Service Design and Development (5cr)
Code
General information
- Enrollment
- 20.11.2023 - 04.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2024 - 26.05.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- School of Health and Social Studies
- Campus
- Lutakko Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Business Network Management
- Master’s Degree Programme in Health Care and Social Services
- Master's Degree Programme in Project Management
- Teachers
- Emilia Lahdenperä
- Johanna Niskakangas
- Teacher in charge
- Emilia Lahdenperä
- Groups
-
YSB23S1Projektijohtaminen YAMK
-
ZJAYSB23S1Avoin AMK, sote,Projektijohtaminen, YAMK-polku
- Course
- YS00BT49
Unfortunately, no reservations were found for the realization Service Design and Development YS00BT49-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Johdanto palvelumuotoiluun: Opintojakso alkaa tammikuussa 2024 ennakkotehtävällä
Webinaari 1 helmikuu 2024
Itsenäinen yksilö- ja pienryhmätyöskentely
Webinaari 2 maaliskuu 2024
Itsenäinen yksilö- ja pienryhmätyöskentely
Webinaari 3 huhtikuu 2024
Itsenäinen yksilö- ja pienryhmätyöskentely
Webinaari 4 huhti-toukokuu 2024
Projektityön esittäminen
Opintojakson toteutukseen sisältyy myös viikoittaisia ohjausaikoja, joihin osallistuminen on vapaaehtoista. Ohjausajat ilmoitetaan opintojakson työtilassa opintojakson alkaessa.
Merkittävä osa opintojaksoa on ryhmässä toteutettava, työelämälähtöinen palvelumuotoiluprojekti, johon opiskelijan tulisi kyetä sitoutumaan. Opiskelijat voivat valita projektin aiheen valmiista toimeksiannoista tai tuoda oman, soveltuvan aiheen. Työskentelyajat projektityön parissa projektiryhmä määrittelee itse.
Objective
Purpose of the course
The purpose of the course is to enable students to use the customer-centred approach of service design in the development activities of private, public and third sector organisations. The course focuses on the stages of the service design process and the methods applied to them.
You can apply the process and methods of service design to solve challenging development challenges in working life.
You can analyze and critically evaluate the applicability of service design in solving different development challenges.
You will be able to apply and combine service design methods and tools in the development of complex service packages.
You will be able to lead customer-oriented development, considering the importance of customer experience.
Lead and develop the service design process in multidisciplinary project teams and networks.
You will be able to communicate as an expert in a service design project with networks, stakeholders and the multidisciplinary project team.
Create and lead an experimental and participatory development culture that supports innovation and sustainability.
You will be able to analyze and anticipate changes in business environments and identify areas for development that can be addressed through service design methods.
You will be able to use research knowledge to justify, anticipate and target development needs.
You can use AI responsibly in the different phases of the service design process.
Competences
Operating in a workplace
Learning to learn
Proactive development
Sustainable development
Content
Orientation to the service design thinking
Service design process
Customer orientation as a starting point for service design
Service design methods and tools
Utilization of service design in development activities
Location and time
HYVINVOINTIYKSIKKÖ
Materials
Soveltuvin osin:
Stickdorn, M., Hormess, M., Lawrence, A. & Schneider, J. 2018. This is service design doing. Canada: O´Reilly.
Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Hämeenlinna: Talentum.
+ muu opintojaksolla suositeltu aineisto.
Teaching methods
Käänteinen luokkahuone
Webinaari (läsnäolovelvoite): pienryhmätyöskentely ja luento
Itsenäinen yksilötyöskentely
Itsenäinen ryhmätyöskentely
Oppimistehtävät: Oppimisportfolio, projektityö ryhmässä
Employer connections
Työelämälähtöinen palvelumuotoiluprojekti (ryhmätyö)
Student workload
Opintojakson kuormitus jakautuu seuraavasti:
1. Ennakkotehtävien tekeminen 1 op. Arviointi hyväksytty/hylätty.
2. Osallistuminen webinaareihin + niihin valmistautuminen 1 op. Webinaarit ovat läsnäolovelvollisia.
3. Projektityö pienryhmissä 3 op, posteri. Arviointi hyväksytty/hylätty
4. Oppimisportfolio (työstäminen sisältyy kaikkiin opintojakson aktiviteetteihin). Arviointi hyväksytty/hylätty
5. Itsearviointi
Yhteensä 135 h
Assessment criteria, approved/failed
Pass:
You will analytically and evaluatively apply the service design process and methods to the project in an appropriate and reasoned manner.
You will manage and develop the project responsibly, considering the importance of customer experience in the development process.
You will lead and facilitate the service design process in multidisciplinary project teams and networks in a goal-oriented manner.
You will communicate clearly and effectively as an expert in the service design project to networks, stakeholders and the cross-disciplinary project team.
You will create an experimental and participatory development culture that supports innovation and sustainability.
Use research to justify development needs, anticipate and target development activities.
Use AI responsibly
Fail:
Does not meet the criteria for pass.
Further information
Reflektiivinen itsearviointi, vertaisarviointi, jatkuva palaute ja kokoava loppuarviointi.
1. Ennakkotehtävien ja viikkotehtävien arviointi hyväksytty/täydennettävä
2. Osallistuminen webinaareihin / Poissaolo: Aiheen perusteellinen käsittely ja reflektointi oppimisportfoliossa
3. Projektityö pienryhmissä arviointi hyväksytty/hylätty.
4. Oppimisportfolio arviointi hyväksytty/hylätty