Skip to main content

Daily Management of Restaurant and Catering ServicesLaajuus (10 cr)

Code: MMPD2500

Credits

10 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Tomi Hiltunen

Objective

Opintojakson tavoite
Sinä osaat kehittää ja kriittisesti arvioida omia vuorovaikutus -ja johtamistaitojasi. Tunnistat yrityksen strategian merkityksen esimiestyössäsi. Sinä osaat määrittää asiakkuuksia teoriaa soveltaen ja toteuttaa itsenäisesti myynti- tai tiedotuskampanjan. Sinä tunnistat ja osaat soveltaa ruoka- ja ravintolapalvelun seurantajärjestelmiä sekä tunnuslukuja ruoka-ja ravintolapalveluiden liiketoiminnoissa. Tiedostat alan tulevaisuuden osaamistarpeet. Opit käyttämään videota oman oppimisen reflektoinnissa ja työskentelemään osana asiantuntijatiimiä. Opit tarkastelemaan itseäsi esimiesroolissa ja saat palautetta vahvuuksistasi ja kehittämiskohteistasi. Hallitset työyhteisöön ja työhyvinvointiin liittyvät osa-alueet ja niiiden merkityksen toimintaympäristössä.

Content

Itsensä ja tiimin johtaminen

Asiakkuuksien johtaminen yrityksessö

Työhyvinvointi ja työntekijöiden motivointi

Qualifications

Courses Marketing, Accounting, Management and Operational Management

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee operatiivisen johtamisen osa-alueet ja osaa hahmottaa niiden suhteen toisiinsa. Opiskelija tunnistaa operatiivisen johtamisen työvälineitä ja osaa hyödyntää niitä päätöksenteossa.

Enrollment

03.08.2021 - 05.09.2021

Timing

25.10.2021 - 20.03.2022

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Business

Campus

Main Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Service Business
  • Bachelor's Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
  • Anne-Maria Raitio
  • Tomi Hiltunen
Groups
  • MPT19SA
    Palveluliiketoiminta

Objectives

Opintojakson tavoite
Sinä osaat kehittää ja kriittisesti arvioida omia vuorovaikutus -ja johtamistaitojasi. Tunnistat yrityksen strategian merkityksen esimiestyössäsi. Sinä osaat määrittää asiakkuuksia teoriaa soveltaen ja toteuttaa itsenäisesti myynti- tai tiedotuskampanjan. Sinä tunnistat ja osaat soveltaa ruoka- ja ravintolapalvelun seurantajärjestelmiä sekä tunnuslukuja ruoka-ja ravintolapalveluiden liiketoiminnoissa. Tiedostat alan tulevaisuuden osaamistarpeet. Opit käyttämään videota oman oppimisen reflektoinnissa ja työskentelemään osana asiantuntijatiimiä. Opit tarkastelemaan itseäsi esimiesroolissa ja saat palautetta vahvuuksistasi ja kehittämiskohteistasi. Hallitset työyhteisöön ja työhyvinvointiin liittyvät osa-alueet ja niiiden merkityksen toimintaympäristössä.

Content

Itsensä ja tiimin johtaminen

Asiakkuuksien johtaminen yrityksessö

Työhyvinvointi ja työntekijöiden motivointi

Time and location

- Kontaktit Rajakadulla
- Lukupiirit ryhmittäin oman aikataulutuksen mukaan
- Moodle-oppimisympäristö

Learning materials and recommended literature

- Verkko-opiskelumateriaali
- Johtamisen aihealueen mukaan valitut teokset
- Vepsäläinen, Jukka.2016. Ruokaketjun osaamistarpeet tulevaisuudessa. Opetushallitus.

Teaching methods

- Kontaktit Rajakadulla, joissa vierailevia luennoitsijoita ja ohjattua työskentelyä
- Toiminnan kehittäminen kohdeyrityksissä
- Reflektiovideoiden tekeminen itsenäisesti
- Lukupiirit
- Portfolio

Exam dates and retake possibilities

Kurssilla ei ole tenttiä.

Student workload

10 opintopistettä vastaa 270 h opiskelijan työtä.

Further information for students

Avoin amk 3

Evaluation scale

Pass/Fail

Evaluation criteria, pass/failed

Opiskelija tuntee operatiivisen johtamisen osa-alueet ja osaa hahmottaa niiden suhteen toisiinsa. Opiskelija tunnistaa operatiivisen johtamisen työvälineitä ja osaa hyödyntää niitä päätöksenteossa.

Prerequisites

Courses Marketing, Accounting, Management and Operational Management