Siirry suoraan sisältöön

Kliinisen hoitotyön päätöksentekoLaajuus (4 op)

Tunnus: SHZD1500

Laajuus

4 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija kykenee näyttöön perustuvaan itsenäiseen päätöksentekoon hoitotyön asiantuntijana moniasiantuntijuutta hyödyntäen. Opiskelija kykenee oman toimintansa ja toimintaympäristön kriittiseen arviointiin ja kehittämiseen ottaen huomioon eettiset periaatteet. Opiskelija ymmärtää hoitotyön ja terveyden edistämisen menetelmien vaikuttavuuden arvioinnin ja menetelmien kehittämisen sekä terveyshyödyn tuottamisen merkityksen.

Sisältö

Sisällöt toteutuvat opiskelijan valitsemalla asiantuntijuusalueella Kliiniset hoitotyön menetelmät ja eri tieteenalojen syventävä tieto.

Esitietovaatimukset

Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opintojakso arvioidaan hyväksytty- hylätty.
Palautetta saat opintojakson aikana.

Erinomainen (5)
Opiskelija:

Omaa syvälliset tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon syvällistä pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Kiitettävä (4)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Hyvä (3)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Tyydyttävä (2)
Opiskelija:
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia käyttäen lähdemateriaalia. Noudattaa pääosin kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Välttävä (1)
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Käyttää oppimistehtävissä lähdemateriaalia. Noudattaa puutteellisesti kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Hylätty, hyväksytyn kriteerit eivät täyty.

Ilmoittautumisaika

01.11.2022 - 05.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 11.05.2023

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointiyksikkö

Toimipiste

Lutakon kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
  • Pirkko Ratinen
  • Kaisu Paalanen
  • Elina Luhtamäki
  • Tiina Oksanen
  • Heidi Pasonen
  • Salla Grommi
  • Suvi Aunala
  • Irmeli Matilainen
  • Eija Kuisma
Vastuuopettaja

Pirkko Ratinen

Ryhmät
  • SAR20S1
    Sairaanhoitaja
  • ZJA23KSSSOP
    Avoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, perioperatiivinen hoitotyö
  • ZJA23KSSSOM
    Avoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyö
  • SAR20K1
    Sairaanhoitaja
  • SAR20SM
    Sairaanhoitaja (AMK)

Tavoitteet

Opiskelija kykenee näyttöön perustuvaan itsenäiseen päätöksentekoon hoitotyön asiantuntijana moniasiantuntijuutta hyödyntäen. Opiskelija kykenee oman toimintansa ja toimintaympäristön kriittiseen arviointiin ja kehittämiseen ottaen huomioon eettiset periaatteet. Opiskelija ymmärtää hoitotyön ja terveyden edistämisen menetelmien vaikuttavuuden arvioinnin ja menetelmien kehittämisen sekä terveyshyödyn tuottamisen merkityksen.

Sisältö

Sisällöt toteutuvat opiskelijan valitsemalla asiantuntijuusalueella Kliiniset hoitotyön menetelmät ja eri tieteenalojen syventävä tieto.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opintojakso arvioidaan hyväksytty- hylätty.
Palautetta saat opintojakson aikana.

Erinomainen (5)
Opiskelija:

Omaa syvälliset tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon syvällistä pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Kiitettävä (4)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Hyvä (3)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Tyydyttävä (2)
Opiskelija:
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia käyttäen lähdemateriaalia. Noudattaa pääosin kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Välttävä (1)
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Käyttää oppimistehtävissä lähdemateriaalia. Noudattaa puutteellisesti kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Hylätty, hyväksytyn kriteerit eivät täyty.

Esitietovaatimukset

Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä.

Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 25.08.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 21.12.2022

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointiyksikkö

Toimipiste

Lutakon kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 60

Koulutus
  • Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
  • Pirkko Ratinen
  • Kaisu Paalanen
  • Leena Rasa
  • Janne Pirttinen
  • Jaana Perttunen
  • Elina Luhtamäki
  • Tiina Oksanen
  • Heidi Pasonen
  • Salla Grommi
  • Suvi Aunala
  • Irmeli Matilainen
  • Eija Kuisma
Vastuuopettaja

Pirkko Ratinen

Ryhmät
  • ZJA22SSSSOP
    Avoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, perioperatiivinen hoitotyö
  • ZJA22SSSSOM
    Avoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyö
  • SAR20KM
    Sairaanhoitaja
  • SAR19S1
    Sairaanhoitaja
  • SAR19SM
    Sairaanhoitaja

Tavoitteet

Opiskelija kykenee näyttöön perustuvaan itsenäiseen päätöksentekoon hoitotyön asiantuntijana moniasiantuntijuutta hyödyntäen. Opiskelija kykenee oman toimintansa ja toimintaympäristön kriittiseen arviointiin ja kehittämiseen ottaen huomioon eettiset periaatteet. Opiskelija ymmärtää hoitotyön ja terveyden edistämisen menetelmien vaikuttavuuden arvioinnin ja menetelmien kehittämisen sekä terveyshyödyn tuottamisen merkityksen.

Sisältö

Sisällöt toteutuvat opiskelijan valitsemalla asiantuntijuusalueella Kliiniset hoitotyön menetelmät ja eri tieteenalojen syventävä tieto.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opintojakso arvioidaan hyväksytty- hylätty.
Palautetta saat opintojakson aikana.

Erinomainen (5)
Opiskelija:

Omaa syvälliset tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon syvällistä pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Kiitettävä (4)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Hyvä (3)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Tyydyttävä (2)
Opiskelija:
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia käyttäen lähdemateriaalia. Noudattaa pääosin kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Välttävä (1)
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Käyttää oppimistehtävissä lähdemateriaalia. Noudattaa puutteellisesti kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Hylätty, hyväksytyn kriteerit eivät täyty.

Esitietovaatimukset

Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä.

Ilmoittautumisaika

01.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

03.01.2022 - 20.05.2022

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointiyksikkö

Toimipiste

Lutakon kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 60

Koulutus
  • Sairaanhoitaja (AMK)
Opettaja
  • Pirkko Ratinen
  • Leena Rasa
  • Jaana Perttunen
  • Tiina Oksanen
  • Salla Grommi
  • Heidi Pasonen
  • Irmeli Matilainen
  • Eija Kuisma
Ryhmät
  • ZJA22KSSOP
    Avoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, perioperatiivinen hoitotyö
  • SAR20KM
    Sairaanhoitaja
  • SAR19K1
    Sairaanhoitaja
  • SAR19SM
    Sairaanhoitaja
  • ZJA22KSSOM
    Avoin AMK, sote, Sairaanhoitajan syventävät opinnot, mielenterveyshoitotyö

Tavoitteet

Opiskelija kykenee näyttöön perustuvaan itsenäiseen päätöksentekoon hoitotyön asiantuntijana moniasiantuntijuutta hyödyntäen. Opiskelija kykenee oman toimintansa ja toimintaympäristön kriittiseen arviointiin ja kehittämiseen ottaen huomioon eettiset periaatteet. Opiskelija ymmärtää hoitotyön ja terveyden edistämisen menetelmien vaikuttavuuden arvioinnin ja menetelmien kehittämisen sekä terveyshyödyn tuottamisen merkityksen.

Sisältö

Sisällöt toteutuvat opiskelijan valitsemalla asiantuntijuusalueella Kliiniset hoitotyön menetelmät ja eri tieteenalojen syventävä tieto.

Lisätietoja opiskelijoille

Yhteinen toteutus SAR19K, SAR19SMR2 (normaalivauhtia etenevät) ja SAR 20KM (kika) nopeutetusti etenevät

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opintojakso arvioidaan hyväksytty- hylätty.
Palautetta saat opintojakson aikana.

Erinomainen (5)
Opiskelija:

Omaa syvälliset tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon syvällistä pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Kiitettävä (4)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Hyvä (3)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Tyydyttävä (2)
Opiskelija:
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia käyttäen lähdemateriaalia. Noudattaa pääosin kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Välttävä (1)
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Käyttää oppimistehtävissä lähdemateriaalia. Noudattaa puutteellisesti kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Hylätty, hyväksytyn kriteerit eivät täyty.

Esitietovaatimukset

Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä.