Siirry suoraan sisältöön

2D Animation (5 op)

Toteutuksen tunnus: HTGP0230-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 09.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 14.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
Opettajat
Juulia Kääriä
Ryhmät
HTG23S1
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
ZJA25KI
Avoin amk, tiko
Opintojakso
HTGP0230

Toteutuksella on 11 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 27 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ma 13.01.2025 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
2D Animation HTGP0230-3004
R35A210 Opetus ja projektit
Ma 20.01.2025 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
2D Animation HTGP0230-3004
R35A210 Opetus ja projektit
Ma 27.01.2025 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
2D Animation HTGP0230-3004
R35A210 Opetus ja projektit
Ma 03.02.2025 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
2D Animation HTGP0230-3004
R35A210 Opetus ja projektit
Ma 17.02.2025 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
2D Animation HTGP0230-3004
R35A210 Opetus ja projektit
Ma 03.03.2025 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
2D Animation HTGP0230-3004
R35A210 Opetus ja projektit
Ma 10.03.2025 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
2D Animation HTGP0230-3004
R35A210 Opetus ja projektit
Ma 17.03.2025 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
2D Animation HTGP0230-3004
R35A210 Opetus ja projektit
Ma 24.03.2025 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
2D Animation HTGP0230-3004
R35A210 Opetus ja projektit
Ma 07.04.2025 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
2D Animation HTGP0230-3004
R35A210 Opetus ja projektit
Ma 14.04.2025 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
2D Animation HTGP0230-3004
R35A210 Opetus ja projektit
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

The object of the course
Do you want to learn how to create stunning 2D animations? The course gives you an overview on the history of animation and its tools and methods.

After completing this course, you will be prepared to work as 2D animation artist in any game development project. You will be further introduced to most important tools and techniques for 2D animation.

Course competences
Systems and methods in ICT
Game production competence

The learning objectives of the course
The student who completes the course is able to produce 2D animations and assets for games. The student understands principles of animation as a part of game development and design.

The student learns techniques, tools and methods for producing animations and assets. The student is able to work in game development team to design and produce technically valid assets.

Sisältö

In the course you will be introduced to advanced software and hardware tools, technical requirements and workflow for creating 2D animations and assets in a game development project. History of animation and tools is also covered.

Oppimateriaalit

Online learning material

Opetusmenetelmät

Kurssi toteutetaan lähiopetuksena Jamkin kampuksilla. Kurssilla on luentoja, joissa opiskelijat oppivat animaation perusteoriaa, sekä käytännön harjoituksia, joissa teoria viedään käytäntöön. Opiskelijat perehtyvät 2D-animaatioiden ja peligrafiikan luomiseen käyttäen Adobe Animatea, Photoshopia ja Illustratoria.

Kurssin aikana opiskelijat harjoittelevat animaation 12 periaatteen soveltamista ja tutustuvat eri animaatiotekniikoihin, joita voidaan hyödyntää erilaisissa 2D-pelitaiteen tyyleissä. Kaikki tehtävät voidaan tehdä hiirellä, joten piirtopöytää ei tarvita. Kurssilla ei ole koetta, vaan arviointi perustuu kurssilla tehtäviin animaatioharjoituksiin, jotka voivat päätyä osaksi opiskelijan ammatillista portfoliota.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Sufficient (1): You understand the technical requirements of 2D animation and production. You can work in a game development project to produce and design technically valid assets.

Satisfactory (2): You have knowledge in the 2D animation, production and technical requirements. You have a comprehension of the different tools and techniques. You can work in a game development project and design and produce technically valid animations and assets.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Good (3): You can make design decisions with 2D animation, production and technical requirements. You know how to use tools and techniques. You can work in a game development project and design and produce assets for different purposes based on your own design decisions.

Very good (4): You understand working methods, tools and technical requirements of 2D animation and production well. You know how to pick the most effective tools and methods for the task at hand. You can work in a game development project and design and produce assets for different purposes, as well as direct other team members in the process.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Excellent (5): You can analytically discuss about the working methods, tools and technical requirements in 2D animation and asset production. You can question the presented information and give valid options. You can evaluate the processes and improve on working methods and technical details. You can find novel methods and solutions for 2D animation and production when working in a game development project.

Esitietovaatimukset

Basics for Digital Media and Basics of 2D Game Art courses (or similar) are required to be finished to attend this course. If you have not passed these courses, you need to provide sufficient evidence about the skills required.

Lisätiedot

Avoin amk 5
Edufutura 5

Siirry alkuun