Siirry suoraan sisältöön

Ruoka- ja ravintolapalvelujen päivittäisjohtaminenLaajuus (10 op)

Tunnus: MMPD2500

Laajuus

10 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Tomi Hiltunen

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoite
Sinä osaat kehittää ja kriittisesti arvioida omia vuorovaikutus -ja johtamistaitojasi. Tunnistat yrityksen strategian merkityksen esimiestyössäsi. Sinä osaat määrittää asiakkuuksia teoriaa soveltaen ja toteuttaa itsenäisesti myynti- tai tiedotuskampanjan. Sinä tunnistat ja osaat soveltaa ruoka- ja ravintolapalvelun seurantajärjestelmiä sekä tunnuslukuja ruoka-ja ravintolapalveluiden liiketoiminnoissa. Tiedostat alan tulevaisuuden osaamistarpeet. Opit käyttämään videota oman oppimisen reflektoinnissa ja työskentelemään osana asiantuntijatiimiä. Opit tarkastelemaan itseäsi esimiesroolissa ja saat palautetta vahvuuksistasi ja kehittämiskohteistasi. Hallitset työyhteisöön ja työhyvinvointiin liittyvät osa-alueet ja niiiden merkityksen toimintaympäristössä.

Sisältö

Itsensä ja tiimin johtaminen

Asiakkuuksien johtaminen yrityksessö

Työhyvinvointi ja työntekijöiden motivointi

Esitietovaatimukset

Opintojaksot Services Marketing, taloushallinto, Johtaminen ja Operatiivinen johtaminen

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee operatiivisen johtamisen osa-alueet ja osaa hahmottaa niiden suhteen toisiinsa. Opiskelija tunnistaa operatiivisen johtamisen työvälineitä ja osaa hyödyntää niitä päätöksenteossa.

Ilmoittautumisaika

03.08.2021 - 05.09.2021

Ajoitus

25.10.2021 - 20.03.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoimintayksikkö

Toimipiste

Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Palveluliiketoiminta (AMK)
  • Matkailu- ja palveluliiketoiminta (AMK)
Opettaja
  • Anne-Maria Raitio
  • Tomi Hiltunen
Ryhmät
  • MPT19SA
    Palveluliiketoiminta

Tavoitteet

Opintojakson tavoite
Sinä osaat kehittää ja kriittisesti arvioida omia vuorovaikutus -ja johtamistaitojasi. Tunnistat yrityksen strategian merkityksen esimiestyössäsi. Sinä osaat määrittää asiakkuuksia teoriaa soveltaen ja toteuttaa itsenäisesti myynti- tai tiedotuskampanjan. Sinä tunnistat ja osaat soveltaa ruoka- ja ravintolapalvelun seurantajärjestelmiä sekä tunnuslukuja ruoka-ja ravintolapalveluiden liiketoiminnoissa. Tiedostat alan tulevaisuuden osaamistarpeet. Opit käyttämään videota oman oppimisen reflektoinnissa ja työskentelemään osana asiantuntijatiimiä. Opit tarkastelemaan itseäsi esimiesroolissa ja saat palautetta vahvuuksistasi ja kehittämiskohteistasi. Hallitset työyhteisöön ja työhyvinvointiin liittyvät osa-alueet ja niiiden merkityksen toimintaympäristössä.

Sisältö

Itsensä ja tiimin johtaminen

Asiakkuuksien johtaminen yrityksessö

Työhyvinvointi ja työntekijöiden motivointi

Aika ja paikka

- Kontaktit Rajakadulla
- Lukupiirit ryhmittäin oman aikataulutuksen mukaan
- Moodle-oppimisympäristö

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

- Verkko-opiskelumateriaali
- Johtamisen aihealueen mukaan valitut teokset
- Vepsäläinen, Jukka.2016. Ruokaketjun osaamistarpeet tulevaisuudessa. Opetushallitus.

Opetusmenetelmät

- Kontaktit Rajakadulla, joissa vierailevia luennoitsijoita ja ohjattua työskentelyä
- Toiminnan kehittäminen kohdeyrityksissä
- Reflektiovideoiden tekeminen itsenäisesti
- Lukupiirit
- Portfolio

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 opintopistettä vastaa 270 h opiskelijan työtä.

Lisätietoja opiskelijoille

Avoin amk 3

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee operatiivisen johtamisen osa-alueet ja osaa hahmottaa niiden suhteen toisiinsa. Opiskelija tunnistaa operatiivisen johtamisen työvälineitä ja osaa hyödyntää niitä päätöksenteossa.

Esitietovaatimukset

Opintojaksot Services Marketing, taloushallinto, Johtaminen ja Operatiivinen johtaminen