Sosiaalipolitiikan ja turvan perusteet (5op)
Toteutuksen tunnus: SREP1010-4K0R4
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.01.2014 - 31.07.2014
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Hyvinvointiyksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kuntoutusohjauksen ja -suunnittelun koulutusohjelma (AMK)
- Opettajat
- Taja Kiiskilä
- Ryhmät
-
SRE13SM1Kuntoutusohjauksen ja - suunnittelun ko.
- Opintojakso
- SREP1010
Toteutukselle Sosiaalipolitiikan ja turvan perusteet SREP1010-4K0R4 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opiskelija tuntee sosiaalipolitiikan kehityksen köyhäinhoidosta hyvinvointivaltion uudelleenneuvottelun aikaan. Opiskelija on perehtynyt suomalaisen sosiaaliturvapolitiikan kokonaisuuteen, sen tarjoamaan tukeen ihmisen elämänkaaren eri vaiheissa ja erityisesti kuntoutusta ohjaavaan lainsäädäntöön ja osaa soveltaa tietoaan asiakastapauksiin.
Sisältö
Sosiaalipolitiikka käsitteenä ja toimintana, elämänpolitiikka, suomalaisen sosiaaliturvan kehitys köyhäinhoidosta hyvinvointivaltion uudelleenneuvottelun aikaan, sosiaaliturvapolitiikka järjestelmänä ja kansainvälisissä vertailuissa, sosiaaliturvan sisältämät keskeiset kuntoutusjärjestelmät, sosiaaliturva tapausesimerkkien valossa, sosiaaliturvapolitiikan ajankohtaisia kehittämishaasteita
Oppimateriaalit
Karisto, A. ym. (2009) Matkalla nykyaikaan. Elintason, elämäntavan ja sosiaalipolitiikan muutos Suomessa. Hki: WSOY.Muu opintojakson alussa ilmoitettava kirjallisuus.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja seminaareihin. Seminaariesityksen laatiminen ja esittäminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät Virtuaaliopinnot Yhteensä 135 h.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kiitettävä - Erinomainen (4-5) Opiskelija on läsnä kontaktiopetuksessa ja osallistuu erittäin aktiivisesti.Hänellä on itsenäinen pohtiva ote teorian ja käytännön yhdistämisessä.Kaikki tehtävät on ajallaan tehty.
Hyvä (3) Opiskelija on läsnä kontaktiopetuksessa ja osallistuu hyvin.
Tyydyttävä (2-1)opiskelijalla on jonkin verran poissaoloja, teoreettinen ajattelu vähäistä, mutta tehtävät on tehty pääasiassa ohjeita noudattaen.
Hylättty (0)Opiskelijalla on poissaoloja yli sallitun määrän ja oppimistehtäviä ei ole hyväksytysti suoritettu.
Esitietovaatimukset
-