä pohtimaan näyttöön perustuvaa työskentelyä kriittisestä ja eettisestä näkökulmasta. Opiskelija palauttaa tehtävät määräaikana.
HYL:
Opiskelija ei hallitse näyttöön perustuvan työskentelyn vaiheita. Opiskelijan tehtävissä peruskäsitteiden käyttäminen on puutteellista tai virheellistä. Opiskelija ei kykene näyttöön perustuvan työskentelyn pohtimiseen eettisestä ja kriittisestä näkökulmasta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
HYV: Opiskelija hallitsee perustiedot näyttöön perustuvasta käytännöstä toimintaterapiassa. Hän kykenee tunnistamaan toiminaterapian kohteena olevan haasteen/ongelman. Opiskelija muodostaa ongelman pohjalta hakusanat ja hakee vähintään yhdestä tietokannasta toimintaterapiaa käsittelevän tutkimuksen. Opiskelija osaa käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa tietojen hankinnassa, muokkaamisessa, tuottamisessa ja välittämisessä muille opiskelijoille.Opiskelijan kirjallinen ja suullinen toteutus vastaa annettuja tehtävien (kirjallinen, suullinen sekä vertaisarviointi) ohjeita. Hän osoittaa kykenevänsä pohtimaan näyttöön perustuvaa työskentelyä kriittisestä ja eettisestä näkökulmasta. Opiskelija palauttaa tehtävät (kirjallinen, suullinen ja vertaiarviointi) määräaikana.
Esitietovaatimukset
ensimmäisen lukuvuoden opinnot