Skip to main content

Individual guidance and supportLaajuus (5 cr)

Code: AE00CQ30

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Kaisa Räty

Objective

Tällä opintojaksolla perehdyt yksilöllisiin oppimisen valmiuksiin, vahvuuksiin ja tuen tarpeisiin. Opit tun-nistamaan ja huomioimaan yksilöllisiä oppimisvalmiuksia ja tuen tarpeita ja suunnittelemaan opetusta niiden mukaisesti.

Tällä opintojaksolla kehität
Oppimisen ohjaamisen osaamistasi yksilöllisistä tuen tarpeista ja keinoista niiden tukemiseen.

Content

Yksilölliset vahvuudet ja tuen tarpeet, tuen tarpeisiin vastaaminen.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksyttävän tason arviointikriteerit ovat
Oppimisen ohjaamisen osaaminen: yksilöllisen tuen tarpeen tunnistaminen ja tuen tarpeisiin vastaami-nen.

Timing

04.06.2024 - 03.06.2027

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Professional Teacher Education

Campus

Main Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

50 - 50

Degree programmes
  • Vocational Special Needs Teacher Education
Teachers
  • Tiina Parviainen
  • Kaisa Räty
  • Riikka Hongisto
  • Kaija Peuna-Korpioja
Groups
  • AJE24SJE
    Ammatillinen erityisopettajan koulutus

Objectives

Tällä opintojaksolla perehdyt yksilöllisiin oppimisen valmiuksiin, vahvuuksiin ja tuen tarpeisiin. Opit tun-nistamaan ja huomioimaan yksilöllisiä oppimisvalmiuksia ja tuen tarpeita ja suunnittelemaan opetusta niiden mukaisesti.

Tällä opintojaksolla kehität
Oppimisen ohjaamisen osaamistasi yksilöllisistä tuen tarpeista ja keinoista niiden tukemiseen.

Content

Yksilölliset vahvuudet ja tuen tarpeet, tuen tarpeisiin vastaaminen.

Learning materials and recommended literature

Ahonen, T. ym. 2019. Oppimisen vaikeudet. NMI.
Wenström, S. 2022. Kaikilla vahvuuksilla. PS-kustannus.
Niskanen, T. & Jussila, V. 2024. Nepsy –materiaalipakki ammattilaiselle. Santalahti.
Lisäksi eri oppimisen vaikeuksiin liittyvää kirjallisuutta

Teaching methods

Not available in English

Alternative completion methods

Osaamisen hankkiminen:
Tällä opintojaksolla tavoitteena olevan osaamisen hankit perehtymällä erilaisiin tuen tarpeisiin, niiden tunnistamiseen ja tukeen ja tuen arviointiin.

Osaamisen osoittaminen:
Tavoitteena olevan osaamisen osoitat a) perehtymällä kirjallisuuteen ja materiaaleihin sekä koostamalla raportin työskentelystä sekä b) osaamisen jakamisen avulla oppimispiirissä vertaisarvioiden.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5op ja se merkitsee sinulta 135 tunnin työpanosta; lukemista, materiaalin han-kintaa, työskentelyn suunnittelua, toteutusta ja arviointia sekä raportointia.

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan lukuvuoden 24-25 aikana.

Further information for students

Arviointi on oppimistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Prosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Arviointiaineiston muodostavat raportti ja itsearviointi. Arviointipäätöksen tekee kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty.

Evaluation scale

Pass/Fail

Evaluation criteria, pass/failed

Hyväksyttävän tason arviointikriteerit ovat
Oppimisen ohjaamisen osaaminen: yksilöllisen tuen tarpeen tunnistaminen ja tuen tarpeisiin vastaami-nen.