Betonirakenteet ja rakennuskoneet (3 op)
Toteutuksen tunnus: TRRTS001-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.11.2024 - 09.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 1.5 op
- Virtuaaliosuus
- 1.5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Teknologiayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 53
- Koulutus
- Rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (AMK)
- Opettajat
- Janne Koskenkorva
- Hannu Haapamaa
- Ryhmät
-
TRY22S1Rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (AMK)
- Opintojakso
- TRRTS001
Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 21 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 13.01.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35F208
Oppimistila BTI/TEKN
|
To 16.01.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35G201
Oppimistila UTI/TEKN
|
Ma 20.01.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35F208
Oppimistila BTI/TEKN
|
Ti 21.01.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35F307
Oppimistila UTI/TEKN
|
Ma 27.01.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35F208
Oppimistila BTI/TEKN
|
To 30.01.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35G201
Oppimistila UTI/TEKN
|
Ma 03.02.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35F208
Oppimistila BTI/TEKN
|
To 06.02.2025 klo 13:15 - 14:45 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35G201
Oppimistila UTI/TEKN
|
Ma 10.02.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35F307
Oppimistila UTI/TEKN
|
To 13.02.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35G201
Oppimistila UTI/TEKN
|
Ma 17.02.2025 klo 13:15 - 14:45 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35G206
Oppimistila UTI/TEKN IB/LIKE
|
To 20.02.2025 klo 13:30 - 15:00 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35F408
Oppimistila Diploma/LIKE
|
Ma 03.03.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35F208
Oppimistila BTI/TEKN
|
To 06.03.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Betonirakenteet ja rakennuskoneet TRRTS001-3003 |
R35G201
Oppimistila UTI/TEKN
|
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso opiskellaan kahdessa osassa:
1. Rakennuskoneet
2. Betonirakenteet
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus:
Tämän opintojakson tietoja ja taitoja tarvitset, jotta pystyt toteuttamaan vaativia betonirakenteita sekä osaat valita ja mitoittaa koneet erilaisiin työtehtäviin.
Opintojakson osaamiset:
- Teknologinen osaaminen
Opintojakson tavoite:
Ymmärrät, kuinka betonilattiarakenteita toteutetaan, kuinka erilaisia betonointitekniikoita toteutetaan ja kuinka betonirakenteita korjataan. Osaat valita ja mitoittaa sopivat rakennuskoneet erilaisiin työtehtäviin.
Nämä ovat samalla opintojakson perustehtäviä.
Sisältö
Betonilattiarakenteet, betonointitekniikat ja betonirakenteiden korjaus. Rakennuskoneiden valintaperusteet sekä niiden mitoitus ja tahdistus.
Aika ja paikka
Kontaktitunnit lukujärjestyksen mukaan.
Oppimateriaalit
Betoniyhdistyksen ohjeet
By 45 Betonilattiat
By 48 Kelluva lattia
By 201 Betonitekniikan oppikirja
Raturva -rakennustöiden ja -koneiden turvallisuusohjeet
Ratu-, RatuTT- ja RT- aineisto
Haapamaa 2010 - Rakennuskoneet, koneiden turvallinen käyttö ja mitoitus
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla käytetään seuraavia opetusmenetelmiä:
- Luennot
- Harjoitustyöt / Oppimistehtävät,
- Verkkotestit,
- jne.
Virtuaaliosuus 1,5 op sisältää:
- Interaktiiviset videot
- Verkkotestit
Opiskelija saa ohjausta
- palaute harjoitustehtävistä
- palaute kokeista
- palaute itsearvioinnista
Tekoälysovellusten vastuulliseen ja läpinäkyvään käyttämiseen kannustetaan tällä opintojaksolla.
- Kunkin oppimistehtävän ohjeissa on tarvittaessa tarkennuksia sen hyödyntämisestä tarkemmin tällä opintojaksolla.
Tekoälyn käyttö toteutuksella on sallittu seuraavissa tilanteissa:
- tekstin muotoiluun oppimistehtävissä
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työmaavierailut mahdollisuuksien mukaan,
Yritysvierailut koululla,
jne..
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat sovitaan opintojakson ensimmäisellä kontaktitunnilla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opinnollistaminen tai hyväksilukeminen Jamkin Peppi ohjeistuksessa esitetyllä tavalla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste tarkoittaa laskennallisesti keskimäärin 27 tunnin työtä. Kuormitus jakautuu eri tavoin opintojakson toteutustavasta riippuen.
-------------------
Tällä opintojaksolla ajankäyttö ja kuormitus jakautuu seuraavasti:
Kokonaiskuorma: 81 h
Kontaktiluennot: 32 h
Oppimista tukevat kotitehtävät: 20 h
Opintojaksolla tehtävät harjoitus-/projektityöt: 27 h
Oman osaamisen arviointi/vertaisarviointi: 2 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä (1): Opiskelija tunnistaa kaikki osaamistavoitteissa kuvatut asiat, ymmärtää niiden merkityksen ja hän osaa suorittaa opintojakson tavoitteiden mukaiset perustehtävät.
Tyydyttävä (2): Edellisten lisäksi opiskelija osaa kuvata opintojaksolla käsiteltyjä aiheita systemaattisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3): Edellisten lisäksi opiskelija osaa kuvata eri ratkaisujen vaikutuksia ja tehdä perusteltuja valintoja vaihtoehtojen välillä.
Kiitettävä (4): Edellisten lisäksi opiskelija osaa soveltaa oppimaansa itsenäisesti ja arvioida tekemiään ratkaisuja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Edellisten lisäksi opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen syvällistä tuntemusta ja kykyä jäsentää ja analysoida ratkaisujen vaikutuksia laajemmin.
Esitietovaatimukset
Talonrakennustekniikan perusteet, Betonityöt
Lisätiedot
Arviointimenetelmät:
- Tentit
- Harjoitustyö / Oppimistehtävät,
- Itsearviointi
Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista ja kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli.
Ks. myös Arviointi