Advocacy, quality work and cost awareness in customer and service guidance (2 op)
Toteutuksen tunnus: SZ00BS68-3002
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
09.01.2023 - 19.05.2023
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
School of Health and Social Studies
Toimipiste
Lutakko Campus
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Anu Pelkonen
Vastuuopettaja
Anu Pelkonen
Ryhmät
-
ZJA23KSAvoin AMK, sote
Objectives
Tässä MOOC -opintojaksossa perehdyt vaikuttavuus-, kustannus- ja laatutietoisuuteen osana
asiakas- ja palveluohjaustyötä.
Opintojakson suoritettuasi olet sisäistänyt;
- Laatu- ja vaikuttamistyön lähtökohtia
- Kustannusvaikutusten merkityksiä asiakas- ja palveluohjaustyössä
Opiskelusi jälkeen osaat hyödyntää;
- Laatutyökaluja asiakastyön kehittämisessä sekä käyttää jaksolla esiteltyjä
vaikuttavuustyökaluja omassa työssä.
Content
Tämä kahden opintopisteen (2 op) MOOC - opintojakson oppimisympäristö rakentuu kolmesta aihealueesta, jotka sisältävät itseopiskelumateriaaleja sekä niihin liittyviä harjoitustehtäviä.
Opintojakson päättää monivalintatentti, jonka hyväksytty suorittaminen on edellytyksenä suoritusmerkinnän saamiselle. Kaikki tämän opintojakson oppimateriaalit ovat opiskeltavissasi ja pääset tutustumaan annettuihin aineistoihin sekä tekemään harjoitustehtäviä vapaasti.
Time and location
Non stop
Learning materials and recommended literature
Booth Neill, Aronen Pasi & Mäkelä Marjukka 2017. Kustannusvaikuttavuuden käyttämisestä yhtenä terveydenhuollon palveluvalikoiman määrittelykriteerinä. Sosiaali- ja terveysministeriön raportteja ja muistioita 2017:30. Viitattu 17.9.2021 Sosiaali- ja terveysministeriön työryhmänmuistio 20011:x (julkari.fi)
Maksuton palkanlaskentaohjelma | Palkka.fi
Palvelujen laatu ja vaikuttavuus THL 2021. Viitattu 16.9.2021 Palvelujen laatu ja vaikuttavuus - Sote-uudistus - THL
Ristolainen Hanna, Tiilikainen Elisa & Rissanen Sari 2018. Kotona asuvien ikäihmisten palveluohjauksen vaikuttavuus - kuvaileva kirjallisuuskatsaus. Viitattu 16.9.2021. Kotona asuvien ikäihmisten palveluohjauksen vaikuttavuus – kuvaileva kirjallisuuskatsaus näkymä (journal.fi)
Sitra 2018. Vaikuttavuuden askelmerkit. Siran selvityksiä 130. https://media.sitra.fi/2018/03/27105443/vaikuttavuuden-askelmerkit.pdf
Teaching methods
Verkko-opetus
Practical training and working life connections
---
Exam dates and retake possibilities
Non stop
Harjoitustehtäviä voi uusia niin monta kertaa, kuin haluaa. Tentin suorittamiseksi on kolme yrityskertaa.
International connections
---
Alternative completion methods
---
Student workload
Itsenäinen opiskelu, aineistoihin perehtyminen, harjoitustehtävien ja tentin toteuttaminen 54h
Content scheduling
---
Further information for students
Moodle- oppimisympäristön automatiikka arvioi harjoitustehtävät sekä tentin.
Avoin AMK ja CampusOnline -paikkamäärää ei rajattu.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Evaluation criteria, pass/failed
Lopputenttiin on vastattu 80% oikein
Prerequisites
---
Lisätiedot
Opintojakson harjoitusten sekä verkkotentin hyväksytyllä suorituksella/opintorekisteriotteella on mahdollista hakea osahyväksilukua Jyväskylän ammattikorkeakoulun käytänteiden mukaan ZZPP0750 Yrittäjyys 3 op opintojaksosta.