Sosionomi: Varhaiskasvatuksen polku
Tunnus: SOS2024SS
Kuvaus
Tämä VAKA opintopolku on tarkoitettu sinulle sosionomitutkinnon opiskelijalle, joka haluat hankkia varhaiskasvatuksen sosionomin kelpoisuuden. Polku sisältää kelpoisuusehdot täyttävät opinnot. Koko tutkinnon laajuus on 210 op.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 | 2027-2028 | Syksy 2024 | Kevät 2025 | Syksy 2025 | Kevät 2026 | Syksy 2026 | Kevät 2027 | Syksy 2027 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2027 | 3. / 2027 | 1. / 2027 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS2024SS-1024 |
TYÖELÄMÄVALMIUDET
(Valitaan kaikki ) |
8 | |||||||||||||||||||||
ZZ00CB57 | Minä korkeakouluopiskelijana | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||
ZZ00CB58 | Tiedonhankinta ja raportointi | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
ZZ00CB59 | Urasuunnittelu- ja työelämätaidot | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
ZZ00CB60 | ICT-valmiudet | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SOS2024SS-1001 |
KIELET JA VIESTINTÄ
(Valitaan kaikki ) |
11 | |||||||||||||||||||||
ZZ00CD00 | Työelämän englanti | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||
ZZ00CD01 | Työelämän ruotsi | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||
ZZ00CD02 | Työelämän viestintä | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SOS2024SS-1002 |
JAMK FUTURE FACTORY
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||
ZZ00CD13 | Kestävän kehityksen perusteet | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
ZZ00CK91 | InnoFlash | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||
ZZ00CK90 | Yrittäjyys | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
ZZ00CD11 | Työelämäprojekti | 9 | 9 | 9 | 9 | ||||||||||||||||||
SOS2024SS-1004 |
SOSIAALIALA EETTISENÄ JA YHTEISKUNNALLISENA TYÖNÄ
(Valitaan kaikki ) |
31 | |||||||||||||||||||||
SO00CJ64 | Sosiaalialan perusteet | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||
SO00CJ65 | Sosiaaliset ongelmat ja eriarvoisuus | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SO00CJ68 | Sosiaalipedagogiikka | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SO00CJ66 | Sosiaaliturva | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||
SZ00CI79 | Palveluohjaus | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SZ00CI89 | Psykososiaalinen kriisityö | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||
SO00CJ67 | Monikulttuurinen työ | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SO00CJ69 | Harjoittelu I: Ammattina sosionomi | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||
SOS2024SS-1005 |
ARJEN MONIMUOTOISUUS, KASVATUS JA OHJAUS
(Valitaan kaikki ) |
48 | |||||||||||||||||||||
SZ00CI71 | Kohtaaminen ja vuorovaikutus ohjaustyössä | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SO00CJ61 | Ihmisen kehitys ja elämänkulku | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SZ00CK11 | Työ- ja toimintakyvyn perusteet | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SZ00CI77 | Toiminnallisuus ryhmän ohjaamisessa | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SZ00CI70 | Mielenterveys ja neuropsykiatriset haasteet | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SO00CJ62 | Harjoittelu II: Ammatillinen asiakastyö | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||
SO00CJ86 | Harjoittelu III: Asiakastyön menetelmät | 12 | 12 | 12 | 12 | ||||||||||||||||||
SOS2024SS-1006 |
LASTENSUOJELU JA PERHETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
