Markkinoinnin ytimessä (1op)
Toteutuksen tunnus: HMAB0150A-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 22.02.2021 - 26.02.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Nina Välimäki
- Opintojakso
- HMAB0150A
Toteutukselle Markkinoinnin ytimessä HMAB0150A-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy markkinoinnin perusasioihin. Hän ymmärtää asiakaskeskeisyyden sekä ydinviestin merkityksen yrityksen markkinoinnin ja kilpailukyvyn perustana.
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija tutustuu kilpailuedun käsitteeseen ja ymmärtää sen merkityksen yrityksen toiminnan suunnittelussa. Opiskelijalla on valmiudet eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä oman brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin luomisessa. Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän merkityksen ydinviestin välittämisessä.
Sisältö
Markkinointiprosessi, markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin suunnittelun vaiheet, asiakasprofiilit, positiointi, kilpailuetu, ydinviesti, markkinointiviestintä.
Opetusmenetelmät
”Markkinoinnin ytimessä” on kurssi lukiolaisille, joita kiinnostaa markkinoinnin houkutteleva ja värikäs maailma. Kurssilla perehdytään markkinoinnin perusteisiin ja merkitykseen liiketoiminnassa sekä pohditaan erityisesti sitä, millainen on hyvä markkinoinnin ydinviesti. Minkälainen ydinviesti jää mieleen? Mikä erottaa yrityksen kilpailijoistaan? Mikä vetoaa järjen lisäksi tunteisiin? Miten ydinviesti välitetään ja miten sen antama lupaus lunastetaan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
HYV (hyväksytty)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin perustiedot ja keskeisimpiä peruskäsitteitä. Hän kykenee itsenäiseen tiedon hankintaan ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ymmärtää, mistä kilpailuetu muodostuu ja osaa eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin rakentamisessa. Opiskelija osaa ratkaista opintojakson tehtävät ja hyödyntää niissä määriteltyä opintojakson keskeistä teoriaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmätyöhön ja suorittaa hänelle annetut tehtävät ohjeiden mukaan.
Lisätiedot
Maakuntien korkeakouluviikko; Jämsä, Keuruu, Saarijärvi ja Petäjävesi