Guiding as Pilke Trainer for Reducing Substance-Related Harm Among Older Adults (3cr)
Code
General information
- Enrollment
- 24.11.2025 - 30.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.12.2025 - 16.06.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Institution
- Laurea University of Applied Sciences, Laurea Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 300
- Course
- C-02629-TO00CF18
Unfortunately, no reservations were found for the realization Guiding as Pilke Trainer for Reducing Substance-Related Harm Among Older Adults C-02629-TO00CF18-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation methods and criteria
Opinnoissa hyödynnetään automaattista arviointia ja erityisesti automaattisesti pisteytettyjä testejä. Automaattisella arvioinnilla tarkoitetaan sitä, että opiskelijan tekemien opintosuoritusten pisteet kirjautuvat automaattisesti verkko-oppimisympäristöön.
Evaluation scale
Approved/Failed
Content scheduling
Ikääntyvien päihteiden käyttö on yhä ajankohtaisempi ilmiö ja ikääntyneet tarvitsevat ikäerityisiä päihdepalveluita. Pilke-toiminnalla tarjotaan ohjattua vertaistuellista ryhmätoimintaa ikääntyneille, joilla on tai on ollut päihdeongelmia. Tämä kurssi antaa valmiudet ohjata vertaistuellisia Pilke-porukoita kannattelevalla työotteella sekä tehdä etsivää päihdetyötä yhteistyökumppaneiden kanssa. Kurssilla käsitellään ikääntymiseen ja päihteidenkäyttöön liittyviä erityiskysymyksiä, Pilke-työn toimintaideologiaa ja käytäntöjä sekä ryhmädynamiikkaa. Kurssin keskeinen sisältö: - Ikääntyminen ja päihteet - Päihdeongelmien tunnistaminen ja puheeksiotto - Päihdetyön lainsäädäntö - Pilke-toimintamalli
Objective
The student is able to - identify and describe the special characteristics related to substance use among older adults - apply communication skills in ethical encounters with older adults and in discussing substance use - apply the legislation and ethical principles related to substance abuse work - use the Pilke support model in work aimed at reducing substance-related harm among older adults
Location and time
Verkossa Canvas/Digicampus-oppimisympäristössä toteutuksen voimassaolon sisällä. Katso Ajoitus.
Materials
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus löytyy verkkokurssin oppimisympäristöstä Canvasista.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Verkkokurssi on toteutettu yhteistyössä Sininauhaliiton kanssa.
Exam schedules
Toteutuksen työtila on avoinna toteutuksen päättymispäivän loppuun saakka (ks. ajoitus) ja kaikki tehtävät tulee olla tehtynä ennen työtilan sulkeutumista.
Completion alternatives
MOOC-opinnolle ei ole tarjolla valinnaista soritustapaa. Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa. Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia. Kolmen opintopisteen suoritus vastaa siten yhteensä 81 opiskelijan työtuntia.