13 | |||||||||||||||||||||
SZ00CI90 | Lapsilähtöinen lastensuojelu | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SO00CJ70 | Lastensuojelun menetelmät | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SO00CJ73 | Perhetyö | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SOS2024SS-1007 |
MONIALAINEN TYÖ SOSIAALIALALLA
(Valitaan kaikki ) |
24 | |||||||||||||||||||||
SZ00CI69 | Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä ja lainsäädäntö | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SZ00CK72 | Lääkehoito ja ensiapu | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SZ00CI99 | Näyttöön perustuvat käytänteet | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SZ00CI86 | Multidisciplinary Networking | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SO00CJ88 | Lähijohtaminen ja tiimityö | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SO00CJ89 | Harjoittelu IV: Lähijohtaminen | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SOS2024SS-1008 |
KEHITTÄMISTOIMINTA JA OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
20 | |||||||||||||||||||||
ZZ00CK89 | Kehittämis- ja tutkimustoiminta | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
ZZ00BL91 | Opinnäytetyön suunnittelu, AMK | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
ZZ00BL97 | Opinnäytetyön kirjoittaminen, AMK | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||
ZZ00BL92 | Opinnäytetyön toteutus, AMK | 6 | 6 | 6 | 6 | ||||||||||||||||||
ZZ00BL93 | Opinnäytetyön raportointi ja arviointi, AMK | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||
ZZOA0220 | Kypsyysnäyte, AMK | 0 | |||||||||||||||||||||
SOS2024SS-1009 |
VARHAISKASVATUSTYÖ
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 17) |
0 - 17 | |||||||||||||||||||||
SO00CK63 | Varhaiskasvatus lapsen hyvinvoinnin tukena | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SO00CK64 | Pedagogiikka varhaiskasvatuksessa | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SO00CK65 | Varhaisiän taidekasvatus | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||
SO00CK66 | Liikunta varhaiskasvatuksessa | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SOS2024SS-1010 |
KASVATUSYHTEISTYÖ JA OPPIMISEN TUKEMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 13) |
0 - 13 | |||||||||||||||||||||
SO00CK67 | Vahvistuva vanhemmuus | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SO00CK68 | Kasvatusyhteistyö | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
SO00CK69 | Kehityksen ja oppimisen tuki | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
SOS2024SS-1013 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 10) |
10 | |||||||||||||||||||||
SOS2024SS-1026 |
VAPAASTI VALITTAVAT KUNTOUTUSINSTITUUTTI
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25) |
0 - 25 | |||||||||||||||||||||
SK00CI84 | Kuntoutuspsykologia | 5 | |||||||||||||||||||||
SK00CI76 | Ohjaustyön menetelmät | 5 | |||||||||||||||||||||
FT00CJ92 | Liikuntaneuvonta osana elintapaohjausta | 5 | |||||||||||||||||||||
FT00CK03 | Wellness technology | 5 | |||||||||||||||||||||
FT00CK04 | Soveltava liikunta ikääntyneiden toimintakyvyn tukemisessa | 2 | |||||||||||||||||||||
ST00CK32 | Digitaalinen kuntoutus ja ohjaustyö | 5 | |||||||||||||||||||||
SOS2024SS-1029 |
IKÄÄNTYNEIDEN JA VAMMAISTEN KUNTOUTUKSEN LÄHTÖKOHDAT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 15) |
0 - 15 | |||||||||||||||||||||
SZ00CI96 | Ikääntyneiden monialainen kuntoutus | 5 | |||||||||||||||||||||
