Markkinoijan tie (10op)
Toteutuksen tunnus: HA00CK45-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.08.2025 - 21.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 25.08.2025 - 31.12.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Tiimiakatemia (AMK)
- Ryhmät
-
HTA24S1Tiimiakatemia (AMK)
- Opintojakso
- HA00CK45
Toteutukselle Markkinoijan tie HA00CK45-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Markkinoijan tie opintojaksolla opit ymmärtämään syvällisesti markkinoin-nin ja markkinointiviestinnän merkitystä kehittyvässä liiketoiminnassa. Opit tekemään markkinointistrategioita ja -kampanjoita käytännössä. Vahvistat markkinointiosaamistasi niin tuotannollisissa tehtävissä kuin markkinoinnin tai liiketoiminnan johtamisessa.
Opintojakson osaamiset
Oppimaan oppiminen: Opit analysoimaan markkinoinnin nykytilaa ja ke-hittämään toimintaa. Opit asettamaan tavoitteita, keinoja ja mittareita menes-tyksellisen markkinoinnin toteuttamiseksi. Opit ymmärtämään edistymistäsi ja opit rakentamaan oman oppimisen kasvun polkua.
Työelämässä toimiminen: Opit rakentamaan markkinoinnin ratkaisuja toi-meksiantojen perusteella. Opit tekemään asiakaslähtöisiä ratkaisuja tiimillesi tai asiakkaalle. Opit vahvistamaan työelämäkontaktejasi.
Eettisyys: Tunnistat eettisyyden osana markkinointia ja sen johtamista. Opit rakentamaan eettistä markkinointia ja opit kasvattamaan myös teoreettista ymmärrystä teemasta.
Kestävä kehitys: Opit ymmärtämään kestävän markkinoinnin perusteet ja opit rakentamaan kestävää markkinointia ja opit huomioimaan kestävyystee-mat brändityössä. Opit kehittämään omaa kestävyysosaamistasi.
Ennakoiva kehittäminen: Opit seuraamaan erilaisten ilmiöiden ja trendien syklejä ja ymmärrät niiden vaikutuksen markkinointiin. Opit rakentamaan tulevaisuuskestävää, tiedolla johtamisen kautta kehitettävää markkinointia.
Opintojakson tavoitteet
Markkinoinnin tie opintojaksolla opit kehittämään kokonaisymmärrystäsi markkinointistrategian, -prosessien ja kampanjoiden suunnittelusta, toteutta-misesta, johtamisesta ja arvioinnista. Saat valmiuksia suunnitella ja toteuttaa digimarkkinointia projekteissa ja tiimiyrityksessä. Opit sisällöntuotantoa eri-laisiin markkinointikanaviin sekä vaikuttajamarkkinointia. Ymmärrät kestä-vän markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnan kasvussa. Osaat ja-kaa omaa osaamistasi tiimissä. Opit reflektoimaan markkinointiosaamistasi kirjoittamalla ja dialogissa tiimin kanssa. Osaat ottaa vastuuta omasta oppi-misesta ja toiminnasta.
Toteutustavat
Tämän opintojakson kontaktit toteutetaan intensiivijaksoilla, jotka eroavat nor-maaleista tiimiyrittäjän arkipäivän toimista. Tyypillisesti opintojakson toteutukset on pidetty Jyväskylän ulkopuolella. Intensiivijaksoon saattaa kuulua normaalia pi-demmät työpäivät, mutta kokonaisuutta pyritään keventämään tarjoamalla mah-dollisuuksia esimerkiksi vapaamuotoisiin keskusteluihin, saunomiseen, yhdessä-oloon ja mukaviin ruokailuhetkiin.
Opintojaksolle osallistujat valitaan hakemusten perusteella. Osallistujien valintaan vaikuttaa yksilön hakemuksen lisäksi syntyvän ryhmän heterogeenisuus eli opinto-jaksolle pyritään ottamaan eri osuuskuntien ja eri vuosikurssien edustajia.
Sisältö
- Yrityksen brändi
- Markkinointistrategian rakentaminen
- Markkinoinnin kampanjat: suunnittelu, toteutus ja arviointi
- Digimarkkinointi käytännössä projekteissa ja tiimiyrityksessä
- Sisällöntuotanto eri viestintä- ja markkinointikanavissa
- Kestävä markkinointi ja vaikuttajamarkkinointi
Esitietovaatimukset
Liiketoimintaosaamisen perusteet