Skip to main content

Guiding as Pilke Trainer for Reducing Substance-Related Harm Among Older Adults (3cr)

Code

General information


Enrollment
24.11.2025 - 30.11.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.12.2025 - 16.06.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Institution
Laurea University of Applied Sciences, Laurea Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 300

Unfortunately, no reservations were found for the realization Guiding as Pilke Trainer for Reducing Substance-Related Harm Among Older Adults C-02629-TO00CF18-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation methods and criteria

Opinnoissa hyödynnetään automaattista arviointia ja erityisesti automaattisesti pisteytettyjä testejä. Automaattisella arvioinnilla tarkoitetaan sitä, että opiskelijan tekemien opintosuoritusten pisteet kirjautuvat automaattisesti verkko-oppimisympäristöön.

Evaluation scale

Approved/Failed

Content scheduling

Ikääntyvien päihteiden käyttö on yhä ajankohtaisempi ilmiö ja ikääntyneet tarvitsevat ikäerityisiä päihdepalveluita. Pilke-toiminnalla tarjotaan ohjattua vertaistuellista ryhmätoimintaa ikääntyneille, joilla on tai on ollut päihdeongelmia. Tämä kurssi antaa valmiudet ohjata vertaistuellisia Pilke-porukoita kannattelevalla työotteella sekä tehdä etsivää päihdetyötä yhteistyökumppaneiden kanssa. Kurssilla käsitellään ikääntymiseen ja päihteidenkäyttöön liittyviä erityiskysymyksiä, Pilke-työn toimintaideologiaa ja käytäntöjä sekä ryhmädynamiikkaa. Kurssin keskeinen sisältö: - Ikääntyminen ja päihteet - Päihdeongelmien tunnistaminen ja puheeksiotto - Päihdetyön lainsäädäntö - Pilke-toimintamalli

Objective

The student is able to - identify and describe the special characteristics related to substance use among older adults - apply communication skills in ethical encounters with older adults and in discussing substance use - apply the legislation and ethical principles related to substance abuse work - use the Pilke support model in work aimed at reducing substance-related harm among older adults

Location and time

Verkossa Canvas/Digicampus-oppimisympäristössä toteutuksen voimassaolon sisällä. Katso Ajoitus.

Materials

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus löytyy verkkokurssin oppimisympäristöstä Canvasista.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Verkkokurssi on toteutettu yhteistyössä Sininauhaliiton kanssa.

Exam schedules

Toteutuksen työtila on avoinna toteutuksen päättymispäivän loppuun saakka (ks. ajoitus) ja kaikki tehtävät tulee olla tehtynä ennen työtilan sulkeutumista.

Completion alternatives

MOOC-opinnolle ei ole tarjolla valinnaista soritustapaa. Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa. Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia. Kolmen opintopisteen suoritus vastaa siten yhteensä 81 opiskelijan työtuntia.

Go back to top of page