Skip to main content

Radical creativityLaajuus (10 cr)

Code: HA00BP25

Credits

10 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Anu Manner
  • Janne Roiha
  • Tapu Holttinen
  • Kimmo Aho
  • Jaana Larsson
  • Tero Lehtinen

Objective

To learn advanced competences in Service Design, Service Design Process, Methods and Tools and apply service design methods in developing team company services.

Content

Teampreneurs partipate coaching sessions on Service Design and deliver following evidence of their Project work: 1. Concepts and Theories of Service Design 2. Process of Service Design 3. Service Design Tools and Methods: Customer Insight, Ideation, Prototyping, Development By Experimentation, Conceptualization, Presentation of results

Qualifications

HL00BD05 Service Management

Assessment criteria, satisfactory (1)

Moduulissa oppijan osaamisen arviointi perustuu seuraavaan oppimisen prosessiin ja näyttöihin:
1) Asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita (Oppimissopimus, tavoitteiden asettamiseen liittyvät dokumentit ja esitykset)
2) Teoreettiseen tietämykseen osaamisalueesta (näyttöaineistoina dokumentit, suunnitelmat, raportit, reflektiot, esitykset) esseet)
3) Toiminnallisista kyvyistä ja taidosta soveltaa teoreettista tietämystään käytäntöön ja työskennellä tavoitteellisesti (Näyttöaineistoina raportit, reflektiot, esitykset)
4) Taidoista reflektoida ja arvioida omaa oppimista ja kehittymistä (Näyttöaineistona oppimisen reflektioon liittyvät raportit ja esitykset)
5) Luoda uutta tietoa (Näyttöaineistona projektien loppuraportit, tutkimukset, prototyypit, palveluiden konseptikuvaukset, mallinnukset, tuotteet, esitykset)

Moduulien yhteiset osaamistavoitteet 
Jokaisen oppijan osaamispersoonan kehittymistä seurataan ja arvioidaan seuraavien osaajaprofiilien avulla: 

0 - Ei osaamista
Ei hallitse osaamisaluetta lainkaan. Ei teoriatietämystä tai toiminnallista kokemusta osaamisalueeseen liittyen.

1 - Vasta-alkaja
Ymmärrät tiedollisia perusasioita osaamisalueeseen liittyen mutta käytännön kokemuksesi ja kokemusten reflektio ja arviointi on vielä vähäistä. Olet tehnyt suunnitelmia osaamisen kehittämiseen liittyen.

2 - Edistynyt vasta-alkaja
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat, sinulla on teorianäyttöjä osaamisalueeseen liittyen. Olet laatinut toiminnallisia suunnitelmia ja asettanut tavoitteita osaamisalueen kehittämiseen liittyen. Sinulla on osaamisalueesta jo jonkin verran käytännön kokemusta. Kokemusten reflektio kuvaa toimintaa, oppimista ja osaamisen kehittymistä. 

Assessment criteria, good (3)

Moduulissa oppijan osaamisen arviointi perustuu seuraavaan oppimisen prosessiin ja näyttöihin:
1) Asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita (Oppimissopimus, tavoitteiden asettamiseen liittyvät dokumentit ja esitykset)
2) Teoreettiseen tietämykseen osaamisalueesta (näyttöaineistoina dokumentit, suunnitelmat, raportit, reflektiot, esitykset) esseet)
3) Toiminnallisista kyvyistä ja taidosta soveltaa teoreettista tietämystään käytäntöön ja työskennellä tavoitteellisesti (Näyttöaineistoina raportit, reflektiot, esitykset)
4) Taidoista reflektoida ja arvioida omaa oppimista ja kehittymistä (Näyttöaineistona oppimisen reflektioon liittyvät raportit ja esitykset)
5) Luoda uutta tietoa (Näyttöaineistona projektien loppuraportit, tutkimukset, prototyypit, palveluiden konseptikuvaukset, mallinnukset, tuotteet, esitykset)

3 - Osaaja
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat hyvin, ja sinulla on riittävästi teorianäyttöä osaamisalueeseen liittyen. Osaat laatia suunnitelmia ja asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita. Olet asettanut osaamisalueella kehittämisen tavoitteita, toteuttanut osaamisalueella projekteja ja vienyt teoriaosaamistasi käytäntöön. Olet reflektoinut projektiesi onnistumista ja osaat arvioida tavoitteidesi toteutumista reflektioissa hyvin.

