Siirry suoraan sisältöön

Esteettömien palveluiden tuottaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: MZMH0400-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.11.2020 - 30.11.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.03.2021 - 06.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
Opettajat
Petra Blinnikka
Ryhmät
MRE17SB
Matkailu- ja palveluliiketoiminta
MRE17SA
Matkailu- ja palveluliiketoiminta
MPT20S1
Palveluliiketoiminta
MRE18SB
Matkailu- ja palveluliiketoiminta
MPT19SA
Palveluliiketoiminta
ZJK21KM
Korkeakoulujen välinen yhteistyö, MARATA
MRE18SA
Matkailu- ja palveluliiketoiminta
MTM20S1
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
MTM19S1
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
Opintojakso
MZMH0400
Toteutukselle MZMH0400-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena keväällä 2021 viikkojen 9-18 aikana.

Tavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa elämyskolmiomallia esteettömän palvelutuotteen luomisessa ja kehittämisessä. Opiskelija osaa hyödyntää palvelumuotoiluprosessia ja sen eri työkaluja laadukkaan, asiakkaan tarpeita vastaavan palvelutuotteen kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää palvelutuotantoprosessin esteettömiä palveluita tarvitsevan asiakkaan näkökulmasta ja pystyy tuottamaan palveluja erilaiset asiakkaat huomioiden. Opiskelija ymmärtää ohjeistamisen ja viestinnän merkityksen hyvän palvelukokemuksen aikaansaamisessa ja pystyy soveltamaan osaamistaan käytäntöön.

Sisältö

Palvelumuotoiluprosessi ja siihen liittyvät työkalut
Asiakasymmärryksen hyödyntäminen tuotekehityksessä ja palvelutuotannossa
Palvelutuotantoprosessin vaiheet ja esteettömyys
Elämyskolmiomalli
Ohjeistus ja viestintä palveluntuotannossa

Aika ja paikka

Opintojakso alkaa 4.3., jolloin osallistujille lähetetään ennakkotehtävä.

Torstai 18.3.2021 klo 16.00-18.00 Aloituswebinaari

Torstai 25.3.2021 klo 16.00-18.00 Webinaari

Tiistai 30.3.2021 klo 16.00-18.00 Webinaari

Torstai 8.4.2021 klo 16.00-18.00 Webinaari

Torstai 15.4.2021 klo 16.00-18.00 Webinaari

6.5.2021 dl oppimistehtäville. Opintojakso päättyy.

Oppimateriaalit

Miettinen, S. (toim.). 2011. Palvelumuotoilu - uusia menetelmiä käyttäjätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen. Helsinki: Teknologiainfo Teknova Oy.

Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Helsinki: Talentum (soveltuvin osin)

Muu opettajan osoittama materiaali.

Opetusmenetelmät

Tämä opintojakso toteutetaan täysin verkossa.
Opetus- ja oppimismenetelminä opintojaksolla käytetään:
* webinaareja verkossa
* oppimistehtäviä
* ryhmäkeskusteluja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla hyödynnetään vierailevia luennoitsijoita sekä jaetaan käytännön caseja työelämästä.

Kansainvälisyys

Kansainvälisyysnäkökulma on huomioitu opintojakson toteutuksessa siten, että opetuksessa hyödynnetään kansainvälisiä case esimerkkejä ja materiaalia teemasta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sinulla on oikeus hakea osaamisen tunnistamista ja tunnustamista, jos sinulla on aiemmin hankittua osaamista (esimerkiksi muualla suoritettuja korkeakouluopintoja), joita voidaan katsoa hyväksi nyt suoritettavaan tutkintoon.

Osaamisen tunnistamisessa ja tunnustamisessa on kolme päätapaa: hyväksilukeminen (korvaaminen, sisällyttäminen) ja muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen sekä opinnollistaminen. Lisätietoa JAMKin tutkintosäännössä, luku 17.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste tarkoittaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan työtä, joten 5 opintopisteen laajuisen opintojakson työmäärä on noin 135 tuntia. Työmäärä jakautuu tässä opintojaksossa seuraavasti:
* webinaarit ja ryhmäkeskustelut verkossa 35
* itsenäiset tehtävät ja muu itsenäinen työskentely (kirjallisuuden opiskelu, luentoihin valmistautuminen) 100

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Esteettömien palveluiden tuottamisosaaminen saavutetaan, kun opiskelija on osoittanut oppimistehtävien kautta 1) ymmärtävänsä palvelumuotoiluprosessin eri vaiheet ja pystyvänsä hyödyntämään siihen liittyviä työkaluja itsenäisesti, 2) ymmärtävänsä palvelutuotantoprosessin esteettömiä palveluita tarvitsevan asiakkaan näkökulmasta 3) ymmärtävänsä ohjeistamisen ja viestinnän merkityksen hyvän palvelukokemuksen aikaansaamisessa.

Esitietovaatimukset

Esteetön matkailu -opintojakson sisällöt.

Lisätiedot

Campus Online 10
Avoin AMK 10

Siirry alkuun