SZ00CI97 | Kuntoutus vammaistyössä | 5 | |||||||||||||||||||||
SZ00CJ06 | Vaihtoehtoiset kommunikaatiomenetelmät | 5 | |||||||||||||||||||||
SOS2024SS-1030 |
TYÖKYKYKOORDINAATTORI
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 10) |
0 - 10 | |||||||||||||||||||||
SZ00CI91 | Työllistymisen ja työkyvyn uudistuvat palvelut | 5 | |||||||||||||||||||||
SZ00CI92 | Laaja-alainen työote työllistymiseen ja työkykyyn | 5 | |||||||||||||||||||||
SOS2024SS-1031 |
TYÖKYKYKUNTOUTUS
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 15) |
0 - 15 | |||||||||||||||||||||
SZ00CI93 | Työkyky ja tulevaisuuden työelämä | 5 | |||||||||||||||||||||
SZ00CI94 | Ammatillisen kuntoutuksen palvelut | 5 | |||||||||||||||||||||
SZ00CI95 | Työhönpaluun ja työssä jatkamisen suunnittelu | 5 | |||||||||||||||||||||
SOS2024SS-1032 |
GREEN CARE
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 10) |
0 - 10 | |||||||||||||||||||||
SZ00CL01 | Green Care PRO perusteet | 5 | |||||||||||||||||||||
SZ00CL02 | Green Care PRO asiakkuudet ja toimintaympäristöt | 5 | |||||||||||||||||||||
SOS2024SS-1034 |
URHEILIJAN OPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 15) |
0 - 15 | |||||||||||||||||||||
HL00CB27 | Urheilijan hyvinvointi | 5 | |||||||||||||||||||||
HL00CB28 | Urheilijan yhteistyösuhteet | 5 | |||||||||||||||||||||
HL00CB29 | Urheilijan urasuunnittelu | 5 | |||||||||||||||||||||
HL00CA16 | Athlete stakeholder relations | 5 | |||||||||||||||||||||
SOS2024SS-1035 |
MUSIIKKIKASVATUS JA KULTTUURIHYVINVOINTI
(Valitaan kaikki ) |
31 | |||||||||||||||||||||
KP00CC91 | Ihmisen kehitys elämän eri vaiheissa | 2 | |||||||||||||||||||||
KP00CC92 | Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa | 4 | |||||||||||||||||||||
KP00CC93 | Musiikkipedagogiikka varhaislapsuudessa | 9 | |||||||||||||||||||||
KP00CC97 | Yhteisöllisen kohtaamisen taidot | 2 | |||||||||||||||||||||
KP00CC94 | Toiminnallinen ryhmäpedagogiikka aikuis- ja myöhäisiässä | 5 | |||||||||||||||||||||
KP00CC95 | Erityinen oppija ryhmässä | 5 | |||||||||||||||||||||
KP00CC96 | Musiikkiterapian soveltavan käytön monet mahdollisuudet | 4 | |||||||||||||||||||||
SOS2024SS-1036 |
KULTTUURIHYVINVOINTI OSANA HYVÄÄ ELÄMÄÄ
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||
KP00CC98 | Kehollisuus hyvinvoinnin osana | 4 | |||||||||||||||||||||
KP00CC99 | Taidelähtöiset lähestymistavat osallisuuden mahdollistajana | 6 | |||||||||||||||||||||
KP00CC80 | Kulttuurihyvinvointiprojekti | 5 | |||||||||||||||||||||
SOS2024SS-1033 |
RISTIINOPISKELUN OPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 0) |
0 | |||||||||||||||||||||
SOS2024SS-1028 |
EUDRES- OPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25) |
0 - 25 | |||||||||||||||||||||
Yhteensä | 210 | 57 | 70 | 63 | 10 | 25 | 32 | 32 | 38 | 29 | 34 | 10 | 25 | 29.5 | 2.5 | 32 | 30.5 | 7.5 | 29 | 34 | 0 | 10 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Opintojen tyyppi (AMK)
AMK: Yhteiset osaamiset 2023-2028
AMK: Sosionomi 2024-2025
Kriittinen ja osallisuutta edistävä yhteiskuntaosaaminen
Valmistuva opiskelija |
Sosiaaliset ongelmat ja eriarvoisuus |
Sosiaalipedagogiikka |
Monikulttuurinen työ |
Harjoittelu III: Asiakastyön menetelmät |
Perhetyö |
Mielenterveys- päihde- ja riippuvuustyö |
Sosiaalinen kuntoutus |
Sosiaalialan asiakastyön osaaminen
Valmistuva opiskelija |
Sosiaalialan perusteet |
Sosiaalipedagogiikka |
Sosiaaliturva |
Psykososiaalinen kriisityö |
Monikulttuurinen työ |
Kohtaaminen ja vuorovaikutus ohjaustyössä |