4 - Taitaja
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat syvällisesti. Osaat myös kriittisesti arvioida tietoa. Osaat laatia taitavasti sekä toiminnallisia ja osaamisen kehittymiseen liittyviä suunnitelmia, asettaa tavoitteita, toteuttaa laadukkaasti projekteja ja reflektoida osaamisen kehittymistä taitavasti. Sinulla on merkittävää kokemusta osaamisalueen projekteista, ja teet projekteja oman osaamisen kehittymisen vuoksi. Olet tehnyt useita suunnitelmia, asettanut tavoitteita, toteuttanut projekteja ja arvioinut tavoitteiden toteutumista. Saamasi palaute on hyvää, ja toteutetut projektit ovat alkaneet tuottaa tekemiseesi jatkuvuutta.

Assessment criteria, excellent (5)

Moduulissa oppijan osaamisen arviointi perustuu seuraavaan oppimisen prosessiin ja näyttöihin:
1) Asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita (Oppimissopimus, tavoitteiden asettamiseen liittyvät dokumentit ja esitykset)
2) Teoreettiseen tietämykseen osaamisalueesta (näyttöaineistoina dokumentit, suunnitelmat, raportit, reflektiot, esitykset) esseet)
3) Toiminnallisista kyvyistä ja taidosta soveltaa teoreettista tietämystään käytäntöön ja työskennellä tavoitteellisesti (Näyttöaineistoina raportit, reflektiot, esitykset)
4) Taidoista reflektoida ja arvioida omaa oppimista ja kehittymistä (Näyttöaineistona oppimisen reflektioon liittyvät raportit ja esitykset)
5) Luoda uutta tietoa (Näyttöaineistona projektien loppuraportit, tutkimukset, prototyypit, palveluiden konseptikuvaukset, mallinnukset, tuotteet, esitykset)

5 - Asiantuntija
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat syvällisesti, ja laajennat jatkuvasti tietämystäsi. Osaat kriittisesti arvioida tietoa. Osaat laatia erinomaisesti ja tarkasti sekä lyhyen että pitkän aikavälin toiminnallisia ja osaamisen kehittymiseen liittyviä suunnitelmia, asettaa tavoitteita, toteuttaa erinomaisesti projekteja ja reflektoida osaamisen kehittymistä monipuolisesti ja innovatiivisesti. Tämän teet itseohjautuvasti ja oman osaamisen kehittämisen ja sisäisen motivaatiosi vuoksi.
Sinulla on merkittävää ja laajaa kokemusta osaamisalueen projektien toteutuksesta ja niiden reflektointi ja arviointi on sinulle keino kehittää osaamistasi. Osaat myös hankkia, yhdistää ja luoda uutta tietoa toteutettujen projektien myötä. Saamasi palaute on erinomaista, ja osaamisalueella toimintasi ja projektit ovat muuttuneet jatkuviksi asiakassuhteiksi.

Further information

Opintojakso/ moduuli suoritetaan prosessimaisesti 2,5 vuoden aikana, 3 op osakirjaukset kirjataan lukukausittain, ja osaamisen kehittymistä arvioidaan jatkuvasti. Opintojakson / moduulin loppuarviointi suoritetaan 4. vuoden syksynä.

Enrollment

31.07.2023 - 04.01.2024

Timing

28.08.2023 - 31.12.2025

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Business

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Team Academy
Teachers
  • Anu Manner
  • Kimmo Aho
  • Tero Lehtinen
  • Tapu Holttinen
  • Janne Roiha
  • Jaana Larsson
Groups
  • HTA22S1
    Tiimiakatemia (AMK)

Objectives

To learn advanced competences in Service Design, Service Design Process, Methods and Tools and apply service design methods in developing team company services.

Content

Teampreneurs partipate coaching sessions on Service Design and deliver following evidence of their Project work: 1. Concepts and Theories of Service Design 2. Process of Service Design 3. Service Design Tools and Methods: Customer Insight, Ideation, Prototyping, Development By Experimentation, Conceptualization, Presentation of results

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

Moduulissa oppijan osaamisen arviointi perustuu seuraavaan oppimisen prosessiin ja näyttöihin:
1) Asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita (Oppimissopimus, tavoitteiden asettamiseen liittyvät dokumentit ja esitykset)
2) Teoreettiseen tietämykseen osaamisalueesta (näyttöaineistoina dokumentit, suunnitelmat, raportit, reflektiot, esitykset) esseet)
3) Toiminnallisista kyvyistä ja taidosta soveltaa teoreettista tietämystään käytäntöön ja työskennellä tavoitteellisesti (Näyttöaineistoina raportit, reflektiot, esitykset)
4) Taidoista reflektoida ja arvioida omaa oppimista ja kehittymistä (Näyttöaineistona oppimisen reflektioon liittyvät raportit ja esitykset)
5) Luoda uutta tietoa (Näyttöaineistona projektien loppuraportit, tutkimukset, prototyypit, palveluiden konseptikuvaukset, mallinnukset, tuotteet, esitykset)

Moduulien yhteiset osaamistavoitteet 
Jokaisen oppijan osaamispersoonan kehittymistä seurataan ja arvioidaan seuraavien osaajaprofiilien avulla: 

0 - Ei osaamista
Ei hallitse osaamisaluetta lainkaan. Ei teoriatietämystä tai toiminnallista kokemusta osaamisalueeseen liittyen.

