Welfare work communityLaajuus (5 cr)
Code: YZ00CL07
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Responsible person
- Kari Jaatinen
Objective
After completing the course, you will be able to examine the components of well-being at work from the perspective of the individual, the work community and the organization.
You know how to evaluate and develop occupational well-being as a strategic factor in organizations and build the foundations for managing, monitoring and measuring occupational well-being.
You can analyze current research on the promotion of well-being at work and anticipate the impact of changes in working life on well-being at work, taking into account the goals of sustainable development.
You know how to structure the connections of leadership and work community skills to well-being at work and to examine and develop your own well-being at work.
Competences of the course:
- Anticipatory development
- Functioning in working life
- Learning to learn
- Internationality and multiculturalism
Content
Models of managing well-being at work and work ability.
Research and legislation on well-being at work and ability to work.
Managing well-being and work ability in practice.
Responsible action and sustainable development of the work community.
Preparation of the organization's work well-being management plan in a multidisciplinary group.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Välttävä:
Osaat kuvata organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja selittää sitä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat määritellä työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Tunnet työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.
Tyydyttävä:
Osaat havainnollistaa organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja selittää sitä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat soveltaa työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Tunnet työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä:
Osaat hahmottaa ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja havainnollistaa suunnitelmaa tutkimuksen ja lainsäädännön kautta sekä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat jäsentää työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat selittää työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.
Kiitettävä:
Osaat arvioida ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja jäsentää suunnitelmaa tutkimustiedolla, lainsäädännöllä, ennakointitiedolla ja kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat arvioida ja hahmottaa työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat soveltaa työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomainen:
Osaat suunnitella ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja perustella suunnitelmaa tutkimustiedolla, lainsäädännöllä, ennakointitiedolla ja kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat tuottaa ja perustella työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat analysoida työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.
Enrollment
18.11.2024 - 13.01.2025
Timing
13.01.2025 - 18.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysala
- Master’s Degree Programme in Health Care and Social Services
Teachers
- Kristina Grahn
- Kari Jaatinen
Teacher in charge
Kari Jaatinen
Groups
-
ZJAYJS24S1Avoin AMK, sote, YAMK-väylät Johtamisen tutkinto-ohjelma
-
ZJA25KSYAvoin AMK, sote, YAMK
-
YJS24S1Johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi AMK, sosiaali-ja terveysala
Objectives
After completing the course, you will be able to examine the components of well-being at work from the perspective of the individual, the work community and the organization.
You know how to evaluate and develop occupational well-being as a strategic factor in organizations and build the foundations for managing, monitoring and measuring occupational well-being.
You can analyze current research on the promotion of well-being at work and anticipate the impact of changes in working life on well-being at work, taking into account the goals of sustainable development.
You know how to structure the connections of leadership and work community skills to well-being at work and to examine and develop your own well-being at work.
Competences of the course:
- Anticipatory development
- Functioning in working life
- Learning to learn
- Internationality and multiculturalism
Content
Models of managing well-being at work and work ability.
Research and legislation on well-being at work and ability to work.
Managing well-being and work ability in practice.
Responsible action and sustainable development of the work community.
Preparation of the organization's work well-being management plan in a multidisciplinary group.
Time and location
Webinars with Zoom and/or Teams connection.
Students' independently organized work in small groups.
Teaching methods
A flourishing working community is an online study course. You study in the Moodle learning environment, where you can find course instructions, timetables, assignments and study materials. You also participate in webinars, where you reflect and share what you have learned using community learning and dialogic methods.
You do independent information acquisition and apply what you have learned in exams and small group assignments as well as in various dialogic discussions. You evaluate your own and your small group's work and learning, you get feedback, peer evaluations, and you can develop your skills with the help of the peer evaluation you receive.
Guidance:
Guidance takes place in webinars and in the question and answer section of the Moodle learning environment.
Practical training and working life connections
Your student group forms a working life-oriented peer learning network.
During the study period, you will also work in a multidisciplinary small group of 3-5 students.
Exam dates and retake possibilities
The course has one exam (Exam studio).
The opportunity to retake the exam is organized in accordance with JAMK's degree regulations.
International connections
In the course, you will use international research literature.
Alternative completion methods
You can familiarize yourself with Section 17 of Jamk's degree regulations when considering identifying and recognizing (crediting) the skills of a study course based on the skills you have previously acquired and the goals of the study course.
Student workload
Indicative use of your time is 135 working hours, which is divided as follows:
Online lectures, webinars and group presentations 19 hours
Getting to know the study material 70 hours
Community learning 40 hours
Peer and self-assessment 6 hours
Content scheduling
2 credits
Research and legislation on well-being at work and ability to work
Managing well-being and work ability in practice
3 credits
Responsible action and sustainable development of the work community; Models of managing well-being at work and work ability; Preparation of the organization's work well-being management plan in a multidisciplinary group
Further information for students
The course as a whole is evaluated on a scale of 0-5 in relation to the evaluation criteria of the course.
The course has three evaluated entities:
1. Exam (on a scale of 0-5, weight in the evaluation 40%)
2. Work ability management practices (assessment passed/failed)
3. Work well-being management plan (on a scale of 0-5, weight in the evaluation 60%)
You get feedback from the teacher in the webinars, as a student you do a self-evaluation of your work and you also get feedback in the form of a peer evaluation.
Evaluation scale
0-5
Evaluation criteria, satisfactory (1-2)
Välttävä:
Osaat kuvata organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja selittää sitä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat määritellä työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Tunnet työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.
Tyydyttävä:
Osaat havainnollistaa organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja selittää sitä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat soveltaa työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Tunnet työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.
Evaluation criteria, good (3-4)
Hyvä:
Osaat hahmottaa ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja havainnollistaa suunnitelmaa tutkimuksen ja lainsäädännön kautta sekä kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat jäsentää työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat selittää työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.
Kiitettävä:
Osaat arvioida ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja jäsentää suunnitelmaa tutkimustiedolla, lainsäädännöllä, ennakointitiedolla ja kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat arvioida ja hahmottaa työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat soveltaa työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.
Evaluation criteria, excellent (5)
Erinomainen:
Osaat suunnitella ja esitellä organisaation työhyvinvoinnin johtamisen mallin ja perustella suunnitelmaa tutkimustiedolla, lainsäädännöllä, ennakointitiedolla ja kestävän kehityksen mukaisilla tavoitteilla.
Osaat tuottaa ja perustella työhyvinvointia edistäviä ja työkykyä tukevia, kestäviä ratkaisuja työelämän käytännön ongelmatilanteisiin.
Osaat analysoida työhyvinvoinnin ja työkyvyn johtamisen malleja.