Ihmisen kehitys ja elämänkulku |
Työ- ja toimintakyvyn perusteet |
Toiminnallisuus ryhmän ohjaamisessa |
Mielenterveys ja neuropsykiatriset haasteet |
Harjoittelu II: Ammatillinen asiakastyö |
Harjoittelu III: Asiakastyön menetelmät |
Lapsilähtöinen lastensuojelu |
Lastensuojelun menetelmät |
Perhetyö |
Lääkehoito ja ensiapu |
Multidisciplinary Networking |
Varhaiskasvatus lapsen hyvinvoinnin tukena |
Pedagogiikka varhaiskasvatuksessa |
Varhaisiän taidekasvatus |
Liikunta varhaiskasvatuksessa |
Vahvistuva vanhemmuus |
Kasvatusyhteistyö |
Kehityksen ja oppimisen tuki |
Mielenterveys- päihde- ja riippuvuustyö |
Sosiaalinen kuntoutus |
Työhön kuntoutuminen |
Sosiaalialan eettinen osaaminen
Valmistuva opiskelija |
Sosiaalialan perusteet |
Sosiaaliset ongelmat ja eriarvoisuus |
Palveluohjaus |
Harjoittelu I: Ammattina sosionomi |
Lapsilähtöinen lastensuojelu |
Harjoittelu IV: Lähijohtaminen |
Varhaiskasvatus lapsen hyvinvoinnin tukena |
Pedagogiikka varhaiskasvatuksessa |
Vahvistuva vanhemmuus |
Kehityksen ja oppimisen tuki |
Sosiaalinen kuntoutus |
Sosiaalialan palvelujärjestelmäosaaminen
Valmistuva opiskelija |
Sosiaalialan perusteet |
Sosiaaliturva |
Palveluohjaus |
Harjoittelu I: Ammattina sosionomi |
Harjoittelu II: Ammatillinen asiakastyö |
Lapsilähtöinen lastensuojelu |
Sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä ja lainsäädäntö |
Harjoittelu IV: Lähijohtaminen |
Varhaiskasvatus lapsen hyvinvoinnin tukena |
Kasvatusyhteistyö |
Mielenterveys- päihde- ja riippuvuustyö |
Työhön kuntoutuminen |
Tutkimuksellinen kehittämis- ja innovaatio-osaaminen
Valmistuva opiskelija |
Harjoittelu III: Asiakastyön menetelmät |
Lastensuojelun menetelmät |
Työyhteisö-, johtamis- ja yrittäjyysosaaminen
Valmistuva opiskelija |
Multidisciplinary Networking |
Lähijohtaminen ja tiimityö |
Harjoittelu IV: Lähijohtaminen |
Luokittelemattomat |
Minä korkeakouluopiskelijana |
Tiedonhankinta ja raportointi |
Urasuunnittelu- ja työelämätaidot |
ICT-valmiudet |
Työelämän englanti |
Työelämän ruotsi |
Työelämän viestintä |
Kestävän kehityksen perusteet |
InnoFlash |
Yrittäjyys |
Työelämäprojekti |
Näyttöön perustuvat käytänteet |
Kehittämis- ja tutkimustoiminta |
Opinnäytetyön suunnittelu, AMK |
Opinnäytetyön kirjoittaminen, AMK |
Opinnäytetyön toteutus, AMK |
Opinnäytetyön raportointi ja arviointi, AMK |
Kypsyysnäyte, AMK |
Kuntoutuspsykologia |
Ohjaustyön menetelmät |
Liikuntaneuvonta osana elintapaohjausta |
Wellness technology |
Soveltava liikunta ikääntyneiden toimintakyvyn tukemisessa |
Digitaalinen kuntoutus ja ohjaustyö |
Ikääntyneiden monialainen kuntoutus |
Kuntoutus vammaistyössä |
Vaihtoehtoiset kommunikaatiomenetelmät |
Työllistymisen ja työkyvyn uudistuvat palvelut |
Laaja-alainen työote työllistymiseen ja työkykyyn |
Työkyky ja tulevaisuuden työelämä |
Ammatillisen kuntoutuksen palvelut |
Työhönpaluun ja työssä jatkamisen suunnittelu |
Green Care PRO perusteet |
Green Care PRO asiakkuudet ja toimintaympäristöt |
Urheilijan hyvinvointi |
Urheilijan yhteistyösuhteet |
Urheilijan urasuunnittelu |
Athlete stakeholder relations |
Ihmisen kehitys elämän eri vaiheissa |
Musiikkipedagogiikka elämän alkuvaiheessa |
Musiikkipedagogiikka varhaislapsuudessa |
Yhteisöllisen kohtaamisen taidot |
Toiminnallinen ryhmäpedagogiikka aikuis- ja myöhäisiässä |
Erityinen oppija ryhmässä |
Musiikkiterapian soveltavan käytön monet mahdollisuudet |
Kehollisuus hyvinvoinnin osana |
Taidelähtöiset lähestymistavat osallisuuden mahdollistajana |
Kulttuurihyvinvointiprojekti |