1 - Vasta-alkaja
Ymmärrät tiedollisia perusasioita osaamisalueeseen liittyen mutta käytännön kokemuksesi ja kokemusten reflektio ja arviointi on vielä vähäistä. Olet tehnyt suunnitelmia osaamisen kehittämiseen liittyen.

2 - Edistynyt vasta-alkaja
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat, sinulla on teorianäyttöjä osaamisalueeseen liittyen. Olet laatinut toiminnallisia suunnitelmia ja asettanut tavoitteita osaamisalueen kehittämiseen liittyen. Sinulla on osaamisalueesta jo jonkin verran käytännön kokemusta. Kokemusten reflektio kuvaa toimintaa, oppimista ja osaamisen kehittymistä. 

Evaluation criteria, good (3-4)

Moduulissa oppijan osaamisen arviointi perustuu seuraavaan oppimisen prosessiin ja näyttöihin:
1) Asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita (Oppimissopimus, tavoitteiden asettamiseen liittyvät dokumentit ja esitykset)
2) Teoreettiseen tietämykseen osaamisalueesta (näyttöaineistoina dokumentit, suunnitelmat, raportit, reflektiot, esitykset) esseet)
3) Toiminnallisista kyvyistä ja taidosta soveltaa teoreettista tietämystään käytäntöön ja työskennellä tavoitteellisesti (Näyttöaineistoina raportit, reflektiot, esitykset)
4) Taidoista reflektoida ja arvioida omaa oppimista ja kehittymistä (Näyttöaineistona oppimisen reflektioon liittyvät raportit ja esitykset)
5) Luoda uutta tietoa (Näyttöaineistona projektien loppuraportit, tutkimukset, prototyypit, palveluiden konseptikuvaukset, mallinnukset, tuotteet, esitykset)

3 - Osaaja
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat hyvin, ja sinulla on riittävästi teorianäyttöä osaamisalueeseen liittyen. Osaat laatia suunnitelmia ja asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita. Olet asettanut osaamisalueella kehittämisen tavoitteita, toteuttanut osaamisalueella projekteja ja vienyt teoriaosaamistasi käytäntöön. Olet reflektoinut projektiesi onnistumista ja osaat arvioida tavoitteidesi toteutumista reflektioissa hyvin.

4 - Taitaja
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat syvällisesti. Osaat myös kriittisesti arvioida tietoa. Osaat laatia taitavasti sekä toiminnallisia ja osaamisen kehittymiseen liittyviä suunnitelmia, asettaa tavoitteita, toteuttaa laadukkaasti projekteja ja reflektoida osaamisen kehittymistä taitavasti. Sinulla on merkittävää kokemusta osaamisalueen projekteista, ja teet projekteja oman osaamisen kehittymisen vuoksi. Olet tehnyt useita suunnitelmia, asettanut tavoitteita, toteuttanut projekteja ja arvioinut tavoitteiden toteutumista. Saamasi palaute on hyvää, ja toteutetut projektit ovat alkaneet tuottaa tekemiseesi jatkuvuutta.

Evaluation criteria, excellent (5)

Moduulissa oppijan osaamisen arviointi perustuu seuraavaan oppimisen prosessiin ja näyttöihin:
1) Asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita (Oppimissopimus, tavoitteiden asettamiseen liittyvät dokumentit ja esitykset)
2) Teoreettiseen tietämykseen osaamisalueesta (näyttöaineistoina dokumentit, suunnitelmat, raportit, reflektiot, esitykset) esseet)
3) Toiminnallisista kyvyistä ja taidosta soveltaa teoreettista tietämystään käytäntöön ja työskennellä tavoitteellisesti (Näyttöaineistoina raportit, reflektiot, esitykset)
4) Taidoista reflektoida ja arvioida omaa oppimista ja kehittymistä (Näyttöaineistona oppimisen reflektioon liittyvät raportit ja esitykset)
5) Luoda uutta tietoa (Näyttöaineistona projektien loppuraportit, tutkimukset, prototyypit, palveluiden konseptikuvaukset, mallinnukset, tuotteet, esitykset)

5 - Asiantuntija
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat syvällisesti, ja laajennat jatkuvasti tietämystäsi. Osaat kriittisesti arvioida tietoa. Osaat laatia erinomaisesti ja tarkasti sekä lyhyen että pitkän aikavälin toiminnallisia ja osaamisen kehittymiseen liittyviä suunnitelmia, asettaa tavoitteita, toteuttaa erinomaisesti projekteja ja reflektoida osaamisen kehittymistä monipuolisesti ja innovatiivisesti. Tämän teet itseohjautuvasti ja oman osaamisen kehittämisen ja sisäisen motivaatiosi vuoksi.
Sinulla on merkittävää ja laajaa kokemusta osaamisalueen projektien toteutuksesta ja niiden reflektointi ja arviointi on sinulle keino kehittää osaamistasi. Osaat myös hankkia, yhdistää ja luoda uutta tietoa toteutettujen projektien myötä. Saamasi palaute on erinomaista, ja osaamisalueella toimintasi ja projektit ovat muuttuneet jatkuviksi asiakassuhteiksi.

Prerequisites

HL00BD05 Service Management

Further information

Opintojakso/ moduuli suoritetaan prosessimaisesti 2,5 vuoden aikana, 3 op osakirjaukset kirjataan lukukausittain, ja osaamisen kehittymistä arvioidaan jatkuvasti. Opintojakson / moduulin loppuarviointi suoritetaan 4. vuoden syksynä.

Enrollment

01.08.2022 - 25.08.2022

Timing

29.08.2022 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Business

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Team Academy
Teachers
  • Anu Manner
  • Tero Lehtinen
  • Kimmo Aho
  • Tapu Holttinen
  • Janne Roiha
  • Jaana Larsson
  • Mikko Pitkänen
Groups
  • HTA21S1
    Tiimiakatemia (AMK)

Objectives

To learn advanced competences in Service Design, Service Design Process, Methods and Tools and apply service design methods in developing team company services.

Content

Teampreneurs partipate coaching sessions on Service Design and deliver following evidence of their Project work: 1. Concepts and Theories of Service Design 2. Process of Service Design 3. Service Design Tools and Methods: Customer Insight, Ideation, Prototyping, Development By Experimentation, Conceptualization, Presentation of results

Evaluation scale

0-5

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

Moduulissa oppijan osaamisen arviointi perustuu seuraavaan oppimisen prosessiin ja näyttöihin:
1) Asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita (Oppimissopimus, tavoitteiden asettamiseen liittyvät dokumentit ja esitykset)
2) Teoreettiseen tietämykseen osaamisalueesta (näyttöaineistoina dokumentit, suunnitelmat, raportit, reflektiot, esitykset) esseet)
3) Toiminnallisista kyvyistä ja taidosta soveltaa teoreettista tietämystään käytäntöön ja työskennellä tavoitteellisesti (Näyttöaineistoina raportit, reflektiot, esitykset)
4) Taidoista reflektoida ja arvioida omaa oppimista ja kehittymistä (Näyttöaineistona oppimisen reflektioon liittyvät raportit ja esitykset)
5) Luoda uutta tietoa (Näyttöaineistona projektien loppuraportit, tutkimukset, prototyypit, palveluiden konseptikuvaukset, mallinnukset, tuotteet, esitykset)

Moduulien yhteiset osaamistavoitteet 
Jokaisen oppijan osaamispersoonan kehittymistä seurataan ja arvioidaan seuraavien osaajaprofiilien avulla: 

0 - Ei osaamista
Ei hallitse osaamisaluetta lainkaan. Ei teoriatietämystä tai toiminnallista kokemusta osaamisalueeseen liittyen.

1 - Vasta-alkaja
Ymmärrät tiedollisia perusasioita osaamisalueeseen liittyen mutta käytännön kokemuksesi ja kokemusten reflektio ja arviointi on vielä vähäistä. Olet tehnyt suunnitelmia osaamisen kehittämiseen liittyen.

2 - Edistynyt vasta-alkaja
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat, sinulla on teorianäyttöjä osaamisalueeseen liittyen. Olet laatinut toiminnallisia suunnitelmia ja asettanut tavoitteita osaamisalueen kehittämiseen liittyen. Sinulla on osaamisalueesta jo jonkin verran käytännön kokemusta. Kokemusten reflektio kuvaa toimintaa, oppimista ja osaamisen kehittymistä. 

Evaluation criteria, good (3-4)

Moduulissa oppijan osaamisen arviointi perustuu seuraavaan oppimisen prosessiin ja näyttöihin:
1) Asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita (Oppimissopimus, tavoitteiden asettamiseen liittyvät dokumentit ja esitykset)
2) Teoreettiseen tietämykseen osaamisalueesta (näyttöaineistoina dokumentit, suunnitelmat, raportit, reflektiot, esitykset) esseet)
3) Toiminnallisista kyvyistä ja taidosta soveltaa teoreettista tietämystään käytäntöön ja työskennellä tavoitteellisesti (Näyttöaineistoina raportit, reflektiot, esitykset)
4) Taidoista reflektoida ja arvioida omaa oppimista ja kehittymistä (Näyttöaineistona oppimisen reflektioon liittyvät raportit ja esitykset)
5) Luoda uutta tietoa (Näyttöaineistona projektien loppuraportit, tutkimukset, prototyypit, palveluiden konseptikuvaukset, mallinnukset, tuotteet, esitykset)

3 - Osaaja
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat hyvin, ja sinulla on riittävästi teorianäyttöä osaamisalueeseen liittyen. Osaat laatia suunnitelmia ja asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita. Olet asettanut osaamisalueella kehittämisen tavoitteita, toteuttanut osaamisalueella projekteja ja vienyt teoriaosaamistasi käytäntöön. Olet reflektoinut projektiesi onnistumista ja osaat arvioida tavoitteidesi toteutumista reflektioissa hyvin.

4 - Taitaja
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat syvällisesti. Osaat myös kriittisesti arvioida tietoa. Osaat laatia taitavasti sekä toiminnallisia ja osaamisen kehittymiseen liittyviä suunnitelmia, asettaa tavoitteita, toteuttaa laadukkaasti projekteja ja reflektoida osaamisen kehittymistä taitavasti. Sinulla on merkittävää kokemusta osaamisalueen projekteista, ja teet projekteja oman osaamisen kehittymisen vuoksi. Olet tehnyt useita suunnitelmia, asettanut tavoitteita, toteuttanut projekteja ja arvioinut tavoitteiden toteutumista. Saamasi palaute on hyvää, ja toteutetut projektit ovat alkaneet tuottaa tekemiseesi jatkuvuutta.

Evaluation criteria, excellent (5)

Moduulissa oppijan osaamisen arviointi perustuu seuraavaan oppimisen prosessiin ja näyttöihin:
1) Asettaa sekä toiminnallisia että osaamisen kehittämisen tavoitteita (Oppimissopimus, tavoitteiden asettamiseen liittyvät dokumentit ja esitykset)
2) Teoreettiseen tietämykseen osaamisalueesta (näyttöaineistoina dokumentit, suunnitelmat, raportit, reflektiot, esitykset) esseet)
3) Toiminnallisista kyvyistä ja taidosta soveltaa teoreettista tietämystään käytäntöön ja työskennellä tavoitteellisesti (Näyttöaineistoina raportit, reflektiot, esitykset)
4) Taidoista reflektoida ja arvioida omaa oppimista ja kehittymistä (Näyttöaineistona oppimisen reflektioon liittyvät raportit ja esitykset)
5) Luoda uutta tietoa (Näyttöaineistona projektien loppuraportit, tutkimukset, prototyypit, palveluiden konseptikuvaukset, mallinnukset, tuotteet, esitykset)

5 - Asiantuntija
Ymmärrät osaamisalueen tiedolliset perusasiat syvällisesti, ja laajennat jatkuvasti tietämystäsi. Osaat kriittisesti arvioida tietoa. Osaat laatia erinomaisesti ja tarkasti sekä lyhyen että pitkän aikavälin toiminnallisia ja osaamisen kehittymiseen liittyviä suunnitelmia, asettaa tavoitteita, toteuttaa erinomaisesti projekteja ja reflektoida osaamisen kehittymistä monipuolisesti ja innovatiivisesti. Tämän teet itseohjautuvasti ja oman osaamisen kehittämisen ja sisäisen motivaatiosi vuoksi.
Sinulla on merkittävää ja laajaa kokemusta osaamisalueen projektien toteutuksesta ja niiden reflektointi ja arviointi on sinulle keino kehittää osaamistasi. Osaat myös hankkia, yhdistää ja luoda uutta tietoa toteutettujen projektien myötä. Saamasi palaute on erinomaista, ja osaamisalueella toimintasi ja projektit ovat muuttuneet jatkuviksi asiakassuhteiksi.

Prerequisites

HL00BD05 Service Management

Further information

Opintojakso/ moduuli suoritetaan prosessimaisesti 2,5 vuoden aikana, 3 op osakirjaukset kirjataan lukukausittain, ja osaamisen kehittymistä arvioidaan jatkuvasti. Opintojakson / moduulin loppuarviointi suoritetaan 4. vuoden syksynä.