Skip to main content

Basics of Marketing (1cr)

Code

General information


Timing
22.02.2021 - 26.02.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Business
Teaching languages
Finnish
Teachers
Nina Välimäki
Course
HMAB0150A

Unfortunately, no reservations were found for the realization Basics of Marketing HMAB0150A-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Objective

Opiskelija perehtyy markkinoinnin perusasioihin. Hän ymmärtää asiakaskeskeisyyden sekä ydinviestin merkityksen yrityksen markkinoinnin ja kilpailukyvyn perustana.
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija tutustuu kilpailuedun käsitteeseen ja ymmärtää sen merkityksen yrityksen toiminnan suunnittelussa. Opiskelijalla on valmiudet eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä oman brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin luomisessa. Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän merkityksen ydinviestin välittämisessä.

Content

Markkinointiprosessi, markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin suunnittelun vaiheet, asiakasprofiilit, positiointi, kilpailuetu, ydinviesti, markkinointiviestintä.

Teaching methods

”Markkinoinnin ytimessä” on kurssi lukiolaisille, joita kiinnostaa markkinoinnin houkutteleva ja värikäs maailma. Kurssilla perehdytään markkinoinnin perusteisiin ja merkitykseen liiketoiminnassa sekä pohditaan erityisesti sitä, millainen on hyvä markkinoinnin ydinviesti. Minkälainen ydinviesti jää mieleen? Mikä erottaa yrityksen kilpailijoistaan? Mikä vetoaa järjen lisäksi tunteisiin? Miten ydinviesti välitetään ja miten sen antama lupaus lunastetaan?

Assessment criteria, satisfactory (1)

HYV (hyväksytty)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin perustiedot ja keskeisimpiä peruskäsitteitä. Hän kykenee itsenäiseen tiedon hankintaan ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ymmärtää, mistä kilpailuetu muodostuu ja osaa eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin rakentamisessa. Opiskelija osaa ratkaista opintojakson tehtävät ja hyödyntää niissä määriteltyä opintojakson keskeistä teoriaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmätyöhön ja suorittaa hänelle annetut tehtävät ohjeiden mukaan.

Further information

Maakuntien korkeakouluviikko; Jämsä, Keuruu, Saarijärvi ja Petäjävesi

Go back to top of page