Skip to main content

Inclusive pedagogyLaajuus (4 cr)

Code: AE00CQ31

Credits

4 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Kaisa Räty

Objective

Tällä opintojaksolla perehdyt inklusiiviseen pedagogiikkaan yksilöllisissä oppimisen tuen tarpeissa. Opit tunnistamaan ja huomioimaan yksilöllisiä tuen tarpeita ja suunnittelemaan pedagogisia ratkaisuja niiden perusteella ja käyttämään inklusiivisen pedagogiikan ja erityisopetuksen keinoja niiden tukemiseen.

Tällä opintojaksolla kehität
Oppimisen ohjaamisen osaamistasi yksilöllisiin tuen tarpeisiin vastaamisesta.

Content

Tuen tarpeisiin vastaaminen erityisen tuen ja inklusiivisen pedagogiikan avulla.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksyttävän tason arviointikriteerit ovat
Oppimisen ohjaamisen osaaminen: yksilöllisiin tuen tarpeisiin vastaaminen.
Verkosto-osaaminen: inklusiivisen pedagogiikan suunnittelu moniammatillisesti.

Timing

04.06.2024 - 03.06.2027

Number of ECTS credits allocated

4 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Professional Teacher Education

Campus

Main Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

50 - 50

Degree programmes
  • Vocational Special Needs Teacher Education
Teachers
  • Tiina Parviainen
  • Kaisa Räty
  • Riikka Hongisto
  • Kaija Peuna-Korpioja
Groups
  • AJE24SJE
    Ammatillinen erityisopettajan koulutus

Objectives

Tällä opintojaksolla perehdyt inklusiiviseen pedagogiikkaan yksilöllisissä oppimisen tuen tarpeissa. Opit tunnistamaan ja huomioimaan yksilöllisiä tuen tarpeita ja suunnittelemaan pedagogisia ratkaisuja niiden perusteella ja käyttämään inklusiivisen pedagogiikan ja erityisopetuksen keinoja niiden tukemiseen.

Tällä opintojaksolla kehität
Oppimisen ohjaamisen osaamistasi yksilöllisiin tuen tarpeisiin vastaamisesta.

Content

Tuen tarpeisiin vastaaminen erityisen tuen ja inklusiivisen pedagogiikan avulla.

Learning materials and recommended literature

Roiha, A. 2023, Onnistu eriyttämisessä.
Muuta soveltuvaa kirjallisuutta.

Oppimisen vaikeuksien testeihin ja kartoituksiin tutustuminen.

Teaching methods

Not available in English

Alternative completion methods

Osaamisen hankkiminen:
Tällä opintojaksolla tavoitteena olevan osaamisen hankit perehtymällä yksilöllisen tuen menetelmiin ja niiden toteutukseen.
Osaamisen osoittaminen:
Tavoitteena olevan osaamisen osoitat a) koostamalla raportin oppimispiirin kanssa valitsemastanne menetelmästä sekä siihen liittyvästä kirjallisuudesta sekä b) vertaisarvioinnin avulla saaden palautetta oppimisestasi.

Student workload

Opintojakson laajuus on 4op ja se merkitsee sinulta 108 tunnin työpanosta; lukemista, materiaalin han-kintaa, työskentelyn suunnittelua, toteutusta ja arviointia sekä raportointia.

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan lukuvuoden 24-25 aikana.

Further information for students

Arviointi on oppimistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Prosessin arvioinnin välineitä ovat palaut-teet ja itsearviointi. Arviointiaineiston muodostavat raportti ja vertaisarviointi. Arviointipäätöksen tekee kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävä on tehty.

Evaluation scale

Pass/Fail

Evaluation criteria, pass/failed

Hyväksyttävän tason arviointikriteerit ovat
Oppimisen ohjaamisen osaaminen: yksilöllisiin tuen tarpeisiin vastaaminen.
Verkosto-osaaminen: inklusiivisen pedagogiikan suunnittelu moniammatillisesti.