Skip to main content

CRM and Sales Process Management (5cr)

Code

General information


Enrollment
01.12.2025 - 15.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
07.01.2026 - 20.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Business
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 215
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in Business Administration
Teachers
Tanja Shemeikka
Groups
HTY25SIY
Liiketalouden AMK (yhteistoteutus JOS)
Course
HY00CS17

Unfortunately, no reservations were found for the realization CRM and Sales Process Management HY00CS17-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation methods and criteria

Arviointikriteeri, erinomainen 5

Sovellat ammattikäsitteitä monipuolisesti myös laajemmassa kontekstissa. Vertailet ja valitset kriittisesti tarkoituksenmukaista tietoa sekä perustelet valintojasi. Raportoit asiantuntevasti ja kattavasti ohjeita noudattaen. Sovellat keskeisiä oman alan toimintamalleja ja -menetelmiä sekä perustelet valintojasi eri näkökulmista. Etsit ja arvioit erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja sekä perustelet valintojasi. Kokeilet luovasti uudenlaisia toimintamalleja. Edistät aktiivisesti ja kehität toimintaa yhteistyötahojen kanssa. Otat vastuuta koko ryhmän työskentelystä ja toiminnan eteenpäin viemisestä. Organisoit ja edistät ryhmän toimintaa tavoitteiden mukaisesti. Kehität ja ohjaat sekä omaa että ryhmän toimintaa palautteen perusteella. Hyödynnät tarkoituksenmukaisesti ammattialan eettisiä periaatteita myös eri konteksteissa. 

Arviointikriteerit, hyvä 3, kiitettävä 4

Käytät ammattikäsitteitä johdonmukaisesti. Kokoat monipuolisesti soveltuvaa tietoa ja hyödynnät sitä. Raportoit ohjeita täsmällisesti noudattaen. Käytät itsenäisesti keskeisiä oman alan toimintamalleja ja -menetelmiä sekä perustelet valintojasi. Valitset eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustelet valintasi. Toimia sujuvasti yhteistyötahojen kanssa. Otat vastuuta ja sitoudut ryhmän toimintaan. Toimit ryhmässä joustavasti ja rakentavasti, muut ryhmän jäsenet huomioiden. Tarkastelet ja arvioit asioita palautteen perusteella erilaisista näkökulmista. Hyödynnät palautetta ammatillisen kasvunsa välineenä. Toimit ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti ja perustelet toimintaasi.

Arviointikriteerit, välttävä 1, tyydyttävä 2

Tunnistat keskeisiä ammattikäsitteitä suppeasti. Etsit tietoa rajallisista tietolähteistä. Raportoit ohjeita pääasiassa noudattaen. Käytät ohjatusti keskeisiä oman alan toimintamalleja ja -menetelmiä. Suoriudut annetuista tehtävistä. Otat yhteistyötahot huomioon toiminnassa. Otat vastuuta omasta työskentelystä. Toimit osana ryhmää. Tarkastelet ja arvioit asioita palautteen perusteella omasta näkökulmastasi. Huomioit ammattialan eettiset periaatteet.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakson sisältö on jaksotettu kolmeen eri teemaan;

1. Asiakasymmärrys ja asiakasdatan rooli
2. Asiakkuuksien hallinta (hankinta ja ylläpito), asiakasuskollisuus, asiakaskannattavuus
3. Myyntiprosessin (ratkaisumyynti) hallinta monikanavaisesti sekä myynti- ja neuvottelutaidot

Jokaisesta teemasta on oma erillinen opintojakso/luentomateriaali sekä tentti. Kunkin osion suorittaminen edellyttää hyväksyttyä tenttitulosta.

Objective

After completing the course, you will be able to:
Recognize the importance and value of customer relationship management as a business success factor
investigate the role of customer understanding and customer data as part of the formation of customer experience
is aware of the importance of sales and negotiation skills in a multi-channel sales process.

Competencies
Proactive development
Operating in a workplace

Content

Creation of customer value and customer experience
Customer relationship management (acquisition and maintenance), customer loyalty, customer profitability
Customer understanding and the role of customer data
Multichannel management of the sales process (solution sales)
Sales and negotiation skills

Location and time

Opintojakso alkaa viikolla 3 (12.1.206) ja päättyy viikolla 20 (15.5.2025). Opintojakson voi suorittaa ko. aikana non-stop toteutuksena. Opintojaksoon kuuluvat tehtävät suoritetaan oppimisympäristössä (Moodle) ja ne myös arvioidaan opintojakson oppimisympäristössä ilmoitetun aikataulun mukaisesti.

Opiskelija voi aloittaa opintojakson milloin tahansa, mutta hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien suorittamisen saman lukuvuoden kuluessa.

Materials

Yrityksen asiakasmarkkinointi, S., Bergström, A., Leppänen, 2022, Edita Publishing Oy.
Muu opintojaksolla käytettävä materiaali toimitetaan opettajien toimesta.

Teaching methods

Opintojakson tavoitteet

1. Tunnistaa asiakkuuksien hallinnan merkityksen ja arvon liiketoiminnan menestystekijänä
2. selvittää asiakasymmärryksen ja asiakasdatan roolia osana asiakaskokemuksen muodostumista
3. tiedostaa myynti- ja neuvottelutaitojen merkityksen monikanavaisessa myyntiprosessissa

Opintojakson osaamiset

1. Työelämässä toimiminen
2. Ennakoiva kehittäminen

Exam schedules

Tentit voi suorittaa oman aikataulun mukaisesti opintojakson toteutusaikana.

Completion alternatives

Hyväksilukeminen
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Tarkemmat ohjeet saat opettajalta

Student workload

Non-stop opintojakso.
Opiskelijan käytössä olevat kokonaistunnit 135h.

Further information

Mikäli opintojakso jää kesken, opiskelijan on ilmoittauduttava opintojaksolle uudestaan ja aloitettava sen suorittaminen alusta kulloinkin ilmoitettujen ohjeiden mukaisesti. Kesken jääneen opintojakson suorituksia ei voida hyväksilukea uuden aloitetun opintojakson tehtäviksi.

Go back